topset steun

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • superfisher
    Joep
    • 20-02-2005
    • 135
    • Noord-Limburg

Frisian Viking, het idee wat jij hebt zal wel kunnen werken. De grotere afstand lijk me een heeeel stuk stabieler.
    Zou het geen kwaad kunnen (als de toppen nog ongeveer3 meter uitsteken) dat die met de wind tegen elkaar aan tikken?? Ik zie het namelijk wel gebeuren dat er de hele tijd getik is.
    Als ze me missen ben ik vissen

Reageer

• The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5454
      • Feânwalden

deze steunen zijn nooit duur geweest Frank
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

De afstand kan ook weer te groot zijn, zodat de hengels gaan doorhangen, een meter is ideaal. En dat zwiepen valt dus wel mee, als het echt hard waait dan zwiepen ze allemaal tegelijk dezelfde kant op. Verder kun je nog altijd met de windrichting mee afsteunen en er niet dwars op, anders heb je echt dweilen van topsets.

Verder vind ik dat Tumba wel een punt heeft. Een driepoot moet zeker te weten stabiel staan, als die om dondert of van het talud rolt dan kunnen er topsets breken.

Een pro roost kun je dus alle kanten op laten wijzen, bij mij als rechtshandige is dat rechts achter. Ik zal een paar voorbeelden noemen waar ik met een pro roost desgewenst kan afwijken:

-struiken of andere obstakels naast je, een pro roost kun je 360 graden rondom je kist positioneren, dus ook over het water.

-steil talud, een driepoot kan omdonderen.

-basaltoever, een driepoot staat dan ook niet altijd even stabiel en het is echt zoeken naar stabiliteit.

-riet en andere watervegetatie naast je, een driepoot zakt hier in weg of staat in ieder geval niet stabiel.

-hoog gras, je wilt geen gras(halmen) in aanraking met je tuig, een pro roost kun je veel schuiner omhoog laten wijzen.

-als een pro roost wegdraait dan gebeurt er niks met de hengels, want die draaien mee. Bij die andere kan zowel de driepoot als de pole roost (bevestiging plateau) draaien tov van de hengels. Alleen Preston heeft een roost kit, bekende wedstrijdvissers die met andere merken vissen, die vissen weliswaar met een driepoot, maar wel met een vaste, niet draaibare basis vanuit het plateau, zodat je geen tegengestelde draairichtingen kunt hebben.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Ik volg deze topic met veel intresse .
          Ik had ook altijd last dat mijn 3poot om ging, vooral als er wind op kwam zetten .
          PF je bevestig mijn vermoede des te meer.
          Je kan ook die Preston steun iets langer maken en als het naar je zin staat een bankstick onder de steun zetten dan staat de hele handel stabiel.
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• superfisher
            Joep
            • 20-02-2005
            • 135
            • Noord-Limburg

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
            De afstand kan ook weer te groot zijn, zodat de hengels gaan doorhangen, een meter is ideaal. En dat zwiepen valt dus wel mee, als het echt hard waait dan zwiepen ze allemaal tegelijk dezelfde kant op. Verder kun je nog altijd met de windrichting mee afsteunen en er niet dwars op, anders heb je echt dweilen van topsets.

Verder vind ik dat Tumba wel een punt heeft. Een driepoot moet zeker te weten stabiel staan, als die om dondert of van het talud rolt dan kunnen er topsets breken.

Een pro roost kun je dus alle kanten op laten wijzen, bij mij als rechtshandige is dat rechts achter. Ik zal een paar voorbeelden noemen waar ik met een pro roost desgewenst kan afwijken:

-struiken of andere obstakels naast je, een pro roost kun je 360 graden rondom je kist positioneren, dus ook over het water.

-steil talud, een driepoot kan omdonderen.

-basaltoever, een driepoot staat dan ook niet altijd even stabiel en het is echt zoeken naar stabiliteit.

-riet en andere watervegetatie naast je, een driepoot zakt hier in weg of staat in ieder geval niet stabiel.

-hoog gras, je wilt geen gras(halmen) in aanraking met je tuig, een pro roost kun je veel schuiner omhoog laten wijzen.

-als een pro roost wegdraait dan gebeurt er niks met de hengels, want die draaien mee. Bij die andere kan zowel de driepoot als de pole roost (bevestiging plateau) draaien tov van de hengels. Alleen Preston heeft een roost kit, bekende wedstrijdvissers die met andere merken vissen, die vissen weliswaar met een driepoot, maar wel met een vaste, niet draaibare basis vanuit het plateau, zodat je geen tegengestelde draairichtingen kunt hebben.
            Ben je er niet bang voor dat als je de pro roost vol legt met topsets dat deze door gaat hangen/of de steun draait?

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Ik zou zeggen: probeer in de winkel beide steunen even uit. Hang zo'n pro roost aan een station en kijk wat die kan hebben. Vind je er te veel speling op zitten dan kun je voor een roost kit kiezen of..........

Je kiest voor de nieuwe mega roost kit:

-Deze is extra breed, in plaats van 8 topsets kun je dan 12 topsets kwijt. Dat is misschien overdreven, maar bij feeders kun je vanwege de (grote) molens niet iedere uitsparing benutten en heb je dus meer tussenruimte.

-Deze kit heeft dus ook een driepoot, maar je zet het wel op 2 plaatsen vast aan de station, zodat die daar niet kan wegdraaien zoals bij de kleinere variant.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• superfisher
                Joep
                • 20-02-2005
                • 135
                • Noord-Limburg

Die mega roost kit lijkt me een beetje te. Dat op 2 plaatsen vastmaken lijkt me ook niet handig. Dan moet je je topsets er altijd scheef inzetten, je kunt je topsets immers bijna nooit helemaal naar rechts/links leggen. Maar achtere nou wel kunnen maar dan heb je andere problemen.

Reageer

• reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3499
                  • Asten

deze steunen zijn nooit duur geweest Frank
                  Klopt , nu nog goedkoper dan !
                  Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

Working...