Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Waarom zou je dat tijdens een wedstrijd willen meten ?
Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis 2016 walk-over Blauforlaet ! 2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door! 2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet 2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
Met een micrometer gaat dit vanzelf.
Ook bestaat er bij de groothandelaars voor kapperszaken een haarmetertje (prijs niet bekend)ter gote van een stekjesdoosje.
Volgens mij werkt alleen vrij high-tech spul om zekerheid te krijgen. Als je een stuk 18/100 naast de 22/100 houdt dan zie je gewoon verschil.
Maar wat is eigenlijk het probleem? De hedendaagse 18/100-lijnne zijn even sterk als 25/100 van vroeger, we hebben het hier over sterkte, de dikte doet er minder toe. Ik neem aan dat er met de vaste hengel op karper wordt gevist. Om uitgescheurde bekken te voorkomen moet je in ieder geval dyneema verbieden en elastiek in de top verplichten.
Ik vind het een beetje overdreven om te dikke lijn te verbieden, hoe meer regels zoveel te meer "valsspelen". Bij te dunne lijn gaat alle vis erdoor die zwemt dus met een haakje rond, o.k. dat vergaat wel, maar lijkt me ook niet ideaal voor de vis. Het lijkt me veel gemakkelijker om te controleren of de vis goed wordt behandeld.
Klopt, en met dikke lijn krijg je over het algemeen minder beet, dus je hebt alleen jezelf ermee. Met een dikkere/sterkere lijn duurt de dril korter, want beter voor de conditie van de vis is en uitscheuren komt ook weer niet zo snel voor of je moet heel grof en ruw te werk gaan.
Reageer