rare mensen of zoiets

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feedervisser
    Met enige kennis...

• 27-03-2008
    • 389
    • merelbeke

rare mensen of zoiets

hoi

toen ik een naam in tikte in google van een voersoort zag ik per toeval het begin van een voersamenstelling staan,ik dacht bij mijn eigen dat is mijn manier van schrijven en ja hoor toen ik op die site klikte zag ik een voersamenstelling staan die van mij kwam met daaronder de verzender en ik wist meteen van waar hij het gehaald heeft,van hier dus,m.a.w. hier op deze site vraagt hij volop raad en op die andere pronkt hij ermee.
    wat is jullie mening hierover

gr marnix
  • Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Marnix niet druk om maken. Valt vanzelf een keer door de mand.
    Heel veel mensen vissen met een voer dat ik hun gegeven heb, ik heb ook eregns wel eens een recept gelezen in een blaadje waarvan ik dacht, heee, dat recept heb ik jou een maand terug gegeven.
    Als hij daar nou gelukkig mee is en als expert wordt gezien in kleine kring dan heeft dat recept sowieso al een sociale functie.
    Ze zeggen toch dat je pas goed bent als je gekopieerd wordt.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, pronken met andermans veren. Nou van mij mogen ze.
    Bedenk wel dat geen enkel recept op zich uniek is. Als je al de recepten van goeie wedstrijdvissers op een rij zet dankon je er wel eens van schrikken hoeveel ze op elkaar lijken. Ik ken heel veel recepten en ik heb ook door uitwisseling heel veel recepten gekregen en daar waren bij van echte toppers en die visten allemaal met vrijwel hetzelfde voer met kleine nuance verschillen.

Reageer

• janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

Jakob je hebt helemaal gelijk ,als je het goed bekijkt is het hele leven een grote kopie ,en dat je het niet verkeerd doet als mensen je naapen is ook een gegeven ,maar een beetje zielig vind ik het wel ,Ik heb het al eerder aangehaald ,vissen zijn meoilijk te begrijpen ,maar de mensen [vissers] die ze proberen te vangen zijn vaak nog moeilijker te volgen ,dus als ze het leuk vinden ze doen maar
      Groeten van Jan de visser

Reageer

• henkus
        Met enige kennis...

• 23-12-2008
        • 457
        • hoogmade

Beter goed nagemaakt dan slecht verzonnen heb ik al vaak gehoord, kijk eens bij je locale hengelsport zaak hoeveel namaak artikelen er l(waarschijnlijk) liggen.

maar het is inderdaad niet echt netjes om dan te doen of je het zelf verzonnen heb, maar ach net als jacob zegt; je bent goed als je gekopieerd wordt.

netter zou het zijn als ze in ieder geval zouden zeggen dat het voer of een ander trucje "ergens" vandaan hebben.

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Je kunt wel een voertje na maken.
          Maar dat wil nog niet zeggen dat het voertje voor je geschikt is of bij je manier van vissen bij je past.
          Lekker los laten lopen .
          En heus alle mengsels zijn vast al een keer door de reveu gekomen.
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

vissers zijn nou eenmaal zo,ik heb iemand ook wel eens tips gegeven en als hij er een week later mee won ja dan was het natuurlijk allemaal te wijten aan zijn grenzeloze kennis van dat water en al zijn ervaring en inzicht die hem die keuze deed maken.

ik denk dan rukker en laat hem lekker lóllen.

beetje trieste mensen maar ach daar zijn er zoveel van,je kunt het ook als erkenning zien voor datgene wat je zelf al wist ,dat het voor een ander ook werkt.

Reageer

• † Frederik de Belder
              [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
              • 13-01-2003
              • 5730
              • Niel (België)

Is ook een manier om je website vol met voerreepten te steken hé.
              Is wel niet de goede manier maar ja wat doe je eraan.
              Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
              http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• visfreak
                Komt net kijken

• 07-04-2009
                • 54
                • Groningen

Tja dat is internet, kopieren en plakken, helaas zie ik inderdaad ook steeds meer sites teksten kopieren zonder bron vermelding of wat dan ook. Als je iets kopieert wees dan zo beleeft om de bron te vermelden. Ik/wij zorgen er iig voor dat al onze teksten zoveel mogelijk worden herschreven.
                http://www.visfreaks.nl
                Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

Reageer

• feedervisser
                  Met enige kennis...

• 27-03-2008
                  • 389
                  • merelbeke

hoi viscollega's

van harte bedankt voor jullie reacties,één ding wil ik nog zeggen en da is-ik was al voorzichtig met informatie geven t'zal nu nog minder zijn.

gr marnix

Reageer

• visfreak
                    Komt net kijken

• 07-04-2009
                    • 54
                    • Groningen

waarom? kennis delen is prachtig, en je spot moet je gewoon voor jezelf houden, zekers als je er een voerplek aan het maken bent maar er is toch genoeg water voor iedereen? en truukjes / voor tips etc kun je imho gewoon delen
                    http://www.visfreaks.nl
                    Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

MArnix, wat jij denkt dat een geheim is of unieke informatie is vaak bekender dan je denkt. Ik vind het jammer dat 1 zo,n geval jou dwingt tot terughoudenheid.
                      Zoals Visfreak al zegt: Delen en niet geheimzinnig doen zoals er al veel te lang is gedaan in visland. Natuurlijk was het leuker geweest als hij de bronvermelding er bij had gezet.

Geheimen bestaan niet, wel mensen die geheimzinnig doen alsof ze iets aparts hebben. Als je even logisch redeneert kom je al heel snel achter dat geheim en het werkt maar zo kort.

Reageer

• henkus
                        Met enige kennis...

• 23-12-2008
                        • 457
                        • hoogmade

met jacob ben ik het helemaal eens,

bovendien is dit forum snel aan zijn eind als iedereen stopt met het delen van informatie, bovendien zijn we allemaal vissers en probeert iedereen lekker zijn visje te vangen, en hoe goed het recept of trucje ook is visser gaan al heel snel hun eigen aanpassingen er aan doen om het (in hun ogen) nog beter te maken.

bijna iedereen op dit forum gebruikt geen farieksvoer zonder er iets bij te gooien (denk...)
                        en ook iedereen probeert een montage nog beter te laten werken (ik wel teminste, (sorry tester, maar proberen blijf ik altijd, valt niet veel aan te verbeteren trouwens)

bovendien, als je je geheimen aan iedereen verteld is er voor de ander geen eer meer aan te behalen, het zijn dan geen geheimen meer.

(sorry voor eventueele spelfouten het is inmiddels 03.30 in de ochtend en ben niet zo scherp meer..)

Reageer

• feedervisser
                          Met enige kennis...

• 27-03-2008
                          • 389
                          • merelbeke

hoi henkus

spelfouten of niet,t'is je vergeven

gr marnix

Reageer

Working...