1000 kilo dode vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • MagicP
    Newbie
    • 14-04-2006
    • 37

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking

Leefnetten
    Iedere deelnemer neemt min 3 leefnetten mede naar zijn
    plaats.
    Aantal vis in leefnet:
    Er mag max. 20 kg per leefnet gezet worden.
    Pinnen van leefnetten verboden te plooien.

Sancties bij het wegen
    Als er bij het wegen meer dan 20 kg vis in het leefnet is
    worden volgende maatregelen getroffen:
    Tussen 20 kg en 25 kg =20 kg. Meer dan 25 kg = 0 kg
    Bij meerdere overtredingen van meer dan 25 kg in de loop
    van de wedstrijd riskeert men de uitsluiting.

Hehe 3 leefnetten per persoon en er mag dan 20kg in. Laat die andere twee bij ons dan maar thuis, op onze vijver wordt zelden meer dan 20 kg gevangen tijdens een wedstrijd :-). Toch is er ook bij ons een controle opdat je leefnet groot genoeg is. Respect voor de vis is belangrijk, zonder vis, geen vissport.
    Maar die regels van uitsluiten enzo als je teveel in je net hebt lijken mij zeer goed. Alleen heb je dan wat ervaring nodig om te weten hoeveel kilo vis je al in je net hebt als er 15 brasems in zitten.
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• yannik
      De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
      • 694
      • Geraardsbergen

hoe kan je nu wete hoeveel kilo vis er in je leefnet zit??? de voorntjes beginnen wegen ofwa?
      Wie vist, die vangt!

Reageer

• junior
        Sportvisser
        • 15-03-2005
        • 563
        • Heythuysen

op de gok,

met maximaal 25 kilo in je net, moeten ze ook niet gaan zeure als je er 26 in hebt maar, je moet er geen 30 hebben..

groote van vis, voel je toch al een beetje..

Groote brasem 1 a 1,5 kilo
        kleine 300 a 1 kilo

zo leer je dat als je dat vaker doet

Reageer

• yannik
          De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
          • 694
          • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door junior
          op de gok,

met maximaal 25 kilo in je net, moeten ze ook niet gaan zeure als je er 26 in hebt maar, je moet er geen 30 hebben..
          ja zo kun je natuurlijk bezig blijven hé. vergeet niet dat er maar 20kg toegelaten is.
          Wie vist, die vangt!

Reageer

• lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Er is ook iets van een tellertje , en ik mag aan nemen dat je best wel weet wat of hoe groot de vis is die je in je net hebt zitten .
            Als ik brasem vang en ik tel 18 stuks dan kan je een ander leefnet er bij nemen .
            Maar eerlijk ben ik wel om te zeggen dat dit niet altijd gebeurt in een wedstijd .Mijn net van preston is 4 meter die over het algemeen 3 meter in het water licht .
            Ik vind het wel een goede zaak dat de meeste weegschalen niet verder gaan dan 10 kilo .
            Gr lolo
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

• Angelique Bolk
              Newbie

• 24-05-2007
              • 38

Melding pure dierenmishandeling 1.500 kg brasems

Forum over witvissen in het algemeen. Berichten over techniek, aas, montages, etc. m.b.t. witvissen.

Hier dus hoe het is gegaan. Hier dus hoe het in het nieuws is gekomen en ook hier kun je lezen wat de officiele lezing van Sportvisserij Nederland is. Gaan we zo met elkaar om? Om goed te praten dat er 1.500 kg dode brasems uit het Kanaal zijn gehaald?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Reageer

• visseninpolen
                Met enige kennis...
                • 01-01-2005
                • 301
                • wichmond

Wat betreft het ophalen van het leefnet, ik las laatst de volgende tip: wanneer je je net uit het water wil halen, haal dan in het water de achterkant omhoog, zodat de vis in het water richting de opening komt, dit voorkomt het rollen van de vis, wanneer je dit op de kant doet.
                ryby ryby ryby i duzo ryb

Reageer

• junior
                  Sportvisser
                  • 15-03-2005
                  • 563
                  • Heythuysen

Oorspronkelijk geplaatst door yannik
                  ja zo kun je natuurlijk bezig blijven hé. vergeet niet dat er maar 20kg toegelaten is.
                  sommige mensen hebben de inschating niet,

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
                  Sancties bij het wegen
                  Als er bij het wegen meer dan 20 kg vis in het leefnet is
                  worden volgende maatregelen getroffen:
                  Tussen 20 kg en 25 kg =20 kg. Meer dan 25 kg = 0 kg
                  Bij meerdere overtredingen van meer dan 25 kg in de loop
                  van de wedstrijd riskeert men de uitsluiting.
                  hier ben ik het mee eens

Reageer

• ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
                    http://www.visserslatijn.nl/forum/sh...7096#post67096

Hier dus hoe het is gegaan. Hier dus hoe het in het nieuws is gekomen en ook hier kun je lezen wat de officiele lezing van Sportvisserij Nederland is. Gaan we zo met elkaar om? Om goed te praten dat er 1.500 kg dode brasems uit het Kanaal zijn gehaald?

Ben benieuwd naar jullie reactie.
                    Met alle respect beste voorzitter van de partij voor dieren,
                    Ik denk dat de meeste zichzelf respecterende sport / hobbyvisser, wel degelijk in het belang van de vissen denkt tijdens de uitoefening van de sport / hobby. Waarin u leest dat dierenactivisten opportunisten zijn, daar waar ed stoop aangaf dat véél dierenactivisten opportunisten zijn ( wat niet eens slecht hoeft te zijn) geeft u ook in een adem weer dat in dat stuk goed wordt gepraat dat er 1500 kg dode brasems uit het kanaal wordt gehaald?
                    Ik kan uit geen enkele bijdrage van iemand opmaken dat dit goed wordt gepraat en ik denk ook dat u dit hier niet vindt. Wat in mijn ogen wel terecht wordt getracht, is redenen aan te geven welke ook (of vooral) de oorzaken van deze vissterfte kunnen hebben.
                    Om dit ook nog kracht bij te zetten refereert de schrijver nog even aan een schandaal veroorzaakt door beroepsvissers waar óók de wedstrijdvisser de schuld van kreeg. Intentie van het verhaal is dan ook om niet meteen naar de wedstrijdvisser te wijzen, maar verder naar eventuele andere oorzaken te zoeken die er wel degelijk zijn. En laat overigens heel duidelijk zijn, ELKE VIS die wel sterft tijdens het uitoefenen van deze hobby is er een te veel en dat zal iedereen het met mij eens zijn. Dat er regels zijn en / of worden aangescherpt om dit zoveel mogelijk uit te sluiten is ook prima maar laten we svp wel realistisch blijven schrijven. Wat zegt het stuk van meneer x nu eigenlijk precies? Dat hij het heel erg vindt om zoveel dode vissen te zien ( wat iedereen vindt!) Dat er 100 wedstrijdvissers zitten op hemelvaartsdag en vervolgens deze 2 items in een samenvatting een slachtpartij noemt en hierbij om hulp vraagt? U praat daarnaast over een interne miscommunicatie en eigen straatje schoonvegen alsof we met zijn allen in het zelfde kantoor zitten?

U bent benieuwd naar onze reactie? Nou mijn reactie is, lees eerst eens goed wat er wel wordt gezegd, kom met feiten uit eigen ervaring of uit bewezen oorzaken en kom niet met vragen of we zo met elkaar omgaan en 1500 kg dode brasems wordt goedgepraat want dat is niet het geval in geen enkel stuk.
                    Ook niet in het stuk van Ed Stoop.

mvg ronny
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

Beste Angelique

Ten eerste wou ik even zeggen dat ik toch al 'n tijdje contact wou hebben met iemand van de pvdd, wat dus nu gelukt is. Reden om hiermee te wachten tot dit moment, was het zoeken naar de juiste persoon. Een dierenactivist die lid is van een hengelsportforum bracht een eind aan de zoektocht.

Reden dat ik u mail, is dat ik heb gevoel heb, dat het gros van de pvdd'ers (en een nog groter gedeelte van de pvdd-aanhangers) geen idee wat zich afspeelt in de sportvisserij.
                      Ik wou u hier door middel van deze mail wat meer duidelijkheid en feiten over verschaffen.

Sportvissers zijn mensen die voor hun plezier naar de waterkant gaan, om daar 1 of nog liever meerdere vissen te vangen. Deze vissen worden liefst zo snel mogelijk weer terug gezet in hun element. Zo niet, dan worden ze met zorg behandeld tot hun terugzetting. Wanneer ze huiswaarts keren, laten ze hun plek schoon achter. Alles wat niet aan deze omschrijving voldoet, verdient in mijn ogen niet de benaming 'sportvisser'. Hiermee doel ik op: Oost-Europeanen die hier massa's vis stropen, beroepvissers die veel vis onnodig dood maken(dus niet voor comsumptie, noch voor iets anders), rallyvissers (wellicht bekend bij u, zo niet dan is er genoeg over te vinden), dagjesmensen die niet weten waar ze mee bezig zijn, en zo kan ik nog wel een hele lijst noemen.

Ik denk dat het verstandiger is dat jullie eerst als partij, bovenstaande zaken eerst eens aan het daglicht moeten brengen en niet altijd maar gelijk naar wedstrijd(sport)vissers en dergelijke te wijzen. Aan de meeste wedstrijden zijn namelijk voorschriften verbonden, waarin niet-diervriendelijke omgang met de vissen direct leid tot diskwalificatie.
                      Ook lijkt het mij rechtvaardiger rallyvissers (en soortgelijk klootjesvolk) en sportvissers niet over één kam te scheren, dit om duidelijkheid te krijgen over het feit wat sportvissers wel zijn; natuur- en dierenliefhebbers. Welke niet-dierenliefhebber gaat er anders voor zijn lol vele uren langs de waterkant zitten?

Groeten Rick

Reageer

• rickie
                        hoe kouder hoe beter
                        • 18-11-2005
                        • 2377
                        • Oldebroek

was eerst een mail, maar heb het toch openbaar op het forum geplaatst

Reageer

• Eduard
                          Moderator
                          • 11-08-2004
                          • 3278
                          • Sappemeer

Ironny: Prachtig stukje, scherp opgemerkt, maar... even heel wat anders wat mij zo opvalt op de vroege morgen, na mijn laatste nachtdienst, voordat ik mijn bedje......:

Blijkbaar worden wij op het forum in de gaten gehouden. De 'vijand' is aan het infiltreren, want hoe weten ze dat ze nu moeten gaan reageren? Men houdt dit forum dus al een tijdje in de gaten, klaarblijkelijk een zeer nuttige bezigheid en het is dus nu zover gekomen dat we elke 'gast' die op het forum verschijnt kunnen gaan beschouwen als een potentiele activist tegen het sportvissen.... Ik vind dat aan de ene kant een hele eer voor het forum, men is dus kennelijk bang voor de macht van de sportvisser, maar aan de andere kant ook een hele nare, paranoide gedachte. KGB en CIA, BVD en Big Brother is watching you... op het moment dat ze je kunnen pakken komen ze tevoorschijn om een mes in je rug te steken.

Beste mevrouw Bolk,

In antwoord op uw vraag:

Citaat:
                          Origineel gepost door Angelique Bolk
                          Gaan we zo met elkaar om?

Ik probeer altijd van het positieve uit te gaan, ik respecteer ieders mening, maar op bovenstaande manier kweekt u bij mij weinig sympathie (alhoewel ik het wel weer waardeer dat u met uw eigen naam tevoorschijn bent gekomen, of heb ik dat mis?). Ik wil met iedereen in discussie en bij deze nodig ik u en Marianne Thieme van harte uit om eens mee te gaan vissen, u hoeft zelf niet te vissen, ik ga u niet verplichten beesten te pijnigen, u mag kijken hoe ik het doe en daarna kritiek geven hoe ik (als wedstrijdvisser) vis behandel....
                          groet,
                          Eduard

Reageer

• Angelique Bolk
                            Newbie

• 24-05-2007
                            • 38

Gisteravond was mijn eerste avond op het forum hier. Dus van mijn zijde geen sprake van infiltratie. Ik vind dat je zoveel mogelijk bij de feiten moet blijven.

En ik betreur het dat er hier namens Sportvisserij Nederland iets geschreven wordt wat meer neigt naar het suggestieve. Ik schrijf voor een krant, dat houdt in dat je altijd hoor en wederhoor toepast. Wanneer door diverse partijen, Waterschap Hollandse Delta, omwonenden, hengelverenigingen en een beroepsvisser wordt aangegeven dat de brasem mogelijkerwijs als gevolg van de warme periode, massaal tegelijkertijd in de paaiperiode terecht is gekomen. En in die periode is de brasem al zwakker. Als je dat gegeven combineert met grote viswedstrijden, waarbij het in sommige gevallen voorkomt dat de vis in grote hoeveelheden wordt gepropt in kleine leefnetten, waardoor de brasem nog meer verzwakt en dus nog vatbaarder is voor infecties. Lijkt mij dat een aannemelijke verklaring voor de massale vissterfte in het Kanaal door Voorne. Ik vind dat zeker iets wat je bespreekbaar moet kunnen maken. Je zou kunnen zeggen als Sportvisserij Nederland: 'Goed punt, dat gaan wij onderzoeken.'
                            Je kunt ook zeggen, wat nu is gebeurd: 'Daar ligt het niet aan, want alles wordt goed gecontroleerd en er zijn strenge regels. 'Vervolgens worden er suggestieve opmerkingen gemaakt als: 'opportunisten als sommige dierenactivisten zijn' en er misstanden bij de beroepsvisserij bijhalen die niet eens van toepassing zijn op het Kanaal door Voorne.

Hoe dan ook er is 1.500 kg brasem verwijderd uit het Kanaal door Voorne. Ik heb inmiddels begrepen dat er wel degelijk gekeken gaat worden naar het aantal afgegeven vergunningen voor viswedstrijden in combinatie met paaiperiode dus wat dat betreft, prima. Waar ik me hier aan erger is de wijze waarop het probleem wordt afgedaan, door er zaken bij te halen die totaal niet terzake doen.

Bedankt voor de visuitnodiging. Is niet nodig hoor. Ben vanmorgen al meegeweest en ze vissen bij mij hier voor de deur. Ik heb alleen nog nooit zoveel dode vissen bij elkaar gezien als op vrijdag de 18e mei in het Kanaal door Voorne. Als iedereen het nou zo erg vindt, dan moet het toch mogelijk zijn om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen
                            Aangepast door Angelique Bolk; 25-05-2007, 14:29.

Reageer

• Ronald Nannings
                              Verificatie gaande...

• 05-08-2006
                              • 602
                              • Enclave Friesland

Angelique,

Iets aannemen is volgens mij iets anders dan feiten en omstandigheden. W

Reageer

• Angelique Bolk
                                Newbie

• 24-05-2007
                                • 38

Oorspronkelijk geplaatst door Ronald Nannings
                                Angelique,

Iets aannemen is volgens mij iets anders dan feiten en omstandigheden. W
                                Nee, niet iets aannemen. Aannemelijk, zou kunnen. Vervolgens is het dan aan de organisaties om het te onderzoeken. Helaas, heb ik een dergelijke toezegging van Sportvisserij Nederland nog nergens kunnen lezen. Overigens wel telefonisch hoor. We blijven het volgen
                                Aangepast door Angelique Bolk; 25-05-2007, 16:22.

Reageer

Working...