Ik heb dit jaar voor het eerst diverse wedstrijden mee gevist.. De dingen die ik geleerd heb..
Ohw .. ennu de mentaliteit van sommige wedstrijdvissers:
- Zorg ervoor dat je al informatie hebt over het water wat je gaat bevissen.
- Bepaal van te voren je tactiek en materiaal keuze ( ga niet onder de wedstrijd nog eens beginnen met zou ik nou toch maar op 13m gaan zitten ipv 6.. ) dit heeft weer alles te maken met punt 1
- Kijk goed naar wat je buren doen...
- Blijf geconcentreerd tot de laatste minuut van de wedstrijd.. ( Toch nog een extra visje in de laatste minuut pakken is altijd lekker)
- Zorg ervoor dat je genoeg materiaal mee hebt.. (Lastig als je op 60m met je feeder goed aan het vangen bent, en je gooit alles stuk, en dat je er achter komt dat je zware korfjes bent vergeten te halen)
- Zorg ervoor dat je inderdaad alles bij de hand hebt.. (Ik ben al eens van m'n kist gedonderd, omdat de wurmen nog achter m'n kist stonden en ik te lui was om van m'n kist af te stappen)
- Maak na elke wedstrijd een klein logboekje van wat je verkeerd en goet doet. Op hoeveel meter je vist etc.. Altijd handig voor in de toekomst..
Ohw .. ennu de mentaliteit van sommige wedstrijdvissers:
- Als je een wedstrijd wint.. Niks vertellen aan je mede vissers
- Als je hem verliest.. alles vertellen wat je verkeerd deed, en wat er allemaal mis is gegaan ! Tot aan de vieze koffie die je vrouw gezet heeft toe...

groeten quido 
!
Reageer