Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Eigen vermoedens?, was toch van iemand die je sprak
Maar je blijft wel met de G-line vissen?
Mijn eigen vermoedens waren dat die lijn gewoon in orde was. Ik heb er zelf ook positieve ervaringen mee!
Iemand anders bracht me een aantal dagen geleden aan het twijfelen door te zeggen dat de lijn dikker was dan de aangegeven diameter.
Ik blijf zeker vissen met de lijn, net weer wat onderlijnen zitten maken.
Zo zie je maar weer.. het is goed om kritisch te zijn maar wat je zelf ervaart is belangrijker!
Gerrit, ik gebruik super G-line als hoofdlijn en dan maakt het geen bal uit mocht die een tikkeltje dikker zijn, zoals eigenlijk alle lijnen wel zijn. Deze lijn is wel gewoon lekker sterk en van kringelen enzo heb ik geen last. Onderlijnen hebben het meeste te verduren, maar die verwissel ik regelmatig tijdens het vissen.
Maar ja, ik vervang mijn tuigje ook na iedere visbeurt, want hoe goed de lijn ook is, hij zal nooit meer 100% optimaal zijn door viezigheid (slijm etc), microscopische beschadigingen door het schuiven van lood, knoopsterkte etc.
P.s. loodgewichten zijn bij mij voor iedere dobber bekend dus ik hoef niet steeds opnieuw uit te loden.
Reageer