Welke hobby's hebben jullie naast het vissen?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

Mooie vijver Jurgen Zelf aangelegd? Die koi's zien er mooi uit zeg Geen angsty dat ze gejat worden door onverlaten?

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Het is zeker waar dat media helpt om dingen populair te maken. Je alleen wel heel goed beseffen dat wat je ziet op tv de topstukken zijn, het exclusieve werk is en dat zo iemand als Louis Molloy eerst een jaar of 20 keihard gewerkt heeft om dit te bereiken. In dat opzicht is de media inderdaad gevaarlijk, want het lijkt alsof het allemaal vanzelf gaat en elke klant exclusief werk wil en weet wat ie wil plus, een goed gevulde portomonee heeft. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen, na twee afleveringen van London Ink gezien te hebben, dat daar ook een dame te zien was die zelf niet wist wat ze wilde en dus gewoon een 'real pain in the ass' was...
      Een hele rug tatoeeren kost op zijn minst een uur of twaalf, als er veel details inzitten nog veel meer. Persoonlijk hanteerde ik altijd tatoeersessies in van drie, maximaal 4 uur met minstens drie weken pauze om de boel te laten genezen. Je hebt natuurlijk hele stoere mannen die zeggen dat het allemaal in een keer gedaan is, maar of die geloof ik niet of het is te zien aan hun tatoeage. Als je drie uur lang een stel rammelende naalden in je nierstreek hebt gevoeld ben je blij dat je even een paar weken niet hoeft. Even wat inside info: Mannen zijn doorgaans de mietjes als het om pijn gaat: Ik heb in al die jaren dat ik getatoeerd heb geen enkele vrouw zien flauw vallen... bij mannen ben ik de tel kwijt geraakt. Beren van kerels van over de 100kg (sportschool!!!) die als een zak aardappelen uit de stoel op de vloer van de studio neerzakten.... Maar goed, al met al ben je dus zo drie maanden verder voor je rug af is. Let wel, dit is een theoretische richtlijn, de praktijk duurt het doorgaans veel langer. Maar de klanten die een hele rug gedaan willen hebben zijn doorgaans geduldig en weloverwogen, hebben niet zo'n haast. Standaard vraag van mij was altijd: "Wil je het goed of wil je het snel?"
      Dat klanten terugkomen is makkelijk te garanderen: Gewoon een aanbetaling laten doen. Op den duur weet of voel je echter wie serieus is en wie niet...

Jurgen, mooie vijver en Koi's blijven gewoon hele mooie vissen. Ik heb een collega die net zo als jij praat. Noem het woord 'Koi' en zijn oogjes gaan glimmen, hij gaat rechtop zitten, begint te praten en je herkent hem niet meer terug... De Koi is ook niet voor niets een belangrijke en populairste figuur in de japanse tatoeagecultuur (http://www.irezumi.us/eg/koi.html)

Wat die drie vrouwen betreft kunnen we elkaar een handje geven... alhoewel ik het niet zo zeer als 'hobby' zie, meer gewoon 'zware arbeid'
      groet,
      Eduard

Reageer

• pastoor
        ...

• 02-02-2003
        • 1118
        • Drongelen

Ik zal ook maar even te laten zien waar ik de laatste tijd veel tijd in steek.

Naast vissen zijn enkele van mijn hobbys wetenschap, olieverf schilderen, en vooral de laatste tijd sterren kijken.

Hier enkele voorbeeldjes.

http://www.witvispagina.nl/images/sterren.doc

Reageer

• Robin
          Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
          • 490
          • Meerssen

Interessante hobby Pastoor!
          Ik zag oa Saturnus op je afbeeldingen, heb je dan zelf zo'n sterke sterrenkijker hiervoor of moet je voor deze beelden te zien al naar een sterrenwacht?
          groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• pastoor
            ...

• 02-02-2003
            • 1118
            • Drongelen

Mijn telescoop is volledig computer gestuurd met satelietnavigatie voor positie en tijd bepaling.

Het is een spiegelkijker maar de lens is 10 inch en brandpuntafstand is 2500 mm.

(zeg maar een kleine sterrenwacht)

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Ik had alles verwacht van jou Jos maar dit weer niet .
              Wel een aparte hobby leuke dit
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

Hallo Pastoor

prachtige plaatjes

een vraagje hoeveel sterker dan een gewone verrekijker is dat
                gr Gerard

Reageer

• Jurgen v.d. S
                  Nishikigoi

• 01-08-2008
                  • 203
                  • Nieuwegein

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                  Mooie vijver Jurgen Zelf aangelegd? Die koi's zien er mooi uit zeg Geen angsty dat ze gejat worden door onverlaten?

Yep zelf aangelegd, ben er in totaal een half jaar mee bezig geweest. Hoop stress gehad wan ik had geen Q-Bak maar moest de koi's in een zwembad houden.Broeder reiger stond elke ochtend vanaf mijn schuurdak de vissen te bekijken. Had er wel een net over hangen maar ik lag toch niet lekker in mijn bed. Bang dat ze gejat worden ben ik niet. Om bij mij in de tuin te komen moet dat via diverse buren, woon aan het einde v.d. poort. De enige angst die ik, en mijn mede koihouders, ken is hoe de koi's de winter hebben doorstaan en hoe ze het voorjaar in gaan. Vaak zitten mijn meiden op de vlonder met de voeten in de vijver en de koi's eromheen prachtig om te zien. Kan hier uren over ouwehoeren maar dat doe ik maar op het forum van Nishikigoi.

Jurgen
                  Attached Files

Reageer

• Jurgen v.d. S
                    Nishikigoi

• 01-08-2008
                    • 203
                    • Nieuwegein

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                    Het is zeker waar dat media helpt om dingen populair te maken. Je alleen wel heel goed beseffen dat wat je ziet op tv de topstukken zijn, het exclusieve werk is en dat zo iemand als Louis Molloy eerst een jaar of 20 keihard gewerkt heeft om dit te bereiken. In dat opzicht is de media inderdaad gevaarlijk, want het lijkt alsof het allemaal vanzelf gaat en elke klant exclusief werk wil en weet wat ie wil plus, een goed gevulde portomonee heeft. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen, na twee afleveringen van London Ink gezien te hebben, dat daar ook een dame te zien was die zelf niet wist wat ze wilde en dus gewoon een 'real pain in the ass' was...
                    Een hele rug tatoeeren kost op zijn minst een uur of twaalf, als er veel details inzitten nog veel meer. Persoonlijk hanteerde ik altijd tatoeersessies in van drie, maximaal 4 uur met minstens drie weken pauze om de boel te laten genezen. Je hebt natuurlijk hele stoere mannen die zeggen dat het allemaal in een keer gedaan is, maar of die geloof ik niet of het is te zien aan hun tatoeage. Als je drie uur lang een stel rammelende naalden in je nierstreek hebt gevoeld ben je blij dat je even een paar weken niet hoeft. Even wat inside info: Mannen zijn doorgaans de mietjes als het om pijn gaat: Ik heb in al die jaren dat ik getatoeerd heb geen enkele vrouw zien flauw vallen... bij mannen ben ik de tel kwijt geraakt. Beren van kerels van over de 100kg (sportschool!!!) die als een zak aardappelen uit de stoel op de vloer van de studio neerzakten.... Maar goed, al met al ben je dus zo drie maanden verder voor je rug af is. Let wel, dit is een theoretische richtlijn, de praktijk duurt het doorgaans veel langer. Maar de klanten die een hele rug gedaan willen hebben zijn doorgaans geduldig en weloverwogen, hebben niet zo'n haast. Standaard vraag van mij was altijd: "Wil je het goed of wil je het snel?"
                    Dat klanten terugkomen is makkelijk te garanderen: Gewoon een aanbetaling laten doen. Op den duur weet of voel je echter wie serieus is en wie niet...

Jurgen, mooie vijver en Koi's blijven gewoon hele mooie vissen. Ik heb een collega die net zo als jij praat. Noem het woord 'Koi' en zijn oogjes gaan glimmen, hij gaat rechtop zitten, begint te praten en je herkent hem niet meer terug... De Koi is ook niet voor niets een belangrijke en populairste figuur in de japanse tatoeagecultuur (http://www.irezumi.us/eg/koi.html)

Wat die drie vrouwen betreft kunnen we elkaar een handje geven... alhoewel ik het niet zo zeer als 'hobby' zie, meer gewoon 'zware arbeid'
                    Eduard voor "bijna" elke hobby moet er toch zware arbeid geleverd worden. Soms hou je er een bevredigend gevoel aan over maar soms ook een domper. Vwb jou inside info. Heb een tattoo laten zetten bij de enige echte in R'Dam met mijn buurman. Ik nam er een op mijn schouderblad. Daar ik niet al te dik ben en niet ruim in het vet zit voelde ik hem aardig. Ik zat regelmatig te lachen van de pijn. Ik zei tegen mijn buurman dat het wel mee viel en lachte van de jeuk. Toen hij aan de beurt was en de naalden er net 5 minuten bezig waren ging hij inderdaad van zijn graatje. Heeft een uur bij moeten komen en ***len als brugman om het af te laten maken. Ondertussen komt er een vader met dochter van 16 binnen welke een tattoo kreeg van haar vader voor haar verjaardag. Meisje heeft geen kik gegeven. Dus ik kan het inderdaad beamen. wij mannen zijn toch het zwakke geslacht

Reageer

• pastoor
                      ...

• 02-02-2003
                      • 1118
                      • Drongelen

Tester het gaat hier niet alleen over hoeveel keer hij vergroot. Ik kan kiezen door andere oculairs te plaatsen tussen 20x en 400x vergroten. Belangrijker is hoe scherp je het object kunt krijgen en hoe het vast te leggen op de pc. Bij sommige objecten b.v. nevels moet men opnames maken met de lens wel 2 tot 3 minuten open. Zonder de camera ziet men de nevel nauwelijks of niet, dit komt pas als er voldoende licht is opgevangen. Daarnaast is een grote moelijkheidsfactor om het object goed te volgen. De aarde draait toevallig en zou men dus zonder te volgen een opname maken zie je alleen een streep.

ps. ik ben nog lang niet tevreden want de opnames kunnen nog veel beter.

Reageer

• † Frederik de Belder
                        [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                        • 13-01-2003
                        • 5730
                        • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door pastoor
                        Ik zal ook maar even te laten zien waar ik de laatste tijd veel tijd in steek.

Naast vissen zijn enkele van mijn hobbys wetenschap, olieverf schilderen, en vooral de laatste tijd sterren kijken.

Hier enkele voorbeeldjes.

http://www.witvispagina.nl/images/sterren.doc
                        Mooie hobby Jos.
                        Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                        http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5454
                          • Feânwalden

Ik mag graag lekker eten, als dit teminste word verstaan onder hobby
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• misser
                            cuore sportivo

• 06-04-2007
                            • 317
                            • ijsselmuiden/kampen

Nog een klein deel van mijn tijd gaat op in slotracen en het bouwen van auto's daar voor ,de bouw dozen haal ik uit japan en tiawan nog goedkoper als in europa ,vooral deze modellen waar ik een beetje een kick van heb ,en dat is gewoon het Alfa romeo virus

een van mijn favoriete model is deze om tebouwen

daarna een schassis er onder bouwen en alu velgen en tandwielen en hardstalen assen

en op zulke banen word er dan mee gereden

volgens mijn vrouw is dit mijn grootste hobby waar ik het dus niet mee eens ben

Reageer

• heavyfeeder
                              henk
                              • 10-04-2004
                              • 12
                              • kampen

naast vissen heb ik als hobby motorrijden en darten maar dat alleen als amateur in de kroeg en op het werk.

Reageer

• † Frederik de Belder
                                [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                                • 13-01-2003
                                • 5730
                                • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
                                Ik mag graag lekker eten, als dit teminste word verstaan onder hobby
                                Ik sta graag aan het kookfornuis om eten te maken. Dat zijn twee hobby's ineens, kok & proever
                                Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                                http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

Working...