Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Doe maar rustig mee, Goitzen. Je hebt de aankomende 5 weken geen last van me.
Ik moet van mijn chef mee naar frankrijk. Er zijn rottiger klussen. Morgen vertrek ik. Als jullie er aan toe zijn ook een prettige vakantie.
Doe maar rustig mee, Goitzen. Je hebt de aankomende 5 weken geen last van me.
Ik moet van mijn chef mee naar frankrijk. Er zijn rottiger klussen. Morgen vertrek ik. Als jullie er aan toe zijn ook een prettige vakantie.
2015 de Belgen verslagen in eigen huis 2016 walk-over Blauforlaet ! 2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door! 2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet 2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
[QUOTE=Eduard;95037]Ach, je kunt je er aan ergeren (doe ik ook), maar taal leeft nu eenmaal, is tot overmaat van ramp zo onlogisch als het maar kan en over een jaar of wat is dit ("Ik was de enigste" en "Hun waren beter als ons") gewoon correct nederlands.
hey
het is "Hun waren beter dan ons."
niet als, heb jj niet goed opgelet op school?
Als de vis niet naar jou komt...
moet jij naar de vis toe.
Hey, naamgenoot: In correct nederlands is het: "Zij waren beter dan wij"
...misschien toch nog maar even navragen op school?
En om dan helemaal volledig te zijn, je kunt alleen de 'enigste' zijn in de betekenis van: de leukste, de grappigste, de vergrotende trap van "een enig meisje".
Als je alleen bent, ben je ook enig, maar je kunt noot eniger zijn dan alleen, vandaar: "Ik was de enige"....
Voor wie het interesseert, lees, leer en doe er uw voordeel mee....:
Het Nederlands blijft zelfs voor de rasechte Nederlander een lastige taal. Zeker nu het onderwijs in ernstige gebreke blijft. Reden volgens de onderwijzer hier in de stad " het moet voor de allochtoon in de klas ook nog te begrijpen zijn". Tja, als we zo gaan beginnen....
Feit is wel dat het aan een buitenlander lastig is om uit te leggen waarom je als je ongehuwd bent je ook automatisch ongetrouwd bent. Onze woorden hebben zoveel synoniemen dat het veel mensen duizeld. Neem nou een simpel woord als "las". Heb net gelezen, naad, voeg, tussenvoegsel, verbinding tussen 2 ijzeren delen enzovoort. Of "pikken". Accepteren, jatten, stelen, veelvoud van een geslachtsdeel, aangevallen worden door een vogel enzovoort. Ik heb 3 Polen in dienst en die zijn maar overgegaan op Engels. Die snappen nauwelijks iets van al ons gebrabbel.
Ach we hebben zo'n vreemde taal. Zo heb ik bijvoorbeeld iets gevernist, logica zou vernist zeggen want het is zo bij bijvoorbeeld "hij heeft zich verkeken." Dan is het wel verkeken van verkijken en niet geverkeken...
Ik weet nog dat ik in het lager ooit een regel heb geleerd dat "zijne majesteit" met hoofdletter is als hij zijn functie bekleedt maar zonder als hij dat niet doet. Bv Zijne Majesteit / zijne majesteit opent het gebouw. (Wanneer het gebouw zijn tuinhuis is, is het zonder hoofdletter. Wanneer het een gebouw is dat hij inhuldigt, dan is het met hoofdletter). Ik weet echter niet of deze regel nog steeds geldt.
Reageer