carpa slim versus diaflash carp

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • colshim

• 10-02-2008
    • 231
    • VL.

carpa slim versus diaflash carp

Was van plan de carpa slim van colmic aan te schaffen , maar heb nu gezien dat shimano iets gelijkaardigs op de markt brengt nl ; diaflash en powerloop carp .
    Iemand reeds - die - van shimano gezien , of reeds in z'n bezit ?

thx
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Heeft Shimano de naam Diaflash weer van stal gehaald? Een Diaflash klinkt als een nieuw topmodel, die boven de carpcruncher gepositioneerd wordt. Een powerloop zit vaak aan de ondergrens van de modellen.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Joas
      Frequent aanwezig

• 18-07-2009
      • 199
      • Breamcity

Die diaflash heb ik in mn handen gehad. Absoluut niet te vergelijken met de oude diaflash volgens mij. Zelf heb ik de oude diaflash niet in mn handen gehad maar wel mensen mee zien vissen. De enige overeenkomst naar mijn mening is het uiterlijk. Ze zien er op het oog hetzelfde uit (kleur, wikkelingen) maar wanneer je de nieuwe diaflash van dichtbij bekijkt is hij duidelijk anders gebouwd. T is echt een sleurstok volgens mij.

Reageer

• colshim

• 10-02-2008
        • 231
        • VL.

T'is zeker een sleurstok , de naam verwijst er ook naar 'diaflash carp ' , zou enkel bestaan in 10 mtr (9,5 + verlengdeel ) .
        De oude diaflash ken ik ook , heb een paar visvrienden die er nog steeds een hebben.
        De nieuwe ; colmic of shimano zou ik willen gebruiken om met de lange slag te vissen , wat hier bij ons steeds meer noodzakelijk is wil je in de prijzen vallen .
        Momenteel zijn al m'n vaste stokken van colmic en al m'n feeders van shimano .
        Heb al dikwils eens een vaste stok van shimano willen kopen , maar als je mooie (goede ) stok wilt met de nodige topsets , en dan bedoel ik niet ff 2 setjes , dan ben je een aardige som armer , terwijl ik nu met mijn 3 colmic stokken beschik over een 10 verschillende topsets .
        Maar die stok voor die lange slag ontbreekt nog in m'n arsenaal !

grtz

Reageer

• fpulles
          omgeturnd

• 15-02-2008
          • 1260
          • Eindhoven

Toevallig kwam ik deze middag bij hengelsport de stek in Eindhoven en daar had medeforumlid Reyntjes die diaflash stok in handen.

1e klas zwabberstok, en niet licht voor z'n lengte. Daar waren Frank&Frank het snel over eens. Maar volgens mij ongelooflijk
          sterk.

met recht een karpersleurder.

Frank
          oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3499
            • Asten

Lijntje 25 zonder stiek knoop je er makkelijk aan !

Geen stok voor mij maar voor de Belgische karperputten een mooi stokkie !
            En voor de prijs hoef je hem niet te laten staan ( 250 euro voor alleen de stok, topset weet ik niet wat die kost).
            Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• kim de page
              Newbie
              • 27-12-2005
              • 6
              • zele

aan de carpa slim kan je makkelijk een 20 honderste aan vasxte top doen. ook ideaal voor lange draad doordat hij zo een dunne diameter heft, is ook voorzien aan elke bus vd titanium versterking en bij 2-3-4-5e el een extra wikkeling aan het handdeel. de hengel is even sterk op topset als op volle lengte
              Vissen is net zoals sex... Het duurt altijd veel te kort...

Reageer

• arneee1
                Newbie

• 08-09-2010
                • 1
                • kampenhout

diaflash

ik heb een shimano diaflash in mijn bezit en voor mij is het een ideale stok ik vis er zonder rek mee en hang er een 25 honderste aan en trek er dikke karpers mee boven zeker een aanrader ook heel goed om met rek te vissen

Reageer

Working...