Nieuwe registratieregel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Forummanager
    Visserslatijn Nederland
    • 30-12-2001
    • 12135
    • Albrandswaard

Viskerluu,

Je hebt gelijk dat je niet alle gegevens op internet moet zetten. Maar nergens staat dat je je voornaam + achternaam moet plaatsen. Wel wordt het op prijs gesteld als je je echte (voor)naam, woonplaats en land plaatst.
    En inderdaad, je kunt ook Piet Snot invullen. En die zullen steeksproefsgewijs eruit gehaald worden, net als de mensen wiens e-mailaddressen niet meer kloppen.
    De enige reden is om de boel iets transparanter te maken.

Treffend dat iemand met twee inlognamen hierover begint, waarvan de helft weet wie het is.
    Dat geeft eigenlijk al gelijk aan waarom deze actie genomen is. Mensen die onder een alias wel iets durven te vertellen en zonder de alias niet... vind ik nu eenmaal jammer.

Iets duidelijker?

Edit: N.a.v. vragen: Met een nickname als login is natuurlijk niets mis. Het verzoek is alleen om je echte (voor)naam in je profiel te zetten.
    Uiteraard wordt een echte naam als login het meest gewaardeerd, maar gezien het feit dat ik daar ook niet aan voldoe, kan ik dat moeilijk vragen...
    Visserslatijn Nederland
    http://www.visserslatijn.nl
    Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
    http://www.hengelsportforum.nl
    Sinds 2001...

Reageer

• The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5454
      • Feânwalden

de spijker op z`n kop
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Master
        Voerboer

• 26-02-2007
        • 1148
        • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
        Nee je bent niet in de maling genomen, maar je staat toch achter de woorden die jij intypt dus wat maakt het uit, je kan toch vrij spreken.
        Ik reageer maar per pagina. Het maakt wel degelijk uit. Ik ben werkzaam in de branche. Hoe kan ik nou vrijuit praten over andere merken? Hoe kan je als Ford dealer nou Opel gaan promoten? Of je eigen nieuwe Ford afkraken zonder dat je baan op de tocht komt te staan? Die nickname was de enige kans voor mij en nog een paar anderen hier, om op het forum te vertoeven. Nu mijn naam bekend word zal ik niet meer kunnen reageren. Helaas.
        Theo de Kreij.
        www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• Master
          Voerboer

• 26-02-2007
          • 1148
          • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik de Belder
          Registreren onder echte naam zou verplicht moeten zijn, moet daarom niet zichtbaar zijn voor andere gebruikers.
          Maar dan weet de forummanager toch ten minste met wie hij te maken heeft.
          Geboortedatum, woonplaats en dergelijke mag zichtbaar zijn voor iedereen.
          Maar zoals je al aangaf Douwe er zouden er wel een deel zijn die een beetje voorzichtiger zouden zijn met hun reacties.

Dat weet de forummanager toch wel indien hij er om vraagt. Waarom moet het dan openbaar voor iedereen? Voor Bas alleen is het toch al genoeg?
          Theo de Kreij.
          www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• † Frederik de Belder
            [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
            • 13-01-2003
            • 5730
            • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door Master
            Dat weet de forummanager toch wel indien hij er om vraagt. Waarom moet het dan openbaar voor iedereen? Voor Bas alleen is het toch al genoeg?
            Moet toch kunnen met een registratie die niet zichtbaar is voor iedereen, enkel voor de forummanager wel.
            Voor mij hoeft de naam niet zichtbaar zoals ik al aangaf, maar geboortedaum (de juiste) zou wel handig zijn dat die zichtbaar is. Zoals ik al zei het is niet leuk om bekakt te worden door 12 of 13 jarige, heb dat vorige zomer meegemaakt, dat die een gesprek aanvroeg via MSN en me uitmaakte voor al wat lelijk was, is ook forumlid, (daarom maakt ik zijn naam ook niet bekend) heb ik natuurlijk direct geblokt en komt er bij mij nooit meer in. Bij een meerderarige ligt de zaak dan wel even iets anders, dan zal ik wel de forummanager ervan op de hoogte brengen, moet die maar zien wat hij ermee aanvangt.
            Vrienden weten van mekaar wie er schuil gaat achter een nickname (bedoel hiermee echte vrienden).

Zelf zal ik ook niet uitbrengen wie er achter de schuilnaam zit.
            Aangepast door † Frederik de Belder; 16-02-2009, 06:12.
            Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
            http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Je kunt best wel iets over bepaalde merken zeggen ,of een menig hebben over iets .
              Het is maar net hoe je het op je beeldscherm staat.
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• 4x14
                Banned

• 10-12-2006
                • 849
                • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                Je kunt best wel iets over bepaalde merken zeggen ,of een menig hebben over iets .
                Het is maar net hoe je het op je beeldscherm staat.
                Niet helemaal mee eens, als je bang bent om op je pik getrapt te worden moet je gewoon niet reageren als je het ergens niet mee eens bent.
                Nou stond er in Master zijn 1e bericht dat die mee vist op het allerhoogste niveau, dan kunnen het er met alle respect in Nederland nog maar een paar zijn. Nederland heeft zat goede vissers maar de top is maar voor een paar mensen weggelegd. Dus je weet al heel snel wie iemand is maar dat is een andere zaak.

Ik ken nog een forum daar moet je onder je echte naam registreren, niks mis mee. Dat forum wordt druk bezocht en goed bijgehouden door de moderators. Maarja, kan je zeggen dat dit een groot forum is ? Er wordt wel veel gepost maar echt vernieuwend is het niet. Vaak worden de onderwerpen herhaald en een echt goede en informatieve discussie wordt snel een slotje op gedaan.
                Ik vind het ook niet echt nodig als je het niet wilt om onder je eigen naam te registeren, ik heb het wel gedaan en ben er niet bang voor. Iedereen mag ook weten dat ik 17 jaar ben en soms een grote mond heb. Maar ik vind dat als iemand die werkt in de ''branche'' geen mening durft te geven om wat voor reden dan ook moet je die in z'n waarde laten.

Reageer

• Jakob
                  <*{{{{><(

• 06-03-2007
                  • 1870
                  • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                  . Maar ik vind dat als iemand die werkt in de ''branche'' geen mening durft te geven om wat voor reden dan ook moet je die in z'n waarde laten.

Nou mij maakt het niks uit, ik weet wie master is en als hij vindt dat hij dat niet met zijn eigen naam kan of wil doen, geen moeite mee. Ik neem aan dat de forummanger ook heel goed weet wie hij is en dus is hij niet meer anoniem. Ik blijf mijn eigen naam gebruiken omdat ik sta voor wat ik schrijf, maar dat staat Master ook weet ik uit ervaring, alleen die is afhankelijk van de handel en ik niet.
                  Aangepast door Jakob; 17-02-2009, 18:59.

Reageer

• † Frederik de Belder
                    • 13-01-2003
                    • 5730
                    • Niel (België)

Waar is de tijd naartoe dat het hier nog echt leuk was om te vertoeven, tot in de vroege uurtjes werd er nog lol gemaakt in de chatbox.
                    Namen als kaledwaas, sexy Lexy, en de rest van de musketiers waren dagelijks aanwezig om lol te tappen.
                    Nu staat men hier meer met getrokken messen tegenover elkaar dan wat anders, waar is het fout gelopen?
                    Die tijd komt nooit terug denk ik.
                    Dat men nu 10 jaar is of 70 jaar zolang het netjes blijft moet alles kunnen, maar laat de kwetsende scheldwoorden achterwege, dat is voor niets nodig zo maakt men alleen maar vijanden.
                    Bij voetbal heb je ook mensen die zo gezegt ten val gebracht worden zonder dat ze geraakt worden die worden dan zelf bestraft, dit kan men aanzien als een aanvallende fout of uitgelokte fout, hier worden die niet bestraft, daardoor kan ik ook best begrijpen dat er misnoegde forumleden zijn.
                    Maar kan hun maar één goede raad geven, trap niet in die uitgelokte fouten want je bent meestal zelf de pineut.
                    Groetjes Freddy

Reageer

• antoinette
                      Specimen Hunter
                      • 13-11-2005
                      • 1926
                      • oudenhoorn

Kaledwaas heb ik een keer ontmoet hier aan het voorns kanaal echt een toffe peer Maar in die periode was er ook gerommel op het forum en de chat want toen was dat kotsgeval ook lid en ging veel te ver vaak (1 van de redenen waarom ik toen van het toneel verdween)
                      Dus elke goeie ouwe tijd heeft ook een keerzijde

Reageer

• Forummanager
                        Visserslatijn Nederland
                        • 30-12-2001
                        • 12135
                        • Albrandswaard

Goede oude tijd is het blijven hangen in het verleden. Iedere periode heeft zijn charme. Soms baal ik van het forum, soms ben ik trots dat ik 'm in de lucht mag houden. Ik lijk wel een vrouw...

Ik vind het niet voldoende dat ik weet wie bv. Master is. Daar gaat het niet om of ik het weet. Of men nou een topvisser is of niet, of men in de branche zit of niet. Het gaat er mij om dat mensen dus kennelijk voorzichtiger zijn onder hun eigen naam (positief of negatief bekeken), dan onder een schuilnaam. Op het forum is wat mij betreft een ieder gelijk. Ook een topvisser of (zeker) iemand uit de branche kan nog wat leren van de jonkies of van vaker gestelde vragen. Daarnaast profiteren sommige branchegenoten ervan door via PB's te handelen.
                        Ik vraag alleen openheid en transparantie. Wellicht een utopie als je het hengelsportwereldje bekijkt, maar laat me wat te wensen hebben. Ik doe niet graag aan enge wereldjes mee.

Wel een leuke discussie overigens... ;-)
                        Visserslatijn Nederland
                        http://www.visserslatijn.nl
                        Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
                        http://www.hengelsportforum.nl
                        Sinds 2001...

Reageer

• † Frederik de Belder
                          • 13-01-2003
                          • 5730
                          • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                          Kaledwaas heb ik een keer ontmoet hier aan het voorns kanaal echt een toffe peer Maar in die periode was er ook gerommel op het forum en de chat want toen was dat kotsgeval ook lid en ging veel te ver vaak (1 van de redenen waarom ik toen van het toneel verdween)

Heb ik nadien ook mogen ondervinden Antoinette. En er zijn er nog meer die dat mogen ondervinden hebben hoor.
                          Is me toen ook zwaar op de lever blijven liggen.
                          Echt dikke vrienden zullen we nooit meer worden.
                          Aangepast door † Frederik de Belder; 18-02-2009, 07:56.
                          Groetjes Freddy

Reageer

• lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

Het is nu eenmaal zo dat zeker de laatste 5 jaar Internet een enorm inpact heeft op, en in het dagelijkse leven .
                            Daarbij komt het ook nog de emotionele vlak wat aan de pc weer gekoppeld is vandaar ook vaak die scherpe of spontane reacties .
                            Wat natuurlijk niet bij iedereen goed kan overkomen .
                            Mensen hebben nu eenmaal een korter lontje, dat na mijn idee ook elke keer korter (ook) naar de omgeving waar men leeft .
                            Internet en forums zijn daar een deel van .
                            Tel daar bij de vele informatie die je kunt krijgen dus de stof waar het eigenlijk op draait is al zo goed als verzadigd, wat meestal uit loopt op verveling .
                            Wat vaak voor vele een nieuwe vraag is, is voor vele weer zo''n zeik vraag die al 100 keer gesteld is.
                            Komt dat door de eigenkunde ? mentaliteit , of dat je zo ego bent ? alles kan !!!
                            Mensen zijn ook vaak bang om eerlijk te zijn, juist omdat ze bang zijn dat het tegen hen gebruikt kan worden en op hun bek gaan.
                            Als er 10 jaar terug iets verkeer ging wist je dat pas na een week nu .Nu na 10 seconden (lang leven Internet ) (mobiel )
                            Om dan gelijk weer zo fout te herstellen duurt juist 10 keer langer, zal dat dan komen door die vinger wat naar hun zal wijzen? Ik denk het wel .Zeker Nederland met z'n allen weten we het allemaal zo goed falen, kunnen we niet , ik zeg liever Durven we niet .
                            Vroeger was echt niet alles beter hoor ... Het valt me zo op dat iedereen daar wel weer naar terug verlangt .
                            Hoe zal dat nou komen.
                            Zo maar een gedachte hoe ik er over denkt .Ja, en omdat je dus mee moet gaan met de tijd moet je jezelf en ook, een ander beschermen .
                            Vele misbruik van zo forum doen je dan weer besluiten om dan maar onder je eigen naam te registreren .
                            De mensen doen het zelf dat word altijd vergeten en voor dat mijn postvak over loop dit is niet van persoonlijke aard in doel daar in het algemeen op.
                            Ik geef toe mijn schrijven is niet van goede kwaliteit, helaas ...ik schaam me er ook niet voor ieder zijn ding .
                            Maar ik weet wel schrijven, en schrijven zit verschil in, daar zijn geen regels voor.
                            Dat is ook vaak een mis comunutcatie hoe iets opgevat kan worden .
                            Na aanleiding van dit ben ik wel eens benieuwd hoe anderen forum leden daar nou eens over denken of welke mening ze er over hebben .
                            Ik kan het ook verkeerd zien,.

Groetjes
                            Johnny

Match
                            Feeder
                            Stok

Reageer

• † Frederik de Belder
                              • 13-01-2003
                              • 5730
                              • Niel (België)

Moest het internet er niet zijn , dan hadden we elkaar misschien nooit ontmoet of gesproken. Dat is al een pluspunt of minpunt zoals je hetzelf wil opnemen.
                              Ik ben blij dat ik via deze weg mensen leer kennen die dan ook nog eens dezelfde hobby hebben als ik.
                              Wanneer er nieuwe forumleden bijkomen kan je er van op aan dat je dezelfde vragen nog eens ziet terugkomen, wat ik normaal vind en dat stoort mij ook niet, zo blijf je bezig.
                              Eens dat de nieuwe het forum gewoon zijn zullen ze ook wel met minder vragen zitten daar ze dan al wel veel van hun vragen die ze nog graag gesteld hadden al beantwoord terug gevonden hebben in de verschillende topics.
                              Dat er nog steeds over vroeger gepraat wordt vind ik ook normaal, dat zal altijd blijven, dat was in de tijd van mijn grootaouders ook al het geval, die mensen zijden dan ook vroeger in onze tijd was het zus of zo. Dat krijgt men er niet uit. Dat zal later bij onze kinderen en kleinkinderen nog het geval zijn.

(Mensen zijn ook vaak bang om eerlijk te zijn, juist omdat ze bang zijn dat het tegen hen gebruikt kan worden en op hun bek gaan.)

Hier denk ik dat het bij sommige wel ff iets anders ligt, men moet tegenwoordig eerst zen woorden 100 keer in de mond ronddraaien voor men iets neerschrijft omdat je voor 99% al zeker bent van de pineut te zijn. (niet bedoeld als kritiek)

Het is niet iedereen gegeven om foutloos te schrijven, ook mij niet en dat is niet iets om je over te schamen, vind dat je de mensen moet nemen zoals ze zijn en niet veroordelen op hun schrijfwijze.
                              Dit is mijn mening hierover.
                              Groetjes Freddy

Reageer

• Jakob
                                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                                • 1870
                                • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                                Nou daar noem je iemand op, volgens mij heeft die alle forums die maar op internet te vinden zijn lopen te verzieken. Niet normaal waar die overal een ban heeft gekregen. Hij is nog wel lid, maar heeft zijn taal iets aangepast, een groeiproces zeg maar.

Lolo, het is toch goed als je een paar keer flink op je bek gaat, anders wordt je nooit volwassen.
                                De keren die ik op mijn plaat ging zijn niet meer te tellen, even slikken soms, maar gewoon door gaan, het vormt je als mens.
                                Wat een ander, die ik alleen maar ken van internet of anders zijdelings, van mij vind laat mij helemaal koud. De mensen waar ik om geef weten wel hoe ik echt in elkaar zit. Maar ik strijd indien nodig wel altijd met open vizier, men weet dus met wie men te doen heeft.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en iedere gek heeft zijn gebrek, ze zijn mij beiden even lief.

Frederik en Lolo: Wat het schrijven betreft, de natuur compenseerd altijd, dus wat je bij het ene te kort komt, heb je bij het andere over. Dus er is hoop

Als ik informatie probeer te geven dan zal ik ook niet zeggen dat je er wat mee moet doen, je kunt er wat mee doen of niet. Iedereen zijn eigen keuze.
                                Iemand maakte mij per mail uit voor alles wat mooi en lelijk was omdat hij niks had gevangen op een recept van mij, ik lig daar niet wakker van, de vis moet natuurlijk ook meewerken. Anderzijds, een kennis van mij sloeg mij met feit om de oren dat we met hetzelfde voer visten ( hij had het recept van mij gekregen) en hij geen vis ving en ik wel. Even navragen leerde dat hij 2 dingen had vervangen door iets anders omdat die hem te duur waren. Ja, het voer was dus terdege anders.
                                Aangepast door Jakob; 18-02-2009, 09:28.

Reageer

Working...