Onderlijnen vaste stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

PF, berg nu alles op in een onderlijnenkistje en op de isolatierol. Vond het altijd een kriem om die opgerolde lijntjes zonder knopen uit het hakenboekje te halen ?? is daar een truukje voor...
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Ja hoor, gewoon twee vingers erin, haakje vasthouden en onder spanning "afrollen"... t is een trucje, maar werkt zelfs met natte, koude vingers in de winter.
      groet,
      Eduard

Reageer

• Master
        Voerboer

• 26-02-2007
        • 1148
        • Zoetermeer

Heeft er iemand het idee dat je meer of minder vangt wanneer je onderlijnen exact 20 cm zijn ipv dan weer 19 en dan weer 21 cm? Dat is eigenlijk gewoon te verhelpen door je klikloodje een cm omhoog of omlaag te verschuiven.
        Theo de Kreij.
        www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• henkus
          Met enige kennis...

• 23-12-2008
          • 457
          • hoogmade

Oorspronkelijk geplaatst door Master
          Heeft er iemand het idee dat je meer of minder vangt wanneer je onderlijnen exact 20 cm zijn ipv dan weer 19 en dan weer 21 cm? Dat is eigenlijk gewoon te verhelpen door je klikloodje een cm omhoog of omlaag te verschuiven.
          Het gaat niet zozeer om de lengte van de onderlijn, maar om de lengte van je hele tuigje,

als je een onderlijntje van 20 cm heb en exact op de bodem hebt gepeild ga je onbedoeld een centimeter boven de bodem vissen als je halverwege de vissesie een 19cm lange onderlijn monteerd,

Het is natuurlijk ook mogelijk iedere keer dat je een onderlijntje vervangt opnieuw te peilen, maar gewoon je onderlijntjes even lang maken is veel makelijker en sneller dan iedere keer peilen.

net als je visdiepte op je hengel markeren, het scheelt tijd en hoe langer je tijdens een sessie vist hoe meer je (uiteindelijk) zal vangen,

Reageer

• Master
            Voerboer

• 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

Je hebt gelijk Henkus. Daar had ik even niet bij stil gestaan. Met een sleepje vissen maakt het niet uit, maar wanneer je secuur moet zoeken wel.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• yarno
              Newbie

• 08-09-2010
              • 10
              • westerbroek

ik koop mijn onderlijnen gewoon in de winkel kost wat maar dan heb ik altijd dezelfde lengte

aleen vind ik het eruit van de onderlijn een klotenwerk.

Reageer

Working...