Vis op vijver.

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Dan is een koe afschieten effectiever dan visjes vangen.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

Dat is zeker
      Carpe Diem

Reageer

• T3RR0R
        Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
        • 980
        • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
        Dan is een koe afschieten effectiever dan visjes vangen.
        Hebben wij dan nog "natuurlijke vrij in het wild met voldoende ruimte" levende koeien? Dacht het niet.

Ook dat geloel over die kanalen, daar werd vroeger meer gevangen! Waarom, omdat het water zo "smerig " was en toen werd er door de heren geleerden ook regelmatig vis uitgezet. Nu storten ze al dat geld in een studiefonds voor gefrustreerde vissers die ons komen lastigvallen met geloel over natuurlijke bezetting. En wat is dan een natuurlijke bezetting??? Dat bepalen wij toch ook zelf. We graven die dingen GVD zelf. Bij Frederik is die vijver dan maar een stukje Voorns Kanaal ten tijde van de brasemtrek. Heel natuurlijk.

Ik vis wel eens op zo'n putje met een "natuurlijke" bezetting. Da's pas mooi vissen, winnen met een paar baarsjes en dan wordt je hier afgezeken door diezelfde opgeleide natuurlijk water liefhebbende dweilen, dat die visjes dan geen 22cm zijn of in de gesloten tijd gevangen worden. Meen je dat die vis dat weet?????
        Kom toch op, wij willen vissen en vangen en iedereen doet dat op zijn manier en op zijn stekkie, dat kan een vijver, rivier of egaal wat zijn. Ik zou er ook meteen lid worden in een vereniging met veel visuitzet. Dat verhoogd toch het plezier in mijn hobby. De wetenschap dat er een vis sterft neem ik daarbij ook voor lief, dat gebeurt nou eenmaal en overal, ook op die rivieren en kanalen. Ik ben het er wel mee eens dat de aangeschafte vis uit een kwekerij moet komen en niet uit gewoon openbaar water. En als ik mocht kiezen win ik liever met 30kg dan met 70gram.

Groeten,

marco
        Lid Team Sensas Punt NL
        marco@breamteam.nl
        http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Marco jou waarheid is jou waarheid het is mijn waarheid niet en toch heb ik plezier in mijn visserij.
          De vis die in verboden tijd gevangen is en de WETTELIJKE minimum maten hebben wij het al over gehad ik doe daar helemaal niks aan af.
          Je kunt vloeken wat je wilt maar dat is een kwestie van gebrek aan argumenten.
          Je graaft maar wat je wilt maar je hebt daarmee het recht niet om aan dierenkwelling te doen.
          Jou sterke woorden als dweilen en gefrustreerde vissers gaan ook nergens over wederom een gebrek aan argumenten en geen gevoel andere meningen.
          Verder wens ik niet met dergelijke kortzichtige mensen in discussie te gaan omdat het nergens toe leidt.

En wat die koe betreft maakt het jou iets uit waar dat beest vandaan komt je vreet nu toch ook vlees bij de slager vandaan wederom een loelige vergelijking.

Reageer maar niet terug tenzij je op een normale manier in discussie wilt gaan.

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

vloeken is ook weleens gewoon lekker xxxxxx xxxxx xxxx zoooi

en dat gezeur of jouw waarheid en de ander zijn waarheid.

iets is gewoon zoals het is en je vind dat leuk of niet.

en controleurs zijn XXXXXX (edit Forummanager) (in mijn waarheid dan hé )
            Aangepast door Forummanager; 20-06-2008, 16:29. Reden: Onnodig kwetsen

Reageer

• † Frederik de Belder
              [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
              • 13-01-2003
              • 5730
              • Niel (België)

Op onze clubvijver zullen de vissen geen gebrek hebben aan zuurstof, daar staan namelijk twee zware pompen op die s'avonds rond 22u00 opspringen toe s'morgens 08u00 om de vijver te voorzien van de nodige zuurstof en hem te ontgassen.
              Wat ik dierenkwelling noem is de koe van boer X die s'avonds niet binnen wil en daar dan van de stok krijgt tot ze toch naar binnen gaat. De vrachtwagens die op de baan ziet overbeladen met kippen waar je geen hand kan tussen steken of vol met varkens op dezelfde manier als die kippen dat vind ik pas dieren mishandeling.
              Die vis die dat haakje in zijn lip krijgt is daar niks tegen, en als je denkt dat je dat visje gaat pijn doen wel verkoop dan uw hengeltuig en ga thuis bij moeder de vrouw aan de open haard zitten.
              Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
              http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Freddy jij begrijpt iets niet ik vind vissen compleet verantwoord anders zou ik het niet doen jij verward zware overbezetting met een visje vangen.
                Zware pompen gebruiken om de vissen in leven te houden hoe ver kun je gaan, het lijkt GVD - ja dat lucht op - wel een aquarium.
                Dat noem ik dierenkwelling, hoe jij dat noemt zal mij een worst zijn.

Verder wens ik niet in discussie te gaan want dit gaat uit de hand lopen.
                Iedereen die sterke woorden gebruikt tegen een discussiegenoot een dikke middelvinger.

Reageer

• Ivo-69
                  Noob

• 12-04-2008
                  • 166
                  • Zuidland

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                  Dat is op zich wel een interessante vraag, Ivo.... Je zou de hoeveelheid vis in een vijver kunnen reduceren om zo een beter evenwicht te krijgen, alleen vang je dan natuurlijk wel minder en wordt je winnaar met 6 kilo, maar, ben je meer man met 30 kilo vis dan met 6 kilo vis?
                  Onderstaand citaat uit eerste posting in dit topic.

[QUOTE]
                  weinig volk betekend dat er op de vijver niet veel te vangen is, want dat is de eerste vereiste, dat de vijver goed moet draaien, [\QUOTE]

Er MOET dus gepresteerd worden met hoge vangsten, dat is ook wat ik lees in andere postings in dit topic. En dat dat dan ten koste gaat van enkele tonnen dode vis, ach dat is niet interesant want je hebt toch maar mooi laten zien wie hier de man is..... (in mijn ogen een houding uit het stenen tijdperk)
                  Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

Reageer

• † Frederik de Belder
                    • 13-01-2003
                    • 5730
                    • Niel (België)

Wel beste Ivo dan ben ik maar de man met de knots, zal mij ook worst wezen, maar nogmaals ik ga niet naar het water om daar lekker te liggen zonnen. Ik ben wedstrijdvisser en wens dan ook zoveel mogelijk vis te vangen (en geen uil, dat kan ik thuis in mijn zetel).

Voor mij hier einde discusie
                    Groetjes Freddy

Reageer

• T3RR0R
                      Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                      • 980
                      • Heerlen

Marco jou waarheid is jou waarheid het is mijn waarheid niet en toch heb ik plezier in mijn visserij.
                      De vis die in verboden tijd gevangen is en de WETTELIJKE minimum maten hebben wij het al over gehad ik doe daar helemaal niks aan af.
                      Je kunt vloeken wat je wilt maar dat is een kwestie van gebrek aan argumenten.
                      Je graaft maar wat je wilt maar je hebt daarmee het recht niet om aan dierenkwelling te doen.
                      Jou sterke woorden als dweilen en gefrustreerde vissers gaan ook nergens over wederom een gebrek aan argumenten en geen gevoel andere meningen.
                      Verder wens ik niet met dergelijke kortzichtige mensen in discussie te gaan omdat het nergens toe leidt.

En wat die koe betreft maakt het jou iets uit waar dat beest vandaan komt je vreet nu toch ook vlees bij de slager vandaan wederom een loelige vergelijking.

Reageer maar niet terug tenzij je op een normale manier in discussie wilt gaan.
                      Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, krijg het weer koud Douwe. Brrrrrrrrrrrrrrrr.
                      Lid Team Sensas Punt NL
                      marco@breamteam.nl

Reageer

• T3RR0R
                        Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                        • 980
                        • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                        vloeken is ook weleens gewoon lekker xxxxxx xxxxx xxxx zoooi

en dat gezeur of jouw waarheid en de ander zijn waarheid.

iets is gewoon zoals het is en je vind dat leuk of niet.

en controleurs zijn XXXX(in mijn waarheid dan hé )
                        Hoef ik niks aan toe te voegen

Groeten,

Marco
                        Lid Team Sensas Punt NL
                        marco@breamteam.nl

Reageer

• T3RR0R
                          Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                          • 980
                          • Heerlen

Freddy jij begrijpt iets niet ik vind vissen compleet verantwoord anders zou ik het niet doen jij verward zware overbezetting met een visje vangen.
                          Zware pompen gebruiken om de vissen in leven te houden hoe ver kun je gaan, het lijkt GVD - ja dat lucht op - wel een aquarium.

Iedereen die sterke woorden gebruikt tegen een discussiegenoot een dikke middelvinger.
                          Ja wij begrijpen niks en jij weer alles he Douwe,

Brrrrrrrrrrrrrr, nog steeds koud en steek die dikke middelvinger maar in een heel donker plekje. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
                          Lid Team Sensas Punt NL
                          marco@breamteam.nl

Reageer

• T3RR0R
                            Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                            • 980
                            • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik de Belder
                            Wel beste Ivo dan ben ik maar de man met de knots, zal mij ook worst wezen, maar nogmaals ik ga niet naar het water om daar lekker te liggen zonnen. Ik ben wedstrijdvisser en wens dan ook zoveel mogelijk vis te vangen (en geen uil, dat kan ik thuis in mijn zetel).

Voor mij hier einde discusie
                            Ik ga met je mee Freddy,

Groet,

Marco
                            Lid Team Sensas Punt NL
                            marco@breamteam.nl

Reageer

• spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

hahaahaha prachtig Douwe bedoel je deze dikke vinger

Reageer

• † Frederik de Belder
                                • 13-01-2003
                                • 5730
                                • Niel (België)

Zo te zien zijn er hier toch ook nog wedstrijdvissers bij.

En Douwe zolang het netjes blijft kan het niet uit de hand lopen (blijf dan ook wel weg met die dikke middenvinger hé)
                                Bij mijn weten heeft er hier nog maar één persoon harde woorden gebruikt.
                                Volgens hem kom ik nog uit het stenen tijdperk.
                                Ik sla geen vissen dood met een knots, maar vang ze met een heel klein haakje zonder weerhaak. Om dat viske zeker geen pijn te doen.
                                Groetjes Freddy

Reageer

Working...