Nieuwe registratieregel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door Forummanager
    Goede oude tijd is het blijven hangen in het verleden. Iedere periode heeft zijn charme. Soms baal ik van het forum, soms ben ik trots dat ik 'm in de lucht mag houden. Ik lijk wel een vrouw...

Ik vind het niet voldoende dat ik weet wie bv. Master is. Daar gaat het niet om of ik het weet. Of men nou een topvisser is of niet, of men in de branche zit of niet. Het gaat er mij om dat mensen dus kennelijk voorzichtiger zijn onder hun eigen naam (positief of negatief bekeken), dan onder een schuilnaam. Op het forum is wat mij betreft een ieder gelijk. Ook een topvisser of (zeker) iemand uit de branche kan nog wat leren van de jonkies of van vaker gestelde vragen. Daarnaast profiteren sommige branchegenoten ervan door via PB's te handelen.
    Ik vraag alleen openheid en transparantie. Wellicht een utopie als je het hengelsportwereldje bekijkt, maar laat me wat te wensen hebben. Ik doe niet graag aan enge wereldjes mee.

Wel een leuke discussie overigens... ;-)
    Wat jij hier nu stelt is op dit moment de angel in de maatschappij, men durft alleen anoniem of in groepjes.
    Dat is een maatschappelijk probleem, de tijdsgeest zeg maar, hoe verfoeilijk het ook is. Echter dit alles is iets anders als je van de branche moet leven, dan kun je met je eigen naam geen kritiek leveren op producten die je zelf niet verkoopt, men zou dit dan zien als eigen belang. In deze zeer specifieke gevallen heb ik er geen moeite mee als iemand zegt: ik werk met een nickname, wat echter nooit een vrijbrief mag zijn voor ongenuanceerde uitlatingen. Wat de betreffende persoon aangaat: ik heb hem hier nog nooit op kunnen betrappen, dus denk ik, laat hem zijn gang gaan als hij zich daar lekkerder en vrijer bij voelt. Hij speelt immers niet op de man. Zij die dat wel doen moeten ook de ballen hebben om dat met open vizier te doen, er is niks verwerpelijker dan een ander voor rotte vis uit te maken onder een valse naam.

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Zie hier een mooie Nederlandse polderoplossing waar ik het mee eens ben.
      Met die verstande dat de commercieel ingestelden het forum niet moeten gaan gebruiken om zichzelf in de markt te prijzen ten koste van iemand anders want dan is het ongenuanceerd te noemen, toch?

Ik gun het Master wel hoor ook aan de waterkant is de man heel goed bereikbaar en is goed met de visserij in vele facetten bezig.
      Ik gun het de hele branche wel, zij voldoen aan een behoefte en daar is niks mis mee.

Moeite heb ik met de zgn. gesponserden die denken dat ze de branche een plezier doen met ongenuanceerde uitspraken, maar die vallen vrij snel door de mand zeker omdat dit forum veel goed geinformeerde vissers bevat.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Theo de Kreij
        VOERBOER
        • 03-06-2003
        • 2345
        • Zoetermeer

Ik heb het begin niet meegemaakt, maar vertoef hier toch al een hele tijd. Nu niet veel actief, maar wel altijd lezend. En.... de discussie rond een nickname laait weer op. Dat hebben we al een paar keer gehad hier met als gevolg dat veel bereidwillige mensen hier verdwenen omdat een nickname taboe zou zijn. Toen daardoor het forum inkakte heb ik aan het water enkele mannen gevraagd het forum nieuw leven in te blazen met hun inbreng. Sommige hebben daar positief op gereageerd. En wat gebeurd er? Die mannen worden nu gedwongen zich alsnog bloot te geven. Gevolg.... okk die verdwijen weer. En dat terwijl hun inbreng leerzaam en positief was, nooit een onvertogen woord. Terwijl hetzelfde forum wel toelaat dat interressante discussies vaak verzanden in chatbox ge-ouwe..er. Ik kan er met mijn pet niet bij. Wat maakt het nou uit of iemand participeerd met een nickname en constructief deelneemt en ervaringen uitwisseld?
        Heeft Minimus geen enorme schat aan informatie meegegeven aan de leergierigen? Heeft Kale Dwaas niet altijd erg positief bijgedragen aan de sfeer op het forum? Had de nu verwijderde Master geen goede inbreng? En dan wordt ik nu gebeld dat nicknamen zijn afgesloten van deelname en zelfs niet meer in de ledenlijst voorkomen.
        Ik heb eens geteld, over opschonen gesproken, bij de letter M in de ledenlijst. Maarliefst 299 leden, waarvan er slechts 6 boven de 250 berichten zit. Waarvan er 149 precies 0 keer hebben gereageerd en velen slechts 1-10 keer.
        Van de 6 leden boven de 250 berichten hebben er 4 een nickname met een goede inbreng. Daarvan zijn er nu 3 niet meer actief.

Doe mij maar mensen met een nickname die serieus informatie uitwisselen over de sportvisserij in plaats van een paar honderd die zonodig vinden dat iedereen hun naam moet weten en niet mee doen of veel te vaak een goed onderwerp laten verzanden in pietpraat.
        Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• pastoor
          ...

• 02-02-2003
          • 1118
          • Drongelen

Het is gewoon duidelijk wat het beste is. Ik geloof dat iemand het al aan heeft gegeven.

In je profiel wel je naam vermelden zodat de forummanager op de hoogte is. Wat hij wel weet en doet is hier zeer vertrouwelijk mee omgaan.

Verder voor de gebruikers zichtbaar naar keuze je naam of nicknaam.

moeilijk he?

Reageer

• † Frederik de Belder
            [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
            • 13-01-2003
            • 5730
            • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik de Belder
            Registreren onder echte naam zou verplicht moeten zijn, moet daarom niet zichtbaar zijn voor andere gebruikers.
            Maar dan weet de forummanager toch ten minste met wie hij te maken heeft.
            Geboortedatum, woonplaats en dergelijke mag zichtbaar zijn voor iedereen.
            Maar zoals je al aangaf Douwe er zouden er wel een deel zijn die een beetje voorzichtiger zouden zijn met hun reacties.

Heb ik in het begin van de discussie al aangehaald, is toch een oplossing die voor iedereen goed is dacht ik.
            Inloggen met de naam die je zelf wenst, maar registreren met je eigen naam enkel zichtbaar voor de forumbeheerder kan toch niemad een probleem mee hebben. En zo moet er niemand wegblijven en kan iedereen zijn ding blijven doe zoals nu het geval was. Alleen heeft de forumbeheerder dan een beter overzicht van wie wat doet.

Welcome Back Pastoor.
            Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
            http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

Sinds wanneer is Master verwijderd dan THeo? Nog niks van ontdekt.

Reageer

• Jakob
                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

Voor mij maakt het niet veel uit, de meeste mensen die op dit forum zitten zijn wel bekend bij een ander forumlid.
                Degene die absoluut niet wil dat zijn identiteit bekend wordt moet gewoon verder posten met de illusie dat hij onbekend blijft.
                Als je veel post op het internet laat je sporen na en aan de hand daarvan is je identiteit zo boven water, ook gebruik je nicknames.
                Wij hebben hier op forum een enkel lid dat al veel forums heeft verziekt en die ook regelmatig reacties plaatst in stukken van digitale dagbladen. Soms maakt zo iemand een foutje en aan de hand daarvan kom je dan aan zijn personalia.
                Waarom dit soort mensen zo reageert als ze doen, anoniem en op de man spelend, ongenuanceerd, ik weet het niet.
                Contact gestoord, meerdere persoonlijkheden, slechte jeugd, allemaal denkbaar.

Ik vind, dat ook al post je anoniem dat je respect op hoort te brengen voor iemands mening en daar niet voor veroordeeld of afgeschoffeld te worden.
                Discussie is best, prima zelfs, kun je veel van opsteken, maar als je de discussie niet kunt winnen zelfs bedreigende mails te gaan sturen gaat echt veel te ver.

Reageer

• Noel Gulpen
                  Rutsekletser

• 11-10-2007
                  • 450
                  • Nieuwkuijk

@ alle mods, met name aan Lolo.

Ik reageer dan heel even in een topic wat redelijk aanverwant is met de posting die ik deed in een ander topic.
                  uiteraard wil ik de mensen aangeven die serieus info wilden halen uit het topic kanaal door voorne, dat het nooit mijn opzet was om aanleiding te gene tot het sluiten ervan.

Als 2de wil ik even de opmerking maken dat mij opvalt dat steeds meer verschillende leden opmerken dat er met 2 maten gemeten word van mods naar leden toe. Nu kan mij dat zelf worst wezen, maar het zijn wel juist die mensen die het hardst roepen dat er mensen zijn die het forum kapot maken. Mij kun je er zelde op traperen dat ik mensen de grond in boor en dat ik me negatief uitlaat. Ik ben wel iemand die net als velen achter zijn woorden staat en dus ook met naam en toenaam reageert op een forum. Wat mij en ook andere mensen ergert is dat er mensen zijn die denken anoniem te zijn bij de meeste een hoop onzin uitkramen en omdat het lijkt dat ze goede vrienden zijn met een of meerdere mods een vrijbrief krijgen. Denk dat jullie daar eens over na moeten denken voor dat jullie er weer eens een slotje op moeten gooien, omdat een van de mods er klaar mee is. Op die manier maar je de discussie kapot en uiteindelijk het Forum.

Ik had dit ook in een Pbtje kunnen sturen maar omdat ik weet dat er meer mensen zo erover denken op deze manier.

Groeten Noel

Edit Forummanager: Omdat je het opbouwend bedoelt, laat ik het staan. Maar ik herhaal: als je je stoort aan het twee maten meten, bevraag mij dan.

En laat je anders uitdagen en wordt moderator. Dan kun je zien dat er een aantal enthousiaste gasten mij helpen die forum zo netjes mogelijk te houden. Diezelfde gasten die met elkaar discussieren op een afgesloten deel van dit forum over jullie topics. En dus wel degelijk met elkaar afstemmen. Maar vooral ook mensen zijn. Als je mod wordt, zul je merken dat je het nimmer goed doet. Volgens de Noels of de Pieten of de Jannen. En dan zul je diezelfde rug moeten hebben om het eraf te laten glijden. Mens...weet je nog?
                  Ik ben erg blij dat ze me willen helpen en ben trots op ze. Vandaar dat ik niet accepteer dat ze en plein public neergesabeld worden. Dat vecehten we dus per PB uit.
                  Noel Gulpen

Reageer

• Forummanager
                    Visserslatijn Nederland
                    • 30-12-2001
                    • 12135
                    • Albrandswaard

Om het even helder te maken, er is geen enkele naam uit de ledenlijst gehaald. Mensen die zelf vragen om hun account te verwijderen komen op non-actief te staan.

Er zijn wel diverse accounts geband (een andere vorm van non-actief) omdat hun gegevens niet (meer) kloppen. Mensen die erg actief zijn krijgen hiervoor eerst een PB. En als ze geband worden staat er duidelijk bij dat ze geheractiveerd kunnen worden als ze de goede gegevens doormailen.

En als alleen een voornaam erbij zetten ertoe bijdraagt dat je niet meer op het forum komt...
                    Als je daar al van streek van raakt of bang bent dat je bij een onhandige opmerking uit de ivoren toren wordt gelachen, of niet bereid bent te vertellen dat je het misschien ook niet weet of zelf een vraag hebt, dan bevestig je de engigheid van het hengelsportwereldje en doe je er zelf aan mee.

Wie is "de maatschappij" Jakob? We "we" dat niet?

(NB: Zo, Theo, jij ook weer hier? Ouwe rot... Of was je ook onder een alias actief? Nee toch?)
                    Visserslatijn Nederland
                    http://www.visserslatijn.nl
                    Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
                    http://www.hengelsportforum.nl
                    Sinds 2001...

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Bas, de maatschappij dat zijn jij en ik oftewel wij. Waar begon die betere maatschappij ook alweer???

Ik heb begrip voor je redenering en heb ook de pest aan mensen die annoniem anderen belagen. Vissen is een klein deeltje van het leven, er zijn nog zoveel andere dingen. Ik heb het idee dat de meeste mensen voor hun plezier op dit forum komen en daarom niet anoniem voor l@l gezet hoeven te worden of aangevallen, dat is zelfs niet nodig voor mensen die wel met hun naam en toenaam hier staan.

Tolerantie is een rekbaar begrip en zelfs al ben ik het niet altijd met de mods eens, ik begrijp ze wel.
                      Leven en laten leven heet dat toch.

Reageer

• Theo de Kreij
                        VOERBOER
                        • 03-06-2003
                        • 2345
                        • Zoetermeer

Tegen jou kan en wil ik niet op Bas. Ik heb veel respect voor jou en je inspanningen voor ons. Okee, ik zal uit de kast komen. Ik gebruik een nickname.

Mijn echte voornaam is Teunis.
                        Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• lolo
                          Geniet maar niet met mate
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

HAHAHAHAHA lolbroek Theo .