Shimano pro XTA

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Peter1969
    Met enige kennis...
    • 21-02-2003
    • 269
    • culemborg

Shimano pro XTA

Beste mensen,

Ik heb deze hengel in de catalogus van Shimano gezien en het lijk me wel wat ( de 1300 pack). Na wat google-werk heb ik niks terug kunnen vinden waar deze hengel eventueel in NL te koop is.
    Ben wat aan het rondneuzen voor de aanschaf van een nieuwe vaste lat, maar vind het moeilijk om een keuze te maken.
    Spro Cresta S20, diverse Shimano's (pro XTA, technium BX, technium XTB) en de Prestons M500/600.
    Liefst koop ik hem als "pack" en in ieder geval met een lengte van 13 mtr.
    Hebben jullie goede raad voor mij welke hengel het zou moeten worden?

Alvast bedankt!
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

Een hengel uitzoeken en kiezen is een geheel persoonlijk iets.
    Wat de één een fijne stok vind, vind een ander weer niet.
    Ik heb zowel een spro alswel een shimano, maar vind mijn spro toch prettiger ( let wel dat is wel een s6 ).
    De reden waarom deze stok voor mij prettiger vist, is dat deze dunner is en een kortere transportlengte heeft.
    Het beste is gewoon om beide hengels gewoon in de handen te hebben en te voelen, en dan bedoel ik wel ineen gestoken over de volle lengte en daaruit je conclusie trekken.
    De shimano kun je ook wel bij Raven krijgen, de spro weet ik zo niet.
    Maar ieder zelfrespecterende grotere "visboer" heeft wel een paar stokken in het schap staan die je even kunt uitproberen.
    Fixeer je niet op een bepaald merk, er zijn legio goede stokken van andere merken, doch dien je wel in je achterhoofd te houden omtrend het verkrijgen van eventueel vervangende delen of een eventuele vlotte service.
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

Working...