preston pxr 4000

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door eagle
    is dit uit ervaring met de preston molen of omdat je er geen goed gevoel bij heb

inderdaad zijn het niet de topmolens uit het segment maar ik denk dat dit een goede kwaliteit heeft voor het geld
    Ik heb zo'n molen in mijn hand gehad. Het is inderdaad gevoelsmatig, want ik vis al mijn hele leven met Shimano en dat heeft me nog nooit in de steek gelaten. Diverse Engelse topwedstrijdvissers vissen ermee, dus dan is de kwaliteit gewoon prima. Voor mij staat Shimano en Daiwa gewoon aan de top, maar dit soort merken worden ook gewoon steeds beter.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• eagle
      Piscem natere doces

• 13-07-2009
      • 165
      • leiden

ik heb de molen inmiddels in bezit en moet zeggen dat het kwalitatief goed aanvoeld

spoelt mooi op en de slipafstelling is zeer nauwkeurig

het draaid inderdaad niet zo soepel als mijn Td-r Match maar daar zit ook een prijsverschil tot nu toe geen klachten over deze molen denk er over om er nog een aan te schaffen zodat ik een complete set het zelfde heb
      Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
      met vriendelijke groet arjan

Reageer

• fpulles
        omgeturnd

• 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

Yep. Ik heb ze ondertussen ook. de 3000 en 4000. Ga d'r morgen ten minste 1tje van proberen. De lijnclips bevallen me zowiezo al. En daar ging het me voornamelijk om. Ik laat mijn bevindingen nog wel weten. Ze voelen in eerste instantie wat robuust aan, en zijn zeker geen "shimanos", maar de kwaliteit / prijsverhouding prevaleert.

Frank
        oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• fpulles
          omgeturnd

• 15-02-2008
          • 1260
          • Eindhoven

Zo. vandaag gevist met de pxr 3000. Zoals ik al verwachtte. Het is bepaald geen "shimano".

Ik heb gevist met de light feeder en de 3000. De molen voelt goed aan op de hengel, maar draait wat zwaar vind ik, voor zo'n klein molentje. Dat wordt goed gecompenseerd door een fijne slipafstelling. De overbrenging is oke. De molen heeft wat minder souplesse maar straalt degelijkheid en duurzaamheid uit. Dat kan je optisch al merken aan de degelijke beugel, slinger, en spoelen.

Super vind ik de ronde lijnclip en lijnclip as. Ik heb gevist met 6/100 berkley feederlijn met voorslag en method korf.

Na het vissen nog enkele proefworpen gemaakt met een 50gr speedkorf en de dyneema fors op de clip laten lopen.

Geen enkel probleem. de lijn blijft heel. Al met al zeg ik: goede molen voor dat geld, en ik verwacht dat ie zijn afschrijvingstijd (5 jaar) blijft functioneren.

Frank
          oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• eagle
            Piscem natere doces

• 13-07-2009
            • 165
            • leiden

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
            De molen voelt goed aan op de hengel, maar draait wat zwaar vind ik, voor zo'n klein molentje.

Frank
            zelfde inderdaad ook met de 4000 zoals ik al eerder vermelde
            maar al met al ben ik zeer tevreden over de molens

het zwaarder draaien heeft ook wel een klein voordeeltje je kan de top heel gevoelig onder spanning zetten
            zeker omdat er geen enkele terugloop in de molen zit
            Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
            met vriendelijke groet arjan

Reageer

• Joas
              Frequent aanwezig

• 18-07-2009
              • 199
              • Breamcity

Tja, een schoenmaker moet geen jassen gaan maken zeg ik altijd maar

Reageer

Working...