Het weerhoutje

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Het weerhoutje

IK heb er ooit wel eens over gehoord ,maar kan iemand mij verder helpen over de betekenis van dit fenomeen.
    Groeten van Jan de visser
  • piet breukel
    Newbie

• 23-10-2008
    • 21
    • rozenburg

Ja zou het zo ook niet weten maar het heeft met het weer en een houtje temaken

Reageer

• piet breukel
      Newbie

• 23-10-2008
      • 21
      • rozenburg

Oorspronkelijk geplaatst door janb
      IK heb er ooit wel eens over gehoord ,maar kan iemand mij verder helpen over de betekenis van dit fenomeen.
      he tis tekoop heb ik gehoord in den briel op het maarland bij rc world.

Reageer

• Jakob
        <*{{{{><(

• 06-03-2007
        • 1870
        • Staphorst

Is dat een Belgische Jan, met een touwtje eraan? Als het touwtje nat is regent het, als je niet kunt zien is er mist, als het touwtje strak staat, vriest het en als het touwtje heen en weer slaat is er storm en als het hele houtje weg is heb je dieven gehad. Bedoel je die?

Reageer

• janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

de Belgische Jan die kende ik niet , maar het heeft er wel wat van weg ,geloof ik.

Reageer

• cverhoeven
            Match visser

• 30-07-2008
            • 339
            • Oisterwijk

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
            Is dat een Belgische Jan, met een touwtje eraan? Als het touwtje nat is regent het, als je niet kunt zien is er mist, als het touwtje strak staat, vriest het en als het touwtje heen en weer slaat is er storm en als het hele houtje weg is heb je dieven gehad. Bedoel je die?
            Briljant ik kende hem nog niet
            To match or not to match thats the question

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

Ik heb hem binnen ,het verhaal van het weerhoutje een goeie kennis heeft mij verder geholpen ,en ik ben onder de indruk ,je gaat aks volgt te werk maak een balkje van 4x4 x 60 cm ,draai aan de bovenzijde een oog in het balkje ,schilder vervolgens het houtje in allerlij kleuren,vervolgens zoek je een geschikte plek op om het op te hangen in een boom of zo ,als het maar vrij heen en weer kan gaan,en het moet van uit je kamer waarneembaar zijn ,tot zover het houtje en nu de werking sta je s'morgens op en je kijkt uit je raam en je ziet aan de zon zijde de kleuren prachtig oplichten kan je er van uit gaan dat het mooi weer is ,hangen er daarentegen allemaal druppels aan de zijkant en onderzijde ,dan mag je aan nemen dat het regent zie je het houtje op een dag heel hard heen en weer zwaaien ga er maar van uit dat het behoorlijk waait ,sta je op een morgen op en het houtje is niet meer zichtbaar een dichte mist is het verhaal ,en licht er s'morgens een mooie witte plak op de kop van het houtje dan zal zeer waarschijnlijk gesneeuwd hebben zie je houtje 's nachts in al zijn kleuren flitsend op lichten het zal waarschijnlijk flitsen en donderen Maar als je op een morgen opstaat en het is niet mistig en je ziet geen houtje ,dan kun je er van uit gaan dat iemand die ook zo graag een weerhoutje wilde hebben het heeft gejat,tot zover het verhaal van het weerhoutje.

Reageer

• Quido
                pink floyd

• 30-10-2007
                • 1509
                • Winschoten

prachtig verhaal.. moet je mee op de markt gaan staan, het verhaal erbij, en je verkoopt ze ook nog...
                groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

Wat denk je gat in de markt? Je gelooft toch niet dat ik met dit noodweer op de markt ga staan ,in de kou!!!ik heb met m;n 68 jaar wel wat zinnigers te doen ik ga morgen lekker vissen in de haven ha ha .
                  Aangepast door janb; 02-12-2008, 22:44.

Reageer

• Quido
                    pink floyd

• 30-10-2007
                    • 1509
                    • Winschoten

ja dat kun je ook beter doen, veel succes morgen. we krijgen wel wat winterse buien zag ik.
                    groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• piet breukel
                      Newbie

• 23-10-2008
                      • 21
                      • rozenburg

bedankt janb ik ga het morgen gelijk maken.
                      ga ook nog een plank zoeken kan ik gelijk nog ff een wip maken.hahahahahhaa

Reageer

• 4x14
                        Banned

• 10-12-2006
                        • 849
                        • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door piet breukel
                        kan ik gelijk nog ff een wip maken.hahahahahhaa
                        Je kan beter gaan vissen Piet ! Hoeveel had je zondag ook alweer ?
                        En ik hoor wel heel veel verhalen in het clubgebouw na de wedstrijden maar ik geloof niet als ik hun moet geloven dat er nog veel wippen gemaakt worden nadat ze ouder dan 40 zijn. En volgens Jakob doen ze hun benen niet meer zo snel wijd nadat ze getrouwd zijn....

Reageer

• Jakob
                          <*{{{{><(

• 06-03-2007
                          • 1870
                          • Staphorst

Stefan,
                          ondanks je jonge leeftijd snap je het helemaal. Een trouwboekje is funest voor de heupen van de vrouw, zeg maar dat het ergens remt, de beentjes gaan niet meer zo smeuig als in de verkeringstijd.
                          Ik heb dat als volgt opgelost, ik heb verkering, ben getrouwd en heb een maitresse. Ik heb wel dezelfde schoonmoeder in alle 3 de gevallen.

Reageer

• Ginus
                            knutselaar

• 22-03-2008
                            • 665
                            • wijster

Kijk die Jacob is wel bij de pinken .
                            Maar heeft natuurlijk enige levenservaring he .
                            GR GINUS

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

Ach, Ginus, als je 30 jaar getrouwd bent en ook nog met dezelfde vrouw, dan heb je wat levenservaring.
                              Wij waren ooit bij de bekende stier Herman in Duitsland, toen de verzorger vertelde dat die stier meer dan 300 keer per jaar een koe dekte. Mijn vrouw zei, hoor je dat? Mijn antwoord, ja, maar heb je ook gehoord dat het elke keer een andere koe is. Discussie gesloten in 1 keer.

Reageer

Working...