Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik ben een Nederlandse Brabander en ik zeg jullie landgenoten geen gebruik te maken van "de hoogmoed voor de val".
Ik heb al menigmaal met Belgische collegavissers te maken gehad en dat was uit hoofde van het doel geen prettige ontmoeting.
(natuurlijk aan de tapkast vergeet men snel !!!)
Sla de historie er op topniveau maar op na. Belgen zijn betere vissers dan Nederlanders (het biografisch boekje van Marcel liegt er niet om) Op - laten we zeggen gemiddeld niveau - denk ik dat deze stelling ook opgeld doet.
Nou wil dat niet zeggen dat we gelijk de handschoen moeten werpen.
Nooit geschoten is altijd mis, maar als ik hier alles eens goed lees wordt het een harde noot om te kraken jongens. Het is overigens geen schande, er zijn genoeg sporten waar wij de Belgen ver in voor blijven. Mijn oude schoolmeester (30 jaar geleden) zei toen al in dichtvorm : (ongeveer dan ....)
Vlaanderen land van vissers ende vertier
woeste koppen door de wind gegroefd
hun trots verdrinkend in het zilte bier
van het zoete des levens immer geproefd
As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
Ik dacht, ik zal wel iets gemist hebben met die wedstrijd maar toen kreeg ik een mailtje van Jos. En nou ben ik er zelf ook bij.
Van dat berichtje hierboven heb ik spijt als alle grijze haren op mijn hoofd. Nou moet ik de komende maanden flink in het offensief om onze geliefde Zuiderburen de kast op te jagen (is een grapje jongens) Ik kijk er enorm naar uit !!!!!!
As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
Bij Vlaanderen dacht ik altijd aan; De Vlaeminck.
Nu denk ik daarbij aan Musseeuw en van Petegem.
Stoempers met een heel dikke motor.
Karakter en Fundament des Vlaanderens.
volgens mij zijn de nederlanders even goede vissers als de belgen.maar ik denk dat de belgen meer moeten doen om een visje te vangen.holland heeft veel meer enzuiverder water en ik denk een beter visbestand.als je er meer moet voor doen ga je automatisch meer bijleren.ik vis in 2clubs en het is dag en nacht verschil bij de ene moet je echt alles proberen en zo leer je automatisch bij.als ik hier soms lees van al die kilos amaai zeg.als ik zondag een kilo of 10 heb zal ik niet ver van de eerste plaats zijn en we zijn met zo een 50 man.zodus KEESKOPkes de moed niet laten zakken.zo ken ik de hollanders niet. belgische groeten rudy
Reageer