Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ga gewoon eerst eens een wedstrijd bij de club of in de buurt vissen dan kom je zelf wel achter wat het is. ( grotere wedstrijden zijn iets anders ).Op je eigen manier opbouwen, zorg dat je alles op jouw plek hebt, min 2 topsets klaar hebt liggen, 3 tuigen dus bv; 0.10 en 1.0 gr dobber, 0.08 en 0.70, 0.06 en 0.30, dus verschillende onderlijnen, haakjes enz
Het belangrijkste is dat je voor jezelf vist zoals je altijd gedaan hebt en ervan genieten.
Genieten doe ik elke keer weer hoor.
Maar het gaat soms net om kleine dingen die je als beginnend wedstrijdvisser gewoon niet weet.
Geloof me maar als ik zeg dat de meeste wedstrijdvissers nog heel vaak leren .
Je wilt tenslotte altijd vooruitgaan en mee gaan met de techniek wat voor handen is .
Houd dus in dat je altijd bij leerd.
Het is iedergeval gen schande
Maar ja als beginnnende wedstrijdvisser kun je ook niet alles weten maar je geeft zelf aan dat je al 25 jaar vist.
Dan zullen er niet veel dingen zijn die je nog niet weet maar door gewoon te beginnen met zo af en toe een kleine wedstrijd leer je vanzelf bij.
Je kunt ook veel leren door eens te gaan kijken als er een wedstrijd bij je in de buurt is en tijdens en na de wedstrijd info te vragen bij de vissers je kunt daar veel van leren.
Dat heb ik tenminste wel gedaan en je leert zo verschillende dingen net iets anders te doen en te verbeteren.
Dingen die ik bijvoorbeeld geleerd heb is de verschillende loodzettingen en op een iets andere manier je aas aanbieding te presenteren.
Reageer