Wat is eigenlijk de gebruikelijke dikte van Elastiek in topsets. Voor het vissen op Brasem en Voorn.
Elastiek in topsets.
Collapse
X
-
Het ligt er aan of je het door 1 of 2 delen doet. Ik vis het liefst met niet te dikke stiek, maatje 3 (0,75m). Dit vind ik het meest allround, dan doet ie bij voorns zijn werk, maar ik heb er ook zeelt en platten van 2kg+ mee gevangen. Ga je echt op de platten dan mag het iets dikker, maar dan heb ik het wel liever over 2 topdelen.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd. -
Ik gebruik 1mm latex door 2 delen.
Kan hiermee alle klappen opvangen, bij onderlijnen van 0,08 mm, van brasem en zeelt.
Gr,
HarpieReageer
-
Goede vraag,
(na altijd op de versneden top te hebben vertrouwd, heb ik besloten om het elastiek ook maar eens te proberen en dus daarvoor een hengeltje aangeschaft incl cupsetje (niets bijzonders, gewoon om het te proberen)
ik vraag me dus het zelfde af;
door hoeveel delen elastiek, en waarom meer of minder
delen
uitgaande van voorn en kleine brasem, dacht ik zelf aan nr 5 elastiek?Reageer
-
Ik zou in 2 delen elastiek doen. Dan kun je tenminste een bung achterin het deel doen waarmee je de elastiek losser of strakker kunt zetten. In 1 deel gaat dat volgens mij niet.Als ze me missen ben ik vissenReageer
-
Ik heb vandaag mijn topset bestaande uit 3 delen opgehaald voor mijn Nexave BX 9.50 meter hengel. Mijn winkelier heeft elastiek voor mij gemonteerd in het eerste deel. D.m.v. een bung kan ik het elastiek losser of strakker zetten. Dus het kan wel.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Hengeldelen en vooral de topdelen worden steeds langer. Powerkits hebben vaak 1 lange top, dus praten over delen zegt niet alles.Ik zet liever een ietswat dunnere elastiek wat strakker dan een dikkere die er losser in hangt. Op deze manier heb je minder last van wrijving enzo.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer