Wat is een probleem ,op vis gebied.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

ja ja vroeger toen sex nog vies was....??

info verstrekken en ontvangen gaat nu eenmaal vlugger en vlugger en er komt nog wel een tijd dat een kind voor geboorte alle informatie al krijgt ingespoten die hij de rest van zijn leven nodig heeft...

maar even terug op aarde...

Ik denk dat er wat essentieels wordt vergeten hier..

Het gaat vaak niet om de informatie die wordt gegeven of al gegeven is.

Het gaat namelijk vaak om de dialoog. Hoe raar het ook klinkt maar veel van de mensen die hier hun ei kwijt kunnen en ook deelnemen aan de discussies vinden het om de een of andere manier toch fijn om bij een groep te horen. Een groep met kenners, een groep met slappe ouwehoerders, een groep met heethoofden maar bovenal een grote groep vissers en dus een grote groep ervaring…
    Er zullen er genoeg zijn die geen enkele waarden hechten aan de blokjes, aantal berichten of gouden sterren achter de naam van iemand, maar er zijn er ook heel veel die hier wel waarde aan hechten.
    Als ik een samenstelling vraag van een voertje dan vind ik het prettig als hier bijv. Frederik, Eduard op reageert. Kan het mij schelen dat dit al 1000 keer eerder is gevraagd, het gaat om het moment dat ik er iets van wil weten en om weer eens iets in de groep te gooien om het te laten opleven.

Het gaat niet alleen om info maar om gehoord te worden en om een mening van de zogenaamde kenners op “jouw” probleem.
    Het probleem is als eens eerder ter sprake gekomen? Jawel maar nu is het “Mijn” probleem. Ik voel het even net anders dan het probleem wat al bestaat en wil toch graag weten hoe Spuiliefhebber er over denkt. Een probleem over vergunningen, al ergens te lezen op internet? Wellicht al een keer eerder te sprake geweest een aantal maanden geleden? Maar nu zou ik toch wel willen weten hoe andere mensen hier tegenover staan. En misschien reageert Douwe ook wel.

Het maakt gewoon geen ruk uit wat de vraag in een discussie is. Je vraagt m en als iemand wil reageren dan reageert ie. En dat kan best wel eens zijn door een link of verwijzing naar een andere topic of zoekfunctie maar het gaat nu eenmaal vaak om de dialoog.
    Dat maakt het ook zo leuk, zo’n discussieforum.
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

Ik vind dat niet erg, indien ik in de mogelijkheid ban van iemand met raad bij te staan, doe ik dat met alle plezier Kan natuurlijk ook niet op alles reageren, omdat ik ook niet alles weet, vliegvissen bv snap ik de ballen van, moet ik daar ook niet gaan op reageren. Karpervissen heb ik vroeger in mijn jeugdjaren gedaan, toen bestonden er nog geen boillies dus daar heb ik geen weet van, ga ik dus ook niet op reageren. En zo zijn er nog dingen waar ik geen weet van heb. Zelf heb ik soms ook een vraag, waarom zou ik ze dan niet in de groep werpen Iedereen wil graag geholpen worden.
      Naar mijn mening dient daar een forum voor.
      Die sterren of blokjes hebben daar zeker niets mee te maken, we zijn er om mekaar te helpen, ook al hebben we niet steeds dezelfde mening over iets. Zolang het dan op een beleefde manier opgelost wordt zonder scheldpartijen moet dat kunnen.
      Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik de Belder
        Die sterren of blokjes hebben daar zeker niets mee te maken, we zijn er om mekaar te helpen, ook al hebben we niet steeds dezelfde mening over iets. Zolang het dan op een beleefde manier opgelost wordt zonder scheldpartijen moet dat kunnen.
        Om misverstanden te voorkomen..
        Sterren en blokjes zijn voor de eigenaar hiervan niet van belang. Desalniettemin moet je het aanzicht hiervan niet onderschatten.
        Wanneer jij ( Frederik) met je 2 sterren reageert op een topic, heeft dat voor veel mensen wel degelijk een waarde, of je nu wilt of niet…

Voor de mensen die al langer op het forum zitten, weten nu wel dat een ster niet altijd iets wil zeggen... maar toch geeft het wel een status..
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• † Frederik de Belder
          [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
          • 13-01-2003
          • 5730
          • Niel (België)

Er zijn hier veel personen waar je iets kan van opsteken, zijn er zelfs bij die nog geen 900 postings hebben en waar ik het volste vertrouwen in heb, ook al heb ik de persoon in kwestie ook nog nooit ontmoet.
          Misverstanden over die sterren gaan er bij mij niet komen maatje.Ik bedoelde daarmee dat ik niet zo maar als gek postings ga neerzetten om aan die sterren te komen. In de wintermaanden heb ik meer tijd om me op het forum te ammuseren. In de zomermaanden is het meestal de uitslagen van mijn wedstrijden die ik er snel opzet en soms eens kom kijken naar de reacties. Ik vind het stuk voor stuk toffe mensen hier op het forum op een enkele uitzondering na maar die moet je er dan ook maar bijnemen.
          Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
          http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• cquad
            Iets met water

• 18-03-2008
            • 361
            • Buitenpost [FRL]

Wat ik juist nuttig vind van de vragen die hier gesteld worden, dat hoe langer de discussie duurt, des te meer informatie er uit komt..
            Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Oke dan er wordt een reactie gevraagd of in ieder geval geopperd dat ik zal reageren.
              Vragen stellen zonder eerst de moeite te hebben genomen of je het ook zelf kunt vinden is een grote ergernis.
              Dat er niet om gezocht is vind je vaak al in de vraag terug, tenminste de lezers die langer op een forum rond crossen krijgen daar een bepaalde feeling voor.

Mijn ergernis is dan het gemak waarmee iemand omgaat met een forum en het gemak en de arrogantie waarop iemand dan reageert op een aanwijzing dat er ook zoiets bestaat als een zoekfunctie.
              Arrogantie zoals: daar is een forum toch voor wat maak jij je druk, lees dan niet als je het zo goed weet, lees niet als het onderwerp je niet aanstaat, hou je dan stil als je niets beters weet te melden enz.

De lengte van een discussie zegt helemaal niets over de informatie die er in staat, de informatie die gegeven wordt zegt ook helemaal niets over de waarde van die informatie dat moet je er altijd zelf uit filteren wat voor de één nuttige informatie is is voor een ander al oude koek.

En juist daar ligt de informatiewaarde van een forum, er zijn mensen die al langer iets doen of helemaal nieuw zijn in het vissen en er zijn mensen die ergens anders op overgaan daar al veel informatie over hebben maar die de wat diepere informatie zoeken.

Blijf je na het zoeken toch nog met vragen zitten stel die dan ook al is het al eerder behandeld dan heb je in iedere geval je best gedaan om iets te vinden.

Verander ook je zoekterm eens.

Wat mij vaak ergert is de kortetermijnvisie van de vissers.
              Het is nu en direct terwijl dingen lange(re) tijd nodig hebben om te veranderen of voor het weer goed is.

BV visstand, nu is het steeds minder door veranderingen in de natuur en het milieu dat heeft veel jaren nodig voor het zo is zo het moet zijn planten groeien niet direct en leven in veranderd water is dan eventjes minder.
              Maar wat is eventjes in de natuur???
              Denk daar eens over na: ons leven is een speldenprik in het leven van de natuur.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• 4x14
                Banned

• 10-12-2006
                • 849
                • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                als ik nu iemand tips geef stel b.v.4x14 dan ofwel geloven ze je niet of ze doen het niet.
                Hoi Martijn, als ik een tip krijg probeer ik het wel hoor. Alleen sommige dingen werken bij mij niet en probeer ik weer wat anders. Het is niet dat ik je niet geloof, voorlopig sta jij nog voor me met die competitie hier

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Dat is een voorbeeld van uitfilteren van informatie met de desillusie van diegene die de informatie geeft.

Het is nog altijd zo dat je informatie kunt geven maar dat je de visser niet mee kunt geven.

Tevens een voorbeeld van korte termijn denken: het werkt niet direct dus ik probeer maar iets anders zonder te vragen waarom iets niet werkt.

Reageer

• 4x14
                    Banned

• 10-12-2006
                    • 849
                    • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                    Tevens een voorbeeld van korte termijn denken: het werkt niet direct dus ik probeer maar iets anders zonder te vragen waarom iets niet werkt.
                    Ik probeer het later altijd nog eens, het blijft vissen dus je weet het zelden zeker.

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                      Om misverstanden te voorkomen..
                      Sterren en blokjes zijn voor de eigenaar hiervan niet van belang. Desalniettemin moet je het aanzicht hiervan niet onderschatten.
                      Wanneer jij ( Frederik) met je 2 sterren reageert op een topic, heeft dat voor veel mensen wel degelijk een waarde, of je nu wilt of niet…

Voor de mensen die al langer op het forum zitten, weten nu wel dat een ster niet altijd iets wil zeggen... maar toch geeft het wel een status..
                      ja dat heb ik wel met Frederik ja die 2 sterren geeft hem wel een bepaalde status

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Na hoeveel berichten wordt hij weer bevorderd

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Na hoeveel onzin berichten die verwijderd kunnen worden wordt je weer gedegradeerd?

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                            Na hoeveel onzin berichten die verwijderd kunnen worden wordt je weer gedegradeerd?

ook jij kan te ver gaan hé

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Natuurlijk, ik zal mijn krediet net niet tot aan het omslagpunt brengen alleen moet jij je wel erg kredietwillig opstellen.

Reageer

• spuiliefhebber
                                Verificatie gaande...
                                • 22-04-2006
                                • 4156
                                • onbekend

geen probleem d'ouwe ,ik weet dat jij ook kan incasseren,dus je hebt krediet genoeg hier.

Reageer

Working...