Pagina's openen traag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

Beste Theo,

Dat dacht ik al, dat het een virus zou zijn als alle andere opties niet hielpen. Het antivirus is dan meestal ook uitgeschakeld door het virus zelf. Dat merk je meestal zelf niet. Zo gemeen. :devil:

Het verwijderen van besmette bestanden is ook een kunst op zich. Meestal zijn het hele belangrijke bestanden voor de stabiliteit van het systeem. Het is nooit goed om ze te verwijderen. Probeer ze eerst te repareren (ontdoen van virussen)
    Dat fout heb ik ook gemaakt. Lukraak alle besmette bestanden verwijderd. Toen klapte het ook in elkaar en moest ik mijn Windows XP opnieuw installeren. En het was erg veel werk om alles weer de oude te krijgen.

Soms helpt het ook als je de raad opvolgt van Slafes. Gewoon erop los rammen op de "aan-uit" knop, 30 seconden wachten en dan weer aanzetten in de hoop dat het systeem dan wel weer stabiel is...
    Veilig uitschakelen kan ook door tegelijkertijd ALT en F4 te drukken in het geval dat je geen startbalk hebt.

Veel sterkte toegewenst met je lieve computer :engeltje: :devil:
    Grtz Jan
    Greetz,
    Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

Een betere manier om je besmette exe.bestanden te verwijderen is het volgende.
      Start je computer opnieuw op in de veilige modus (F8 toets repeterend indrukken)

Klik hierna op start en ga naar de MSDOS prompt. Als het goed is zie "C:\WINDOWS>" staan.
      Als er achter C:\WINDOWS> nog iets staat type dan CD.. en druk dan op enter
      Type daar dan : copy regedit.exe regedit.com (Enter)
      Type daarna : start regedit.com (Enter)
      Nu opent de register editor en daar moet je de genoemde registry-sleutels die je virusscan aangeeft verwijderen.
      Sluit vervolgens het venster af en sluit daarna de PC af. Na 30 sec terug opstarte en opnieuw scannen. Indien het goed is zijn je virussen weg

Let wel op spaties en punten zoals hierboven beschreven.
      NOOT : het is wel wijs omeen kopie van het register te maken, want als je iets foutief verwijdert loop je het risico dat je PC helemaal niets meer doet. Het register is het hart van de PC dus een belangrijk onderdeel.
      Een kopie maak je door : bovenin de register editor op "deze computer" klikken en vervolgens op register en dan op registerbestand exporteren.

As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

Amai minimus... In windows gewoon start drukken, uitvoeren, en dan regedit. Even simpel als je in de veilige modus zit...

Bij de meeste virussen hoef je dit dus ook niet teo te passen hoor, tenzij men je het uitdrukkelijk vraagt. Zo geeft bvb de site www.symantec.com degelijke uitleg van welke sleutels je in het register moet wissen of aanpassen.

Altijd best om eerst eens dingen dubbel na te kijken ipv lompweg er zelf maar op los te knoeien!

Nog beter? Beter voorkomen dan genezen!
        http://www.wandelendetakken.be

Reageer

Working...