1000 kilo dode vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Angelique Bolk
    Newbie

• 24-05-2007
    • 38

Hoi Driehoek,

Volgens mij zou al wat leeft centraal moeten staan. En niet het een boven het ander...

Reageer

• firesma
      Met enige kennis...
      • 25-04-2005
      • 325
      • Aan het water

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
      Hoi Driehoek,

Volgens mij zou al wat leeft centraal moeten staan. En niet het een boven het ander...
      Je weet zelf ook donders goed dat zoiets onhaalbaar is. Alleen een heel naiëf mensje kan zoiets denken.
      Als dat uberhaupt uitvoerbaar is zal minsten 3/4 van de mensen van deze aarde verdwenen moeten zijn.

Reageer

• spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door firesma
        Je weet zelf ook donders goed dat zoiets onhaalbaar is. Alleen een heel naiëf mensje kan zoiets denken.
        Als dat uberhaupt uitvoerbaar is zal minsten 3/4 van de mensen van deze aarde verdwenen moeten zijn.

dat zou fijn zijn een beetje druk is het wel op ons aardbolletje en daar komt ook al dat gezeik van,men gunt elkaar het licht in de ogen niet meer.

laat die onnozele lekker lu llen,vroeger was er geen leven mogelijk zonder de jacht ,stropen,vissen.
        nu mag dat niet meer

denk je dat ze vroeger op een mandje bosbessen de winter doorkwamen.

en zoals al eerder gezegd als je twijfelt aan het programma van de pvvd is dat geen schande ,er zijn er wel meer die twijfelen aan die onzin.

als kind vond ik een circus prachtig,mag niet meer.

dierentuin mag niet meer,vissen mag niet meer.

stalin was zeker het voorbeeld van het partij program.

kijk die vetflikkers in enschede die 50 keer een pony van de buurman had staan uitwonen ,als je daar wat mee kan anders dan een werkstrafje oke goede zaak.

of die mongolen die de halve populatie van een kinderboerderij om zeephelpen oke.

maar daar hoor ik je niet over ,zijn er al kamervragen gesteld over het castereren van zulke zeldzame creaturen.

als ik nou word gepakt terwijl ik met mijn broek op de enkels een paard sta te verwennen ,of ik sta er met een stok in te poeren,of ik snij zijn strot af,wat is dan mijn straf en wat zou dat volgens de pvvd moeten worden.

als jullie daar wat aan doen en dat vissen met rust laat ga ik mijn stem herzien anders niet

Reageer

• Driehoek
          Sportvisser

• 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

@angelique: "Volgens mij zou al wat leeft centraal moeten staan. En niet het een boven het ander..."

en dat vind ik dus klinkklare onzin!
          dan kunnen we nu meteen wel ophouden met leven...
          Idealistisch drogdenken.

Doe nu eens wat aan de werkelijke problemen met dieren en zet daarbij de economische belangen eens op de tweede of derde plaats!
          en laat de hengelsp[orters hun sport/plezier uitoefenen.
          dat zijn peanuts vergeleken bij wat er gebeurt met mkz of weet wat tegenwoordig, massaal dieren 'doden' omdat de regels het NIET toestaan om te enten...

Weet je eigenlijk is het zinloos om hier met enig van jullie te praten...
          want iedereen in den Haag (incl. de PvdD) heeft boter op hun hoofd...
          er komt spontaan een woord naar boven maar dan begeef ik me onbehoorlijk op het forum.
          Dat is het me niet waard.

driek.

p.s. ik ga hier niet verder op in, want dat heeft geen nut!
          .
          Happy fishing.
          ----------------------------------------

Reageer

• Angelique Bolk
            Newbie

• 24-05-2007
            • 38

Kan wel zo zijn hoor wat jullie schrijven, maar daarom mag dat wel mijn uitgangspunt zijn. Naïef? Absoluut, maar verschil kan het maken, al is het maar een beetje. Respect voor elkaar is niets mis mee. En inderdaad er valt nog heel veel werk te doen. Al die voorbeelden die jullie noemen zijn terecht. En daar wordt veel harder aan gewerkt dan aan de hengelsport. Dus als ik jullie vermoeid heb met het informeren hoe jullie het vissen ervaren? Of jullie ook vinden dat er sprake is van onnodige dierenleed, of dat jullie wellicht een veel beter argument hebben om wel te vissen, dan spijt me dat.

Reageer

• Angelique Bolk
              Newbie

• 24-05-2007
              • 38

Oorspronkelijk geplaatst door epi
              Beste ANGELIQUE BOLK
              zoals ik je bericht begrijp zit je gevangel tussen je gevoelens en je partij de eene kant moetje op volgens je partij maar menselijk begrijp je ons sport vissers wel mijn adv zoek een andere partij zoals je weet heb ik je een prive bericht gestuurd maar je geeft geen gehoor is dat menselijk gr EPI
              Hoi Epi,

Heb geantwoord.

Reageer

• Master
                Voerboer

• 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

Als iedereen blijft discusseren met "jullie sus en wij zo" dan veroorzaakt dat alleen maar misvattingen en misverstanden. Iedere beweging ontstaat vanuit een behoefte. Dat geld net zo goed voor een partij als ook voor een hobby. Wanneer er geen dierenleed zou zijn was er ook geen behoefte om een partij op te richten. Er is dus wel degelijk iets aan de hand, maar het is onzin om zaken als hengelsport op te zoeken omdat er wellicht verder toch niet zoveel aan de hand is als men dacht. Dat is een relatieve gedachte. Wanneer er 100 gevallen van mishandeling zijn per jaar, volstaat het dat een partij uit 4 mensen bestaat die de problemen aan de kaak stekllen en ze bestrijden. Wanneer er in plaats van 4 echter 400 mensen betrokken zijn, dan is er te weinig te doen op te veel mensen. Dat is het moment waarop die 400 mensen naarstig gaan zoeken naar een bezigheid. En voila, zie daar, zou er in de hobbysfeer nog iets te vinden zijn? Waarempel, de mensheid vist, gnif, gnif, daar gebeurd vast wel wat.
                Ja duhhh, het is algemeen bekend dat circa 0,01 procent van de bevolking regelmatig buiten alle regels omgaat. In het vissen moet men wel eerst een onderscheid maken tussen sportvissers en vissers die alleen vissen om te consumeren. Sportvissers zijn gebaat bij het juist behandelen van vis en omgeving om hun hobby in stand te houden, consumerende vissers hanteren heel andere normen. En daar is eigenlijk ook niets op aan te merken want de mensheid leeft al duizenden jaren van visvangsten op basis van dagelijkse behoeften. Dat betekent dus dat de partij zich vanaf nu beter kan gaan richten op andere zaken dan de hengelsport, tenminste, met de gedachten die er nu rondgaan in de partij.

Beter richt de partij zich ook eens op andere zaken. Wat dacht je van die oude baas die niemand meer heeft behalve zijn grootste vriend, de hond. Hier kreeg een slecht ter been zijnde bejaarde een boete van 130 euro omdat hij de hond voor de deur uitliet in plaats van op de toegewezen hondenuitlaatplek, 600 meter verderop. De beambte gaf niets om de argumenten dat de man zo traag liep dat binnen de eerste 50 meter de hond alles al had gedaan. Sterker nog, hij wist er nog uit te persen dat het belachelijk is om een hond te hebben op die leeftijd en met die gebreken. Alsof die hond 600 meter wacht met zijn poot optillen. Dat is iets waar de partij ook eens naar kan kijken. Dus in dit geval mensenleed gekoppeld aan een dier, in plaats van andersom.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• Master
                  Voerboer

• 26-02-2007
                  • 1148
                  • Zoetermeer

Klopt het overigens dat de verantwoordlijken voor het afgeven van vergunningen aan die Engelsen zijn opgestapt vanwege de zoveelste misdragingen van die Engelse sukkels?
                  Theo de Kreij.
                  www.natuurzorg.eu

Reageer

• Driehoek
                    Sportvisser

• 17-06-2007
                    • 787
                    • Rijssen

"...Sterker nog, hij wist er nog uit te persen dat het belachelijk is om een hond te hebben op die leeftijd en met die gebreken..."

slechts 1 van de vele voorbeelden...
                    hoever moet het gaan???
                    en sterker nog, hoeveel tolereren we nog?
                    Wanneer wordt een mens (gehandicapt of niet) weer als mens behandeld...?

bah, hypocrisie viert hoogtij...

driek.
                    .
                    Happy fishing.
                    ----------------------------------------

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Master
                      Klopt het overigens dat de verantwoordlijken voor het afgeven van vergunningen aan die Engelsen zijn opgestapt vanwege de zoveelste misdragingen van die Engelse sukkels?
                      welke misdragingen en welke sukkels

Reageer

• Ronald Nannings
                        Verificatie gaande...

• 05-08-2006
                        • 602
                        • Enclave Friesland

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
                        Mooie bijdrage Ronald.

Als journaliste ben ik betrokken geraakt bij de vissterfte in het Kanaal door Voorne. Toevallig ook voorzitter van de afdeling PvdD Zuid-Holland. N.a.v. het artikel in het AD zijn er Kamervragen gesteld, niet door mijn artikel in een lokaal huis-aan-huisblad. De Kamervragen verwijzen ook naar het artikel van het AD.

Waarom ben ik hier dan toch op het forum belandt? Ik kreeg van iemand de inhoud van dit forum waarin de PvdD als opportunisten werden neergezet en dat namens iemand van Sportvisserij Nederland vond ik ongehoord. Heb daar ook met desbetreffende personen uitvoerig over gesproken.

PvdD heeft in haar programma staan dat ze het hengelen wil ontmoedigen. Ik als lid mag natuurlijk niets anders verkondigen, maar niemand belet mij om te onderzoeken of er geen tussenweg mogelijk is. Ik ken ook mensen aan de kant die genieten van het hengelen. Opa's, ooms en kinderen. Dus ik vind dit voor mij persoonlijk een zeer moeilijk punt. Enerzijds heeft de vis toch last van het hengelen, anderzijds zie ik er ook zoveel mensen van genieten. Mits het natuurlijk met de nodige zorg gaat. En ja, ook ik zie mensen met de nodige zorg de vis die gehengeld is weer netjes terugzetten.

Bij de beroepsvisserij worden de vissen gebruikt voor consumptie, maar ja jullie hebben gelijk er gaat ook vis overboord. Z.g. voor de meeuwen.

Dan nog de gemalen waar veel vissen gemalen doorheen gaan. Ook daar ben ik mee in de weer. Dus alles wat met visserij te maken heeft en wil je al ergens een standpunt over innemen dan is het goed je er eerst eens in te verdiepen. En aangezien ik zelf al ruim vijf jaar een forum draai over Spijkenisse weet ik hoeveel je van elkaar kunt leren via een forum.

Heb ik kwade bedoelingen in de zin? Nee, want het is zo makkelijk elkaar te vertellen hoe het wel of niet moet. Het is veel beter om gezamenlijk een weg te betreden naar aanleiding van een geschil. Dat is mijn insteek. En ja, ik ben natuurlijk wel een wolf in schaapskleren want wie zie je hier verder nog schrijven namens de Partij voor de Dieren? Moet je ook lef voor hebben om je zo open te stellen.
                        Hallo Angelique,

De partij voor dieren heeft als norm gesteld, ontmoedigen of verbieden van het sportvissen.
                        Het is dan volgens mij erg moeilijk om te gaan onderzoeken of er een compromis te vinden is.
                        De norm van vissers is sportvissen en het vangen en gezond terugzetten van vis en ook bij viswedstrijden.
                        Daarbij hebben wij als norm een goed viswater, waar een gezond visbestand zit en waar het goed toeven is.
                        We hebben ook de plicht de jeugd te begeleiden in het viswelzijn en het goed behandelen van de gevangen vis.
                        In mijn beleving voldoen de sportvissers aan alle gestelde normen, die als sportvisser denkbaar zijn om zo goed mogelijk om te gaan met de vis.
                        Denk je nu echt dat ik het leuk vindt als mijn gevangen vis zijn haakje te diep heeft geslikt, echt niet.
                        Het mooiste vind ik dat ik de vis gewoon weer kan loslaten, in de hoop dat we elkaar jaren later weer tegenkomen.
                        Helaas is er ook een kleine minderheid die de boel verziekt, zo is het ook bij voetbal, daar kan men weinig aan doen.
                        Ik denk dat de normen van Sportvissers en de partij voor dieren mijlenver uit elkaar liggen om te denken aan een compromis.
                        Beroepsvissers en energieleveranciers hebben andere belangen, dat is geld verdienen en niet anders.
                        Beiden schaden op economische wijze het welzijn van de vis, dit is toegestaan ook door de partij voor dieren.
                        Energieleveranciers balanceren in mijn ogen soms om het randje door groene stroom aan te smeren aan nieuwe klanten.
                        De mooiste verhalen worden afgestoken om te verklaren dat men zo milieuvriendelijk bezig is.
                        Maar feit is dat zij aanhangers zijn van de waterkrachtcentrales die zoveel vis doen versnipperen (misschien wel 1000 kilo per dag).

Ja, en ik vind het dapper van je dat je open je mening durft te geven.
                        Maar ik zou ook een mening durven te geven op een site voor de partij voor dieren.
                        Maar, met jouw kwalificaties als gediplomeerd journaliste is dat natuurlijk een schot in het lege doel.
                        En ik moet het met mijn behaalde diploma’s “hamburger bakken” en “koekhappen” doen.
                        In mijn optiek is dit vergelijkbaar met een wedstrijd tussen een snelle Ferrari Testarossa en een aftandse zeepkist.

Reageer

• clairvoyant
                          Moderator
                          • 29-03-2006
                          • 240
                          • Eindhoven

Waar ik erg veel moeite mee heb, is het verbieden / ontmoedigen van zaken waarbij een zeer kleine minderheid zich misdraagt.
                          Als sportvisser proberen we zo voorzichtig mogelijk met de vis en de natuur om te gaan, alleen dit wordt grondig verziekt door een zeer kleine minderheid.

Hoe zou dit zijn als je het bij andere zaken ook zo aan zou pakken?
                          autorijden verbieden omdat niet iedereen zich aan de regels houd?
                          sporten verbieden omdat er lieden zijn die vals spelen?
                          het betreden van winkels verbieden omdat er mensen zijn die zich niet in kunnen houden en zonder te betalen spullen meenemen?

Dit klinkt belachelijk, dat is het ook, maar dit is precies wat de pvdd wil... alleen dan gaat het om dieren, dus dan gelden er andere criteria

en ik vraag mij af waarom dat gebeurt
                          groeten,
                          Peter

****Moderator NHSF ****

Reageer

• firesma
                            Met enige kennis...
                            • 25-04-2005
                            • 325
                            • Aan het water

Weet je wat zo jammer is aan het hedendaagse Nederland?
                            Door de individualisering van de maatschappij gunnen we elkaar het licht in de ogen niet meer. Alles wat de ander niet aanstaat moet verboden worden. Dus Pietje vind hengelsport dierenbeulerij, dus moet het verboden worden. Zo gaat het helaas steeds vaker in ons bijna identieteitsloze landje.

We moeten als hengelsporters ons hoofd er goed bijhouden en kritisch naar ons zelf blijven kijken. Zolang we dat doen krijgt die partij van Angelique geen schijn van kans om de hengelsport de nek om te draaien.

De club van Angelique moet zich gaan richten op de echte misstanden in de Bio industrie, daar valt winst te halen. Maar dat weten ze zelf ook wel maar daar durven ze niets aan te doen omdat deze industrie van grote economische waarde is in dit land.

Hypocriet noem ik dat, niets meer en minder.

André

Reageer

• pastoor
                              ...

• 02-02-2003
                              • 1118
                              • Drongelen

Ik vraag me af hoeveel vissen ik al het leven heb gered door al het voer / maden / casters / pieren / mais en weet ik al niet meer dat ik er drie tot vier keer in de week in kieper????????

Reageer

• Master
                                Voerboer

• 26-02-2007
                                • 1148
                                • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door pastoor
                                Ik vraag me af hoeveel vissen ik al het leven heb gered door al het voer / maden / casters / pieren / mais en weet ik al niet meer dat ik er drie tot vier keer in de week in kieper????????
                                Hahahahaha, grote klasse! Het is waar. Ik voer meer kilo' s aan de vissen dan aan mijn honden. En die hebben het heeeeeeeeeel goed bij ons.
                                Theo de Kreij.
                                www.natuurzorg.eu

Reageer

Working...