DT-fouten

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Cameleon
    Komt net kijken
    • 15-10-2003
    • 70

dit is nog maar

onvoltooid tegenwoordige tijd

er zijn nog 7 andere vormen !!!!!!!!!!
    http://geocities.com/cameleon_1303

MIJN SITE

Reageer

• Cameleon
      Komt net kijken
      • 15-10-2003
      • 70

Oorspronkelijk geplaatst door Lex van den Ende

Hoi Slaves,

Een hele goede vriend van mij is dislectisch. Door zijn "gebrek" heeft hij al meerdere banen verloren. Deze kerel is inmiddels 38 jaar en heeft geen werk meer. Doordat hij overal op zijn schrijffouten werd gewezen werd hij steeds onzekerder en zodoende kon hij het op het laatst helemaal niet meer. Het ging zelfs zo ver dat hij zelf ontslag moest nemen omdat hij kapot ging aan het gezeik en de kritiek die hij elke dag weer op zijn werk kreeg van zijn "collega's". Tot overmaat van ramp bleek dat zijn oudste zoon ook dislectisch is en dat was voor hem het doordraaimoment. Zijn toekomst was al kapot en hij ziet nu de toekomst van zijn kind dezelfde kant op gaan.
      Deze vent van 38 is nu een hoopje ellende dat niets in het leven meer ziet zitten. ZORG ERVOOR DAT DAT HIER MET DE MENSEN NIET GEBEURT!!!!!!!!
      als iemand hier dislectisch is, zal er ongetwijfel rekening mee gehouden worden, zo dom zijn belge nu ok weer nie
      http://geocities.com/cameleon_1303

MIJN SITE

Reageer

• happyksk1
        Komt net kijken
        • 25-10-2003
        • 73
        • Alphen aan den Rijn

Hallo allemaal,

Volgens mij kunnen we deze discussie sluiten, zolang een bericht (zelfs voor mij) leesbaar blijft, is er niets aan de hand. Misschien kunnen we deze topic wel helemaal sluiten.

Charles
        Charles

fortis et fidus

Reageer

• Lex van den Ende
          Met enige kennis...
          • 23-01-2003
          • 402
          • Tilburg

Ik heb met Jan hierover gehad en wat mij betreft is de discussie gesloten.
          Ik moet wel zeggen dat ik je reactie op de chat kan waarderen Jan. ke:

Laten we hierover ophouden.
          Groeten,

Lex.

Reageer

• pole
            Frequent aanwezig
            • 27-02-2002
            • 118
            • Hamme

het aardappelveld wordt bespoten

met D of met DT

met DDT

voila :uh:

Reageer

• Slafes
              Sportvisser
              • 31-01-2003
              • 844
              • Leuven

Kuch,... Daar steken ze u voor in de gevangenis tegenwoordig! DDT is al ettelijke jaren een verboden product!
              http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Ben toch opgelucht dat ik da hier geplaatst heb hoor. Mensen gelijk Lex hebben mij nu late zien da er erger dingen zijn int leven, en nu zal het wel wa gemakkelijker zijn om der over te lezen.
                Maar het verbaasde mij toch op da karperforum dat er zoveel gasten die nog naart school gaan, of die juist afgestudeerd zijn zulke dingen schrijven. Gaat de kwaliteit vant onderwijs dan zo naar beneden? Naart schijnt leren ze nu al niemeer in het lager wa een onderwerp is enzo.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

Klopt warhead, er zijn sinds enkele jaren serieus wat dingen veranderd... Zulke dingen als onderwerp, pv, lijdend voorwerp, met andere woorden, zinsontleding werd zo goed afgeschaft toen ik reeds 2 of 3 jaar uit de lagere school was... (dus, wanneer ik 14 of 15 was...) Dit omdat anders 30% van de leerlingen werden doorverwezen naar bijzondere lagere scholen. Op www.klasse.be staat er veel hierover te vinden.

http://www.vrt.be/wm/stubru/zinsontleding_LO.asx zalig -> stukje over zinsontleding, dat alles zegt wat ik nog wil typen!

Dit is net zoals met de moderne wiskunde (verzamelingen enz) die dan "afgeschaft" werd in de tweede en derde graad in het jaar 2000. Terug klassieke wiskunde, die was concreter en toegankelijker... De wiskunde die men nu aan de leerlingen onderricht is minder vormend dan vroeger. Verdwijning (sinds lang) van elke notie over verzamelingen en structuren; vermindering van de algebra, sterke vermindering van meetkunde en het bijna volledig verdwijnen ervan voor het bac, ook afschaffing driehoeksmetingen, meer analyse (afgeleiden en integralen), ontwikkeling van de statistiek en de waarschijnlijkheidsleer vanuit een statistisch oogpunt maar zonder theorie; recent opnieuw een beetje rekenkunde in de laatste jaren van de wetenschappelijke richtingen. De officiële richtlijnen zeggen weliswaar dat men ook het hoofdrekenen moet aanleren maar de mondelinge aanbevelingen zetten de leerkrachten aan om er minder tijd aan te besteden ... met het gevolg dat men kan raden. Als resultaten stelt men toegenomen moeilijkheden vast bij het algebraïsch rekenen en, paradoxaal misschien, bij het intuïtief begrijpen van fundamentele noties van differentieelrekenen.

Conclusie voor zowel taal als wiskunde is dat deze programma's die in het algemeen al lang niet meer de ambitie hebben om de vooruitgang van de wetenschap te volgen, zoeken zich eerder aan te passen aan de moeilijkheden van de leerlingen. Niet om de leerlingen te helpen vooruitgaan, niet om ze te vormen in het opbouwen van het kritisch denken maar om ze gewoon te maken aan het klakkeloos overnemen van voorgekauwde recepten.

[Gewijzigd door Slafes op 02-20-04 at 10:11 AM]

Reageer

• MoSSeL
                    Frequent aanwezig
                    • 13-10-2003
                    • 130

Man Man, da ik dees gemisD heb !!
                    Kom ik is een dag niet op het forum en dan gebeurt er is iets spectaculairs ...

Reageer

• Slafes
                      Sportvisser
                      • 31-01-2003
                      • 844
                      • Leuven

Mossel, ik wil niet muggeNziften (of is het vers de vase ziften?),... Maar met uw naam is ook iets gevaarlijks aan de hand! Die dubbele S is al een gevaar op zich!

Reageer

• BeschuitStuiter
                        Newbie
                        • 20-02-2004
                        • 4

wei makuh cheen vaute, wei toen ut allein andes!!!!!
                        Groetjes...

een Hagenees

Reageer

• Slafes
                          Sportvisser
                          • 31-01-2003
                          • 844
                          • Leuven

voor warhead: http://www.taalpuristen.nl

De makers van taalpuristen.nl ergeren zich dood aan alle spellingsfouten en de kromtaal die je tegenwoordig op het net vindt. Bijna elke dag vestigt taalpuristen.nl de aandacht op een site die het niet zo nauw neemt met de Nederlandse spelling. Taalminnende surfers die zelf fouten ontdekken op het web kunnen die ook altijd doormailen naar de Taalpuristen.

Ik wil nu niet stoken he,...

Reageer

• warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

Whahaha ik heb toch precies iemand er doen op letten. Is het niet Jos? (deputy)
                            Of was dat hier nog voor?
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• pastoor
                              ...

• 02-02-2003
                              • 1118
                              • Drongelen

Ik hebt niet gesnapd waar did over gaad.
                              Hebt ik gevisd en verliesd is hed nied goet.
                              Hebt ik gevisd en gewont is hed goet.

Als je did leesd en hebd gesnapd maakd hed niks uid hoe hed er staad.

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Met de D en DT hebben heel veel mensen problemen. Ik ben er 1 van, ondanks mijn functie. Wanneer ik geen secretaresse zou hebben, zou ik in het zakenwereldje worden afgebrand. Vroeger was het foutloos schrijven erg belangrijk. Nu zijn het vaak de jongeren die veel woorden fout spellen en dan heb ik het niet eens over de d en dt. Volgens de scholen waar mijn pubers op gaan, komt het vooral door de computer en de spellingscontrole programma's. Als ik 1 van mijn jongens eens een brief laat schrijven met de pen, schrijvens ze, zonder dat ze er erg veel mee zitten, woning met dubbel oo. Tja, moeten we ons daarom druk maken? Ik heb liever een vent die van aanpakken weet in dienst ,dan een nul die wel weet wanneer je een d of dt moet schrijven.
                                Tis maar wat je belangrijker acht.

Reageer

Working...