Peuteren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • 4x14
    Banned

• 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

Peuteren

Dag beste forumgenoten,

Ik zit met een aantal vragen en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.
    Als ik een wedstrijd heb op een water waar het moeilijk vissen is heb ik het idee dat mijn aanpak verkeerd is.

Het gaat om de volgende situatie:

Water is ongeveer 1m diep, vrij helder water en verder vrij groot, het gaat om het vangen van enkele voorns en een bonus vis zoals een platte.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken wanneer je een wedstrijd hebt op een water waar het gaat om het vangen van een bonusvis en wat kleinere vis.

Dit is het water en het loopt nog een heel stuk door, ben benieuwd naar jullie adviezen !
    Aangepast door 4x14; 10-02-2010, 13:24.
  • moi
    Frequent aanwezig

• 02-09-2009
    • 144
    • veendam

moi op dit soort wateren s het goed vissen met de matchhengel vooral on the drop op voorn zou goed
    moeten werken.

moi

Reageer

• 4x14
      Banned

• 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

Het gaat hier om wedstrijden die gevist worden met de vaste stok... de match hengel is een veel betere optie natuurlijk maar is niet toegestaan.

Reageer

• lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

Ik zal hier voor een hengel van 8 meter kiezen met een lange slag zit je ook op de 14 a 15 meter ver .
        Niet te veel plonzen alleen bij het beging gewoon casters en maden schieten .1 balletje zeer werkend voer die lang door werkt ..
        Zeer sherp uitloden eigelijk overloden en met vet de top in smeren van de dobber zo scherp vissen .
        Gewicht 0,7 gram om juist ook te kunnen vissen met een lange slag
        Voor de rest zal ik het aan het water bepalen
        Groetjes
        Johnny

Match
        Feeder
        Stok

Reageer

• moi
          Frequent aanwezig

• 02-09-2009
          • 144
          • veendam

moi als je met de stok moet vissen is deze techniek van on the drop ook goed te doen maar zou dan wel kiezen voor een dobber die daar geschikt voor is bv model lud van timms .lood verdelen over de lij bv 2 nummers 6 en de rest in bulk vlak onder de dobber .door steeds een paar maden of casters bij te schieten en dan je montage inleggen ga je gegarandeerd meer voorn vangen .allen bij aan vang 1 of 2 bollen voer en dan aleen nog aas brengen

moi

Reageer

• 4x14
            Banned

• 10-12-2006
            • 849
            • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door moi
            moi als je met de stok moet vissen is deze techniek van on the drop ook goed te doen maar zou dan wel kiezen voor een dobber die daar geschikt voor is bv model lud van timms .lood verdelen over de lij bv 2 nummers 6 en de rest in bulk vlak onder de dobber .door steeds een paar maden of casters bij te schieten en dan je montage inleggen ga je gegarandeerd meer voorn vangen .allen bij aan vang 1 of 2 bollen voer en dan aleen nog aas brengen

moi
            Juist, dus jij gaat on the drop vissen als het gaat om het vangen van enkele voorns ?

Reageer

• moi
              Frequent aanwezig

• 02-09-2009
              • 144
              • veendam

moi voor het vangen van voorn vis ik in 90 procent van de gevallen on the drop omdat dat de mooiste en beste techniek is om ze te vangen en dan maakt het niet uit of het een paar zijn of een net vol.

moi

Reageer

• tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

moi voor het vangen van voorn vis ik in 90 procent van de gevallen on the drop omdat dat de mooiste en beste techniek is om ze te vangen en dan maakt het niet uit of het een paar zijn of een net vol.

moi
                Hallo Moi

wat houd dat nou eigelijk in on the drop vissen of anders wat berijk je er mee betere beetregestratie of een natuurlijke aasaanbieding
                gr Gerard

Reageer

• 4x14
                  Banned

• 10-12-2006
                  • 849
                  • Brielle

en dan maakt het niet uit of het een paar zijn of een net vol.
                  Juist, ik ben een tijd van dit forum af geweest omdat het zo'n treurige zaak is geworden. Maar ik denk dat ik er weer vandoor ben !

Bij een wedstrijd gaat het er toch om, om zoveel mogelijk te vangen en daar streef je ook naar... Niet naar of je er maar een paar vangt omdat je het zo leuk vind om ze on the drop te vangen. Bedankt voor je info maar ik ben weg.

Edit Forummanager: Dit heeft inderdaad geen zin. Ik zal je account gelijk maar disablen...

Reageer

• Tumba
                    kom net gekeken

• 02-09-2009
                    • 189
                    • Vlierden

ik vond de keuze van Lolo nog niet zo'n verkeerde, in ieder geval het proberen waard. En misschien zo dun mogelijk, ik vis bij ons in de vereniging op een vijver waar het in de zomer ook ooit op sommige plaatsen moeilijk is om de vis aan de schubben te komen. Ik vis dan ook 1,5 a 2 mtr over de top heen en dan 0,08 boven en 0,06 onder. Vaak kun je dan in het laatste uur (wij vissen dan van 18.30u tot 21.30u) een enkele brasem vangen! En dat zijn er ookrichting de 2 kilo. Maar ik denk als het water maar 1 mtr diep is en die hengel beweegt steeds over de voerplek dan denk ik dat de vis zo vertrokken is!

Reageer

• Ramon Ansing
                      tsjah?
                      • 27-06-2006
                      • 760
                      • Tolbert

moi

Waarom zulke zware droppers?

Reageer

• Tumba
                        kom net gekeken

• 02-09-2009
                        • 189
                        • Vlierden

Oorspronkelijk geplaatst door Ramon Ansing
                        Waarom zulke zware droppers?
                        Inderdaad, die vis krijgt de kans niet om die caster tijdens het zakken te pakken, die gaat als de brandweer naar beneden haha.

Reageer

• KOELI3
                          sensassupper pur sang

• 23-11-2007
                          • 162
                          • Heerlen

Persoonlijk zou ik in ieder geval zo licht als de omstandigheden het toelaten vissen.

Fijne dobbers met een gespreide loodzetting. Starten 5 cm boven de bodem en geleidelijk blijven
                          schuiven om de vis te zoeken. Ik ga er van uit dat de bonusvis toch in het laatste uur gevangen
                          moet gaan worden(hangt wel af van de wedstrijdduur). Dan switchen naar een loodzetting met wat meer bulk en een 20 a 30 cm op de vloer. Verklikkerloodje net boven of op de bodem. Maar ook is het blijven zoeken.

Aangezien het niet erg diep is zou ik er wel voor kiezen om voor de hengel uit te vissen. (opslag van 1.5 a 2 meter). Wellicht starten net voor de top, en naarmate de vis moeilijker gaat azen iets verder er voor uit vissen. Pas hierbij op met het voeren, eenmaal te ver gevoerd zit je in de problemen.

Omdat het om weinig vis gaat zou ik voor een schraal matig werkend voertje gaan. Niet teveel voeren in het begin, 2 a 3 balletjes ter grote van een mandarijn. Met regelmaat wat maden en casters bijschieten, als de vis aast. Wellicht zo af en toe een klein balletje ter grote van een pingpongbal bijvoeren. Bij meer beet de frequentie van het los bijschieten verhogen.

Als je de vis er goed op hebt zou ik zelfs de bonusvis links laten liggen. Vaak zit je te wachten op de bonusvis die niet komt, terwijl je nog wat kleine vis had bij kunnen vangen. Vang je niks kan je net zo goed op de bonusvis gaan wachten. Het verschil van de bonusvis is vaak winst of niet. Gaat het om competitie dan zijn 3 x een 2 beter als 1x winst en 2x een reeks punten aan je kont.

Hopenlijk heb je er iets aan.
                          Groeten,

Marc

TEAMSENSAS.NL

Reageer

• Joas
                            Frequent aanwezig

• 18-07-2009
                            • 199
                            • Breamcity

Oorspronkelijk geplaatst door KOELI3
                            Persoonlijk zou ik in ieder geval zo licht als de omstandigheden het toelaten vissen.

Fijne dobbers met een gespreide loodzetting. Starten 5 cm boven de bodem en geleidelijk blijven
                            schuiven om de vis te zoeken. Ik ga er van uit dat de bonusvis toch in het laatste uur gevangen
                            moet gaan worden(hangt wel af van de wedstrijdduur). Dan switchen naar een loodzetting met wat meer bulk en een 20 a 30 cm op de vloer. Verklikkerloodje net boven of op de bodem. Maar ook is het blijven zoeken.

Aangezien het niet erg diep is zou ik er wel voor kiezen om voor de hengel uit te vissen. (opslag van 1.5 a 2 meter). Wellicht starten net voor de top, en naarmate de vis moeilijker gaat azen iets verder er voor uit vissen. Pas hierbij op met het voeren, eenmaal te ver gevoerd zit je in de problemen.

Omdat het om weinig vis gaat zou ik voor een schraal matig werkend voertje gaan. Niet teveel voeren in het begin, 2 a 3 balletjes ter grote van een mandarijn. Met regelmaat wat maden en casters bijschieten, als de vis aast. Wellicht zo af en toe een klein balletje ter grote van een pingpongbal bijvoeren. Bij meer beet de frequentie van het los bijschieten verhogen.

Als je de vis er goed op hebt zou ik zelfs de bonusvis links laten liggen. Vaak zit je te wachten op de bonusvis die niet komt, terwijl je nog wat kleine vis had bij kunnen vangen. Vang je niks kan je net zo goed op de bonusvis gaan wachten. Het verschil van de bonusvis is vaak winst of niet. Gaat het om competitie dan zijn 3 x een 2 beter als 1x winst en 2x een reeks punten aan je kont.

Hopenlijk heb je er iets aan.
                            Klinkt goed, toch jammer om een forum te verlaten terwijl je best zinvolle info kunt krijgen..
                            Daar komt nog bij dat ik misschien ook wel iets van je kan leren 4x14.

Maar goed, waarschijnlijk lees je dit niet meer, je bent vertrokken..

Reageer

• janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

Ik denk dat ik die paar voorntjes maar liet lopen en mij helemaal focus op die bonus vis ,die kleine vis is als het gaat om gewicht van niet al te veel waarde .de bonus vissen van 1 a 2 kg moeten het gaan doen .
                              Die bonus vissen vangen word al een stuk moeilijker als je daar contenu bezig ben om van die kleine vorn te vangen .Ik bedoel er komt geen rust op je stek .Ik zou zeggen gooi , of cup een stuk of 6 voerballen op een mtr of acht doe door die ballen wat wormen en wat casters .en wacht af wat er gebeurd .In zulke wateren is rust geboden .
                              ik denk dat je op deze manier de meeste kans maakt om meen redelijk aantal kg te vangen .Vis je op stuks ,is je manier van benaderen anders en ga je voor de aantallen ,dan laat ik die bonus vis voor wat tie is . En concentreer mij dan op de voorntjes .
                              Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...