brasemvoer

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • katvisser
    Newbie

• 17-05-2010
    • 3
    • bassevelde

brasemvoer

ik vis regelmatig wedstrijden mee,maar krijg dan weinig aanbeten in vergelijking met andere vissers.
    gebruik als voeder biomix-gemalen pellets- chapelure,van elk ongeveer evenveel en doe daarbij handvol ingevroren maden.schiet of cup tijdens wedstrijd regelmatig levende maden bij.
    wat moet ik doen om meer aanbeten te krijgen? Tijdens oefensessies lukt het wel.mvg rudi
  • Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Ik zou die bevroren maden maar weglaten, volgens mij drijven die weg en de vis er achteraan.

Reageer

• PeBo
      Hengelaar

• 29-09-2007
      • 2643
      • Oosterhout

Helemaal met Jakob eens over die bevroren maden. Als je dan toch dode maden door je voer wil doen hou ze dan een 10 seconden onder heet water uit de geiser. Ze hebben dan allemaal de geest gegeven.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
      PeBo.

Reageer

• vislood
        Sportvisser
        • 18-03-2003
        • 717
        • Grubbenvorst

Ik meende vroeger mijn voerballen eens in te moeten vriezen, dan duurde het langer voor ze uit elkaar vallen. En vis dat mijn buurman heeft gevangen.
        Groetjes Ruud

Reageer

• moi
          Frequent aanwezig

• 02-09-2009
          • 144
          • veendam

moi de snelste manier om je maden dood te maken is door er een 30 tal op je hand te leggen en
          dan je handpalmen snel een paar keer tegenelkaar aan vrijven .

moi

Reageer

• ironny
            Moderator
            • 04-04-2006
            • 1377
            • Hamont

Graag on topic blijven.
            TS vraagt niet hoe we maden moeten doden, maar wat er zoal mis kan zijn met het voer.

Ronny
            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door vislood
              Ik meende vroeger mijn voerballen eens in te moeten vriezen, dan duurde het langer voor ze uit elkaar vallen. En vis dat mijn buurman heeft gevangen.
              Werkt prima, maar moet je de bal om een keitje kneden.
              Alles wat bevroren is behalve staal drijft door het ijs en als je dat doet met maden dan hebben de buren er flink profijt van, ik heb in het begin wel eens hetzelfde gehad, bevroren ballen en bevroren maden en het werkte als een tierelier, echter voor de buren die de wedstrijd ook wonnen. Al doende leert men, toch.

Katvisser, als je maden bij schiet zorg er dan voor dat ze ontvet zijn door te laten kruipen in maismeel of was ze (per stuk met een washandje) door even in een sopje te laten zwemmen en daarna goed droog maken door ze in vers zaagsel of maismeel te laten kruipen anders krijg je hetzelfde effect als bevroren maden.

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Gebruik Sanex houd de huid gezond .

Als je de maden een dag voor de wedstrijd in de polenta zet worden ze mooi wit van.
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

Het hoeft niet per definitie aan het voer te liggen.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• katvisser
                    Newbie

• 17-05-2010
                    • 3
                    • bassevelde

Oorspronkelijk geplaatst door katvisser
                    ik vis regelmatig wedstrijden mee,maar krijg dan weinig aanbeten in vergelijking met andere vissers.
                    gebruik als voeder biomix-gemalen pellets- chapelure,van elk ongeveer evenveel en doe daarbij handvol ingevroren maden.schiet of cup tijdens wedstrijd regelmatig levende maden bij.
                    wat moet ik doen om meer aanbeten te krijgen? Tijdens oefensessies lukt het wel.mvg rudi
                    wou eigenlijk weten of jullie mijn voertje goed vonden, en wat te doen om meer beten te krijgen?

Reageer

• The Frisian Viking
                      NHSF Erelid
                      • 27-06-2006
                      • 5454
                      • Feânwalden

gebruik eens een voer waar wat meer werkende delen in zitten.
                      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• T3RR0R
                        Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                        • 980
                        • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door katvisser
                        wou eigenlijk weten of jullie mijn voertje goed vonden, en wat te doen om meer beten te krijgen?
                        Ligt aan het water waar je vist en aan de vis die er zwemt.
                        Jouw samenstelling is er een zwaar voor de brasem, zitten die er niet veel, dan wordt het ook niet veel op dat water met dat voer. Als je gewoon gaat vissen, dan moet je de resultaten daarvan ongeveer delen door tien, dan heb je wat je met een wedstrijd in de rij kan verwachten.

Voor brasemwater ipv de chappelure vijvergeel en sprint gebruiken. Alles gelijke delen, voer de avond tevoren bevochtigen in 3 keren en telkens zeven na het bevochtigen.

Voor allround de gemalen pellets weglaten en er vijverbruin en superlunch ervoor in de plaats doen.
                        Bevochtigen de ochtend voor de wedstrijd zoals het brasemvoer.

Voor de voorn de biomix zwart nemen met x-dream en de gemalen pellets weglaten. Ook weer alles gelijke delen en bevochtigen de ochtend van de wedstrijd. Je kan hier in het bevochtigde voer nog wat verse koriander/venkel toevoegen. 50gr per kilo voer.

Succes,

Marco
                        Lid Team Sensas Punt NL
                        marco@breamteam.nl
                        http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5454
                          • Feânwalden

Ga eens een compleet voertje van Evezet gebruiken.

1 kg Evezet Teammix Brasem Blank
                          1 kg Evezet Teammix Brasem Bruin
                          500 gram Collant
                          200 gram gemalen geroosterde Hennep
                          eventueel leem toevoegen i.v.m. Stroming
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• frankv
                            Komt net kijken
                            • 23-02-2002
                            • 63
                            • Belgium

Oorspronkelijk geplaatst door T3RR0R
                            Ligt aan het water waar je vist en aan de vis die er zwemt.
                            Jouw samenstelling is er een zwaar voor de brasem, zitten die er niet veel, dan wordt het ook niet veel op dat water met dat voer. Als je gewoon gaat vissen, dan moet je de resultaten daarvan ongeveer delen door tien, dan heb je wat je met een wedstrijd in de rij kan verwachten.

Voor brasemwater ipv de chappelure vijvergeel en sprint gebruiken. Alles gelijke delen, voer de avond tevoren bevochtigen in 3 keren en telkens zeven na het bevochtigen.

Voor allround de gemalen pellets weglaten en er vijverbruin en superlunch ervoor in de plaats doen.
                            Bevochtigen de ochtend voor de wedstrijd zoals het brasemvoer.

Voor de voorn de biomix zwart nemen met x-dream en de gemalen pellets weglaten. Ook weer alles gelijke delen en bevochtigen de ochtend van de wedstrijd. Je kan hier in het bevochtigde voer nog wat verse koriander/venkel toevoegen. 50gr per kilo voer.

Succes,

Marco
                            Ik zou sprint er enkel bijdoen als het water niet al te diep is en er niet veel (onder)stroom op zit. Anders zou ik gaan voor 2 delen bio en 1 deel vijver geel. Of 1 deel vijver geel en 1 deel biomix. Beiden hebben een goede bindkracht. Let wel: is een knalgeel voer.... Je zou ook i.p.v. vijver geel het M-F Score Brasem voer kunnen gebruiken.

Reageer

• T3RR0R
                              Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                              • 980
                              • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door frankv
                              Ik zou sprint er enkel bijdoen als het water niet al te diep is en er niet veel (onder)stroom op zit. Anders zou ik gaan voor 2 delen bio en 1 deel vijver geel. Of 1 deel vijver geel en 1 deel biomix. Beiden hebben een goede bindkracht. Let wel: is een knalgeel voer.... Je zou ook i.p.v. vijver geel het M-F Score Brasem voer kunnen gebruiken.
                              Hoi Frank,

De sprint zit erin voor de snellere werking en onder water de horizontale verspreiding in de onderstroom. Met enkel alleen traagwerkende verzadigende voeren kan het zo zijn dat je pas halverwege de wedstrijd begint te vangen.
                              Vooral ook nu op dit moment als de brasem niet echt wilt i.v.m. de aankomende paai en lage temperaturen wil ik het voer schraler hebben en snelwerkend. Op dit moment zet ik ook beduidend minder voer, wat mij toch goede resultaten oplevert.

Groet,

Marco
                              Lid Team Sensas Punt NL
                              marco@breamteam.nl
                              http://www.teamsensas.nl/

Reageer

Working...