Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
lex moet in nederland blijven om vis te vangen, want in belgie vangt hij nog geen schub..en theo...ik was de beste nederlander....
Belgen zijn slechte vissers en weten al helemaal niet hoe je op een gesloten put moet vissen....ze hebben van ons afgelopen zaterdag heel wat geleerd..dat blijkt wel weer uit het feit dat ze minder dan 5 kilo gemiddeld vingen en wij ver boven de 20 kilo gemiddeld zaten.
Tis de schuld van Bas, hij maakte 2 foto's van me en een daarvan met flits en toen zag ik de brasems ook lachen en die vluchtten onder de feeder van John over de telescoophengel van Woody1 naar de stek van Lex. Lex werd dus de beste Nederlander over de rug van mijn brasems die op hun vlucht een zeelt activeerde die Lex ook ving
Nou bedankt hoor Bas, volgende keer koop ik een poloshirt van de DLV en daar laat ik een Belgische poelepetaat opdrukken met mayonaise. Lex had nog meer geluk want aan de andere kant zat JEEPEE die schiette katte waardoor hij ook de nodige brasems naar Lex joeg. Ik besef nou pas hoeveel geluk Lex wel niet heeft gehad. Had ik zoveel geluk gehad had ik alle andere Fransmannen ook verslagen en was de Belgische driekleur verschoten tot Duitse. Gelukkig kon ik op het laatst nog een paar kopvoorns vangen met kokkelbesmarmelade die, illegaal weliswaar, door Theo uit een aanpalend pension voor Engelse entomologen op de kop getikt was.
Te laat ontdekte ik dat ik mijn bosgrond vergeten was om brasems te activeren, maar blijkens het eiland in het midden van het water had iemand dat al geprobeerd. Mijn vers stond thuis in de vaas en mijn vrouw had per abuis de voerbloemen in een krant verpakt. Het water was makkelijk te vinden want toen wij het bordje LISSABON - 3 KM zagen wisten Lex en ondergetekende dat we er bijna waren. We hoefden de weg niet te vragen en we hoefden Fredje ook niet te bellen waar het precies was. Ik had een geweldige roadmanager aan Lex want die wist dat we niet in de haven van Antwerpen hoefden te zijn. Mijn Ford Vectra hield zich taai en ik had de handrem nog na laten kijken omdat ik gehoord had dat er in Belgie plotsklaps wel eens foedraals achter auto's liggen. Ik BEN NIE gek !!!
As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
Ik vond er geen fuck aan ......allemaal slimme belgen die geen visje kunnen vangen.
Allemaal van die kleine klotevoorntjes......geen brasem te bekennen op die put daar!!!
Jeepee die in de einduitslag meer vangt dan mij.....Rotte tomaten bij de bedorven sla.
Iedereen krijgt een halve kalkoen die niet te vreten is. Bier dat eigenlijk niet te drinken is,
en een clubhuis waar ik me voor zou schamen!!
verder regen regen en nog eens regen.....niet gelachen en bas was niet onder de indruk van het vrouwelijk schoon daar.....reken er maar niet op dat ik ooit nog een wedstrijd mee doe in belgie!!!
Zoetermeer !!! daar heb ik nog gevreeën. Toen ik verder wou gaan werd het Zoutermeer !!
Toen ben ik het maar dichter bij huis gaan zoeken, Sofia geloof ik, een Bulgaarse ??!! (......)
As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
Dacht ik eens heerlijk rustig te gaan vissen!!
Lekker zonnetje, wind in de rug, niks kan me gebeuren dacht ik!!!
Na een paar uurtjes gevist te hebben met de feeder gebeurde het. Ik haal op en er zit zo als de laatste tijd wel meer voorkomt een klein voorntje aan. (voorn) Maar een grote zeemeeuw die toevallig passeerde was me net voor en met een geweldige duik pakte hij snel het voorntje. (voorn + meeuw) De Meeuw voelde niet alleen het visje maar ook de haak, dus ging er met een noodgang van door. Maar dan wel recht omhoog. Toevallig komt er net een sportvliegtuigje laag over vliegen en wat denk je? Juist die meeuw recht in de motor van dat vliegtuigje. (voorn + meeuw + vliegtuigje) Ik een tijdje rondgezwaaid met aan mijn feeder die voorn/meeuw/vliegtuigje komt er een Apache helikopter voorbij. Nou je kent die soldaten wel, altijd in voor een geintje. Dus die denken ik zal dat vliegtuigje is even helpen. Ze gaan boven de hele santemekraam vliegen en laten hun grote hijshaak zakken. Na even mikken jawel hoor ze hebben beet en het vliegtuigje te pakken. (voorn + meeuw + vliegtuigje + helikopter) Je kunt het je wel voorstellen Jos met de lijn recht omhoog en zo veel aan de haak als nooit te voor. En je zult altijd zien net toen ik mijn fototoestel heb vergeten. Zo erg was dit nu ook weer niet want toevallig vloog net een helikopter van de pers en een helikopter van de politie voorbij. Die konden natuurlijk niet aanzien dat daar die apache helikopter aan dat vliegtuigje stond te leuren met daarin die meeuw en daarin het voorntje en daar aan de lijn van mijn feeder. Dus na even stoeien en dikke touwen uit gooien gingen ook zij --------> de rest kunnen jullie zelf wel invullen. Als het goed is heeft die helikopter van de pers nog een foto gemaakt die maandag in de krant geplaatst wordt.
Reageer