Partij van de Dummies

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe

hahaha ja leuk,nou dat bbq'en zal inderdaad wel zwaar milieu verontreinigend zijn,jammer dan alles zal op een gegeven moment verboden worden.

moet je eens kijken naar mijn rookpluim op mijn hout gestookte cv zal ook wel niet normaal zijn.

jammer dan ik heb toch geen buren

Reageer

• Angelique Bolk
      Newbie

• 24-05-2007
      • 38

Bruggenbouwen

Ik had mezelf inderdaad maar voorgenomen om niet meer te reageren. Juist vanwege het wantrouwen. Zoiets staat een goede discussie in de weg.

Dat is inderdaad wat ik probeerde: een brug te bouwen. Ik had geen idee van de economie achter de hengelsport. Je hebt hengelsport en je hebt beroepsvisserij. Oja en dan heb je ook nog Polen die de wateren leegvissen. Ook een punt waar je iets mee kunt.

Ik weet heus wel dat ik als lid van de Partij voor de Dieren tegen visserij hoor te zijn, maar het gekke is, dat ik dat dus niet ben. En waarom? Omdat ik nog niet overtuigd ben. En dan is het volgens mij een normale zaak dat je gaat informeren bij die hengelaars.

Maar als er zoveel wantrouwen is, dan wordt een brug bouwen wel enorm moeilijk. Dus het is nog steeds aan jullie. Ik heb echt heel veel zinnige argumenten voorbij zien komen. Het meest zinnige vind ik, dat mensen zoveel rust vinden in het hengelen, belangrijk daarbij is wel dat er zorgvuldig wordt omgesprongen met de vis. Maar dat moet je met alles wat leeft. Respect voor het leven hebben. Dus ook voor de vis.

Zo durfde ik ook de discussie aan met een hele goede vriend uit Lyon. Daar draait alles om het stierenvechten. Als je de man zijn verhaal hoort. De liefde voor het stierenvechten, dan is dat heel wat genuanceerder dan zomaar zeggen dat je tegen stierenvechten bent. En dat noem ik nou bruggenbouwen. Alles goed onderzoeken, alle voors en tegens afwegen en komen tot een standpunt. Mijn standpunt is altijd helder geweest hier, tegelijkertijd verklaar ik ook dat het mijn persoonlijke standpunt is en niet die van de Partij voor de Dieren. Echter, kan ik door goed onderbouwde informatie wel iets toevoegen aan de discussie op politiek niveau.

Verder denk ik dat alles hier wel zo'n beetje daarover gezegd is. Dus bedankt voor jullie bijdragen en reacties op een enkele zeer persoonlijke en kort door de bocht argument na. Maar dat zijn emoties en daar heb ik best begrip voor.

Reageer

• spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

nou kijk eens aan dat klinkt al weer veel anders.

stierenvechten nou heb ik daar geen verstand van maar als ze die stieren vol met die speertjes rammen kan ik daar geen begrip voor hebben.

ik wil daar ook geen gelijkenis in zien ook hoe een stier wordt afgeslacht t.o.v mezelf die sukkel die op zondag 20 kilo voorns vangt en daarna na 3 uur weer 20 kilo (levend) laat zwemmen

Reageer

• tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
          Ik had mezelf inderdaad maar voorgenomen om niet meer te reageren. Juist vanwege het wantrouwen. Zoiets staat een goede discussie in de weg.

Dat is inderdaad wat ik probeerde: een brug te bouwen. Ik had geen idee van de economie achter de hengelsport. Je hebt hengelsport en je hebt beroepsvisserij. Oja en dan heb je ook nog Polen die de wateren leegvissen. Ook een punt waar je iets mee kunt.

Ik weet heus wel dat ik als lid van de Partij voor de Dieren tegen visserij hoor te zijn, maar het gekke is, dat ik dat dus niet ben. En waarom? Omdat ik nog niet overtuigd ben. En dan is het volgens mij een normale zaak dat je gaat informeren bij die hengelaars.

Maar als er zoveel wantrouwen is, dan wordt een brug bouwen wel enorm moeilijk. Dus het is nog steeds aan jullie. Ik heb echt heel veel zinnige argumenten voorbij zien komen. Het meest zinnige vind ik, dat mensen zoveel rust vinden in het hengelen, belangrijk daarbij is wel dat er zorgvuldig wordt omgesprongen met de vis. Maar dat moet je met alles wat leeft. Respect voor het leven hebben. Dus ook voor de vis.

Zo durfde ik ook de discussie aan met een hele goede vriend uit Lyon. Daar draait alles om het stierenvechten. Als je de man zijn verhaal hoort. De liefde voor het stierenvechten, dan is dat heel wat genuanceerder dan zomaar zeggen dat je tegen stierenvechten bent. En dat noem ik nou bruggenbouwen. Alles goed onderzoeken, alle voors en tegens afwegen en komen tot een standpunt. Mijn standpunt is altijd helder geweest hier, tegelijkertijd verklaar ik ook dat het mijn persoonlijke standpunt is en niet die van de Partij voor de Dieren. Echter, kan ik door goed onderbouwde informatie wel iets toevoegen aan de discussie op politiek niveau.

Verder denk ik dat alles hier wel zo'n beetje daarover gezegd is. Dus bedankt voor jullie bijdragen en reacties op een enkele zeer persoonlijke en kort door de bocht argument na. Maar dat zijn emoties en daar heb ik best begrip voor.
          Hall Angelique

bruggenbouwen begint met een bruggenhoofd en dat lijkt er nu te zijn als ik je reactie lees
          gr Gerard

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Angelique de ervaring heeft mij geleerd om mensen die in de politiek werkzaam zijn of anderszins actief zijn te wantrouwen.
            Bruggenbouwers die de pijlers van de brug - de hengelsport in het algemeen - willen verbouwen of in ieder geval een andere richting willen geven zijn geen partners om te vertrouwen.
            Altijd is er een dubbele agenda, dat zul jij nooit erkennen dat doet de regering ook niet met de "uitruil".
            De afgelopen tijd heb ik mij tot in de late uurtjes zitten verbazen voor de TV de diverse spoeddebatten volgend.

Alleen bij een ontmoeting elkaar in de ogen kijkend zal ik een beslissing nemen of je te vertrouwen bent in inderdaad objectief de hengelsport wilt benaderen.
            Tot nu toe heeft jou partij de andere kant laten zien, en aangezien jij deel uitmaakt van die partij verwacht ik dat je loyaal bent aan de doelstellingen van de partij.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...