on the drop vissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

on the drop vissen

Hallo

een vraagje

wat is nou precies on the drop vissen en waarom of wat is het doel

onbewust gebruik ik die techniek misschien wel maar ken ik de benaming niet
    gr Gerard
  • henkus
    Met enige kennis...

• 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

Je bulklood zo goed als tegen je dobber aanschuiven zodat je haakaas heeeel langzaam zinkt.

Daardoor heeft vooral voorn de tijd om het aas tijdens het zinken te pakken, samen met het bijschieten van los haakaas kan het heel goed werken om voorn goed te laten azen, het wordt vooral veel gedaan met het matchvissen maar het is ook goed mogelijk om dit te doen met een vaste hengel.

Eigenlijk is dit dus iets wat je automatisch gaat doen als je tijdens het vissen merkt dat ze het aas al tijdens het zinken pakken, niets nieuws dus.

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo Henkus

een wapperlijn noem ik dat voor natuurlijke aas aanbieding

als je die lang genoeg maakt kun je zelfs nog je bulklood schuiven als dat nodig is

hier niet van toepassing maar ook met de WP met miniekorf gebruik ik dat brasem eet niet altijd van de grond

en met maden met lucht aan de kont of drijvende casters kun je het haakje nog wat lichter maken
      gr Gerard

Reageer

• lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

Klopt tester .
        soms als het weer het toelaat dan kan je er ook voor kiezen om alleen maar bulklood tegen je dobber aan te schuifen en met de made op je haak te vissen.
        Natuurlijker dan dat is bijna niet mogelijk .
        Vooral op heel ondiep water werkt het goed .
        Nogmaals het weer moet wel mee zitten vooral als je super licht zit te vissen .
        Groetjes
        Johnny

Match
        Feeder
        Stok

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Voor ik het vergeet ... on de drop kan ook met een paar kleine loodhagels verdeeld over de lijn waardoor de lijn heel langzaam naar beneden gaat .Met bovenstroming kan dit rust brengen in je aas precentatie .
          Ik weet even niet meer hoe de loodzetting heet , Maar dat zal iemand anders wel weten .
          Ooit gelezen in een boekje van VDE ,dat ging over loodzettingen .
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• henkus
            Met enige kennis...

• 23-12-2008
            • 457
            • hoogmade

Oorspronkelijk geplaatst door tester
            Hallo Henkus

een wapperlijn noem ik dat voor natuurlijke aas aanbieding

als je die lang genoeg maakt kun je zelfs nog je bulklood schuiven als dat nodig is

hier niet van toepassing maar ook met de WP met miniekorf gebruik ik dat brasem eet niet altijd van de grond

en met maden met lucht aan de kont of drijvende casters kun je het haakje nog wat lichter maken
            Klopt als een bus, nadeel van een erg lange onderlijn bij de WP is alleen dat je zo laat je aanbeet ziet, maar soms is het juist nodig om ze tot een aanbeet te verleiden.

Drijvende maden os ik anders op, ik prik een los korreltje piepschuim voor de made op de haak, Als je een stukje gebruikt dat je ergens uit een sloot heb gevist ben je ook nog mileu neutraal bezig

Het voordeel van een bolletje piepschuim vooral dat je zeker weet dat de made ook blijft drijven als je hem niet meer ziet, met lucht in zijn kont ga ik altijd twijfelen

Reageer

• tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

Oorspronkelijk geplaatst door henkus
              Klopt als een bus, nadeel van een erg lange onderlijn bij de WP is alleen dat je zo laat je aanbeet ziet, maar soms is het juist nodig om ze tot een aanbeet te verleiden.

Drijvende maden os ik anders op, ik prik een los korreltje piepschuim voor de made op de haak, Als je een stukje gebruikt dat je ergens uit een sloot heb gevist ben je ook nog mileu neutraal bezig

Het voordeel van een bolletje piepschuim vooral dat je zeker weet dat de made ook blijft drijven als je hem niet meer ziet, met lucht in zijn kont ga ik altijd twijfelen
              ja we klooien wat af aan de warerkant

voor het drijven gebruik ik grijs isolatimateriaal is heel fijn van structuur en zacht (10mm plaat te koop bij de Wit Campingmateriaal )

en ik knip dat op maat met de nagelschaar

maar maden met lucht of drijvende casters of aangegeurd met olie die zweven zo natuurlijk
              gr Gerard

Reageer

Working...