Gewoon een lijn kopen die naar jou zin is, wat er op de verpakking staat is dan minder belangrijk
oneven aantal
Collapse
X
-
Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian Viking -
Heb je vertrouwen in het een of andere merk of soort lijn ,dan weet je wat je met bepaalde diameters aan kan of dat nou een beetje meer of minder is het maakt mij niet uit bv ik vis de hele winter in de havens met nylon van het merk xxx 14/00 boven en 12/00 onder met de ze combinatie kan ik de meeste vissen uit het water tillen ,zijn de beten minder schakel ik over naar 10/00 of zelfs 8/00 dan weet ik dat ik niet meer alles kan tillen maar beter op moet letten met het schatten van het gewicht van de vis ,en zal ik vaker moeten scheppen ,met die gegevens in m'n achterhoofd weet ik genoeg Want wat is de waarde van die op gegeven trekkracht ten op zichtte van de diameter van de betreffende lijn want daar wil ook nog wel eens wat aan mankeren.Ik vis al jaren met een en bepaald soort lijn en weet wat ik daar van kan verwachten ,dus voor mij zelf is de trekkracht waar of niet waar ,voor mij geen probleem.Groeten van Jan de visserReageer
-
Jan ik denk wel dat ervaring meespeelt.
Heel veel vissers durven niet ......TE..... ver of proberen niet het uiterste van hun materiaal uit en zijn bang dat het stuk gaat of niet lukt.
Dus een hoop vissers gaan uit wat er op het boekje staat.
En idd vertrouwen krijgen in je spullen (ook lijn) is heel belangrijk zeker als vol in de wedstrijd zit .
Ik sta 100 blind op mijn materiaal dat ,dat iedergeval goed is.
En juist als je eens wat uit test waaronder lijn probeer eens uit wat je kan tillen het zal 2 onderlijntjes kosten maar je weet wel waar je aan toe bent.
Dus die vertrouwen groeit wat weer resulteert in betere prestaties.
Zo zal je het met al je materiaal moeten doen zodat je exact weet hoever je kan gaan.
Dan vergeet je snel te lezen, maar kijk je naar andere dingen.
Gr JohnGroetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
Ik heb al heel wat lijnen getest en kan met zekerheid stellen dat we heel vaak worden beduveld door de fabrikanten met opgegeven trekkrachten.
Er zijn wel merken die het opgegeven gewicht halen, maar dan blijkt na meting dat hun lijn plots 14/00 is ipv. de opgegeven 12/00.
Maar de meesten halen zelfs met de dikkere lijn dan nog steeds niet de opgegeven trekkracht die ze zelf aangeven.
Mij laatste test was de Berkley Trilene Sensation. Opgegeven dikte 0,26mm met een trekkracht van 6,7 Kg maar in werkelijkheid was het slechts goed 3,5 Kg
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
ik als havenwerker zou zeggen stap over op een veilige werk belasting.
dan weet je meer 1 runner(van de 4) in mijn kraan kan 36 ton hebben maar je hebt er wel 100 ton voor nodig om hem aan flarden te rukken.
de trekkracht is van nylon onder de meest ideaal omstandigheden gemeten en het max wat kan maar het zal altijd lager liggen en nooit hoger.
dubieus verhaal dus eigenlijk
Reageer
-
ik hou van even ik loop altijd met 2 flesjes terug uit de keukenMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Ik denk dat veel leveranciers daar geen problemen mee zouden hebben, ware het niet dat wij als vissers meestal als er 2 klosjes liggen; 1 van 10/00 met 1,5Kg en 1 van 10/00 met 0,9 Kg trekkracht toch meestal geneigd zijn die van 1,5Kg mee te nemen.
Veel beter zou het dus zijn om gewoon een eerlijke diameter op te geven en een eerlijke trekkracht.
Er is inmiddels een soort van keurmerk wat aan moet geven dat het eerlijke gegevens zijn, maar ik zie ze niet echt veel in de winkels liggen.
Blijft dus over om zelf te gaan testen en persoonlijk vind ik mijn emmerproef nog zo gek niet want dat komt toch aardig met de realiteit overeen (er zit een knoop in en er komt kracht op de lijn te staan) en menig lijn is er al mee door de mand gevallen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
.......
-
Ik heb een lijn van 9/00 die echt is de diameter klopt en de trekkracht is 1.2 met deze lijn kan ik vissen van 300 gram makkelijk tillen maar, ze moeten dan wel stil hangen tijdens de takel werkzaamheden ,dus dat houd in dat ik de vis langer moet drillen[kost veel tijd]dus dan maar een 12/00 er op gezet die een vreemde beweging van de vis wel aan kan ,maar zijn de beten traag of te weinig naar mijn zin zal ik toch terug gaan naar de 9/00 ,het is gewoon een kwestie van afwegen , en dat heeft weer met ervaring te maken ,en die doe je weer op door iets veel en vaak te doen ,net zo iets als die plurres pc ,maar wie weet leer ik dat ook nog wel eens .ik hoef het morgen niet te testen de haven ligt dicht [jammer]Groeten van Jan de visserReageer
-
Je loopt zwaar achter Janneman mijn schoonvader van 78 is aardig thuis op de pc die die kreeg bij een mobielabbonnement

Reageer
-
Die stelling, gaatie ook op bij gevlochten lijn? want die zijn toch juist erg zwak op de knoop t.o.v nylon?
Reageer
-
Volgens mij niet, dat is gewoon per lijn afhankelijk, ik heb bijv. de crystal getest en die is met een gewone knoop gewoon waardeloos.
Een vergelijkbare lijn de pro gamakatsu ultrabraid kan wel goed tegen een gewone knoop.
suc6
gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
.......
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer