jaja de laptop mee zeker
Limburgers!
Collapse
X
-
Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian Viking -
Welk water .......................Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
The Frisian VikingReageer
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian VikingWelk water .......................
hehe het favoriete water van jullie hollanders...Julianakanaal!!
http://www.carpteamelsloo.tk
http://www.hsv-juliana.tk
Helemaal Karpervisser !!!
Karp Fishing 4 live!
De groeten
RalphReageer
-
Hellup een limburger verzuiptMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
-
Als dat het favoriete water blijkt van de Nederlanders, dan mag ik wel eens een nieuwe topic invoerenMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
-
Limburg en viswaters
In Friesland heb ik, woonachtig in Limbabwe, als kind mijn mooiste (vis)vakantie doorgebracht. Balk, aan het Slotermeer.
Wat ik mij - buiten het waarschijnlijk door de tijd vertekende beeld dat ik altijd en snel beet had - herinner hebben jullie vele, zeer uiteenlopende viswatertypes onder handbereik. Stadsgrachten, poldersloten & -slootjes, vaarten, kanalen, rivieren, meren, brakke wateren en de zee.
Als sportvisser is dat een benijdenswaardige positie.
Toch kom ik als visser in Limbabwe naar mijn gevoel niets te kort. Je kunt hier veel kanten op, en ook kanten die meer naar het noorden niet tot de mogelijkheden behoren.
Een forel uit een Ardeense beek trekken, of een barbeel in een meander van de Sure in Luxemburg vangen is toch anders dan forelvissen in een put of barbeelvissen bij een sluis.
Niet beter - let op -, maar anders.
De grootste kans om een vis te vangen heb je als je rekening houdt met zijn leefomgeving, of je nu in Luxemburg of in Friesland zit.
Verder zitten hier in de euregio karpers in niet al te grote vijvers en slotgrachten. Boerenkarpers. Niet de grootste vissen, maar beresterk en volledig gezond. Een ander chapiter dan de grotere hybrides uit het weid meer naar het noorden. Die vind je trouwens bij ons op de grindgaten bij de Maas.
Ook baarzen zijn hier goed te verschalken, evenals paling. Je moet alleen de stekken weten waar, en wellicht wat harder zoeken dan meer noordelijk.
Snoekbaars wordt op de kanalen gevangen, snoek meer op de grindgaten.
De grootse meerval uit de Benelux van de afgelopen jaren is - voorzover ik weet- in Belgisch Limburg (De Motten, Tongeren, 2.15 meter-59 kg. nov 2006) gevangen.
Voorn en alver zijn overal aanwezig.
Zelf vang ik af en toe op een stilstaand privewatertje mooi zonnebaars. Verschrikkelijk leuk.
Kortom, niet alleen bomenliefhebbers komen in Limburg aan hun trekken, ook als sportvisser valt er eer te behalen.
Tel je zegeningen, wherever you are, en vang ze !
Aangepast door woody55; 03-08-2007, 01:54.Greetzz
Woody55
Reageer
-
Reageer
-
-
Webbies Forumindex Footer
Collapse

allaaf

groeten quido 

Reageer