Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
ik vind het wel mooi foto,s en zo maar ik word er zo moe van eerst vissen de kamera afstellen op 10 seconden
vlug die vis pakken voor de foto
dan tuis een verbinding maken met de pc
dan naar de home page dan opladen
dan blijken ze veel te groot
10 keer bellen met mijn zoon maar nu lukt het dan toch een beetje
alleen die rezolutie en pik,sels wat is het verschil !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$
juist, en verkleinen gaat ook heel makkelijk in paint
Alleen gaat de kwaliteit dan hard achteruit.
Ik verklein ze altijd via een grote omweg. Ik selecteer de plaatjes die ik wil verleinen, vervolgens met rechtermuisknop klikken en kiezen: kopiëren naar e-mailontvanger. Windows XP vraagt dan automatisch of je alle bestanden wilt verkleinen, vervolgens op ja klikken en de bestanden weer vanuit de automatisch opgestelde e-mail terugplaatsen naar de PC. Volgens mij blijft de kwaliteit van de foto's dan een stuk beter dan wanneer je ze in paint verkleint.
Heel goed tester.
Het kan trouwens ook met een ander simpel programma, namelijk Microsoft Picture Manager. Daar kun je ook heel gemakkelijk bijsnijden zoals ik een uur geleden heb gedaan met het plaatje in mn avatar.
Hallo Pierre
ik zou nog een paar vraagjes willen stellen
het mooie van deze kamera is dat je de foto die je niet goed vind er af kunt gooien,maar we gebruiken alleen briefkaart formaat voor in het fotoalbum
als ik nu de kamera zelf (de bron ) al afstel op briefkaartformaat lxb dan hoef ik niks te veranderen ??
en als ik dan de compressie afstel op superfijn (veel dpi) en verder de kamera op automaat dan heb je nog mogelijkheden en hou het toch een beetje simpel ??
en inderdaad op aanwijzing van mijn schoondochter het microsoft picture progamatje geleerd en gebruikt !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$
Ik laat mijn foto's altijd afdrukken bij Kruidvat. Andere winkels kan ook bijv. Hema, Dixons, Etos, Albert Heijn, Bas v.d. Heyden, enz, enz.
Daarvoor zet ik eerst de foto's van de camera op de PC, vervolgens brandt ik ze op een cd-rw (ReWritable) zonder me om het formaat te bekommeren. Je hoeft ze dus niet kleiner te maken. Daarna lever ik ze, net als je met je fotorolletje doet, in bij de desbetreffende winkel. Op de zak vul je dan het gewenste formaat in. Ik neem altijd 10 x 13 cm (verhouding 3 : 4), om in mijn album te plakken.
Afdrukken op 10 x 15 formaat gaat niet lukken omdat deze verhouding niet de gebruikelijke is op een digitaal toestel, behalve als je inderdaad een functie op de camera hebt waarop je kunt dit kunt instellen. Op mijn camera is dit mogelijk, maar lang niet alle camera's hebben dit. Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd maar ik neem aan dat je ze dan gewoon in 10 x 15 cm kunt laten afdrukken, of een ander formaat in de verhouding 2 : 3.
Als je je foto's zelf afdrukt zou het als volgt doen: Ik hoop nu alleen wel dat je Windows XP hebt. Zet de foto's die je wilt afdrukken in een aparte map. Ga dan naar de map waar je je foto's hebt opgeslagen. Selecteer alle foto's, en klik op de rechtermuisknop en kies afdrukken. Vervolgens komt er bij mij, een wizard voor het afdrukken van de foto's waar je o.a. het formaat kunt instellen. Deze wizard wijst zichzelf.
Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden, als je meer wilt weten; 'brandt maar los!'.
Hallo Pierre
inderdaad in de winkel weten ze er wel raad mee van groot naar klein geen probleem 3:2
ik heb inderdaad windows XP en het verkleinen moet gebeuren als je naar het forum gaat anders gaat het net als afgelopen zondag met toverkracht
al met al ben ik weer een stuk wijzer geworden
ik heb de kamera nu op L staan ( 2272x1704 ) en de compressie op superfijn nu maakt hij glasheldere foto,s alleen je kaart is wat vlugger vol maar dan koop ik er bij
Reageer