Foto's maken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Wat is mijn idee over een foto?

De enige bewerking is een kader voor de rest zie de exif informatie.
    Is het manipulatie? Ja zo ik er tegen aan kijk wel door te spelen met de instelling krijg je een beeld wat je voor ogen hebt, met een andere instelling veranderd dat beeld, dus ik speel met instellingen.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Een molen is toch niet te vergelijken met een vis. Vooral bij foto's van dieren draait het om de kleinste details, zoals de schubben van een karper, de mooie tekening van een snoek, de rode kraaloogjes van een zeelt, de baarddraden van een barbeel. Dat krijg je alleen goed in beeld door de foto van redelijk dichtbij te nemen, met zoals Pieter zegt je lichaam niet te ver maar niet te dichtbij van de vis. Zoals hij zijn zeelt vasthoudt voor het algemene beeld is goed en als je dan ook nog close-ups maakt is het perfect. Daarom fotografeer je de molen eerst in zijn geheel van een afstand om vervolgens dit soort close-ups te maken vanuit verschillende hoeken.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Wat ben jij ook een, ik zeg het maar niet anders krijg ik weer een waarschuwing voor grove taal, ik laat je gewoon iets zien en jij begint over het is geen vis.
        DAT ZIE IK OOK WEL!!!!!!!!!!!!!!
        Het gaat hier om nog meer details en dat jij dat niet ziet laat gewoon zien dat je van fotografie NIETS afweet.

Met een lens kan ik zo dicht als IK wil bij de vis komen, dat noemen ze macrofotografie.

Je mag laten zien wat je met foto,s kunt presteren maar dan wel met de exifdata in de foto.
        En ook met de garantie dat je de foto ZELF hebt gemaakt.
        Commentaar leveren is prima dus laat maar zien.

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Douwe nu gaf je eens duidelijk antwoord op mijn vraag . Even een ander vraag wie gebruik welk programma om foto's te bewerken en ook waarom?
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Je begint gelijk weer te flippen, ff tot 10 tellen voordat je begint te schelden. Zo'n molen is van een heel andere orde dan een vis. Leuk als je alle tijd hebt om een molen te vereeuwigen. Als je een vis vasthoudt heb je niet alle tijd van de wereld en moet je redelijk snel handelen. Karper en snoek is eventueel nog in een bewaarzak te bewaren of een zeelt in leefnet om vervolgens ideale omstandigheden te scheppen en afte wachten (lichtsterkte enzo), zoals een Arnout Terlouw doet, maar dat is niet al te goed voor de vis. En veel foto's worden gemaakt zonder bijzijn van een fotograaf, maar met een statiefje. Waarom denk je anders dat karpers vaak mooi gefotografeerd worden en een barbeel vrij amateuristisch op een krib? Dat heeft te maken met omstandigheden en tijdsdruk. Het is door deze tijdsdruk al moeilijk genoeg om op het licht te letten en de achtergrond, maar de manier waarop je vis vasthoudt heb je wel invloed op en daar hebben we het over.

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Ga jij mij nu een cursus fotografie geven?
              Mag wel hoor kom maar op met een paar foto,s die je zelf hebt gemaakt.

Ik begin te flippen?? dacht je dat nu echt?? Wat ik van je vind zul je wel doorhebben wil het ook wel zeggen hoor daar niet van maar ja dan heb jij je zin.

Johnny, foto,s bewerken doe ik heel weinig maar omdat ik meestal in RAW fotografeer gebruik ik Adobe Lightroom om de foto,s te bewerken.
              Photoshop is ook geweldig maar wel moeilijk.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Je weet onderhand wel wat ik bedoel met het vasthouden van een vis. Zoals ik al zei is Arnout Terlouw hier goed in, van karper tot de meest exotische vissen uit de amazone, hij houdt ze allemaal goed vast. Dit is allemaal geregeld te zien in de visbladen enzo. Meestal vis ik alleen dus heb vrijwel alleen foto's van vis op een onthaakmat. Maar jij had ook wel een visfoto kunnen plaatsen ipv een irrelevante molen. Vis strak tegen je aan houden doen alleen kinderen om dat ze te kleine handjes hebben, de vis te zwaar of te glad vinden. Vrijwel iedere visser houdt de vis van zich af.

Reageer

• FishM8
                  Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
                  • 81
                  • Gorinchem

Volgens mij vergeten jullie 1 heel belangrijk detail :

"SAY CHEESE"

Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Dat ook ja, hoeft geen brede glimlach van oor tot oor te zijn, maar je mag wel er wel trots uitzien en glunderen.

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Wat niet relevant vindt moet jij weten ik ga over mijn eigen antwoorden en foto,s.
                      Laat jij maar eens iets zien i.p.v. zinloos in de ruimte te ***len.
                      Dat mogen ook foto,s zijn waar je wel tijd voor hebt genomen.
                      Hier heb je nog eentje van mij, en daar zwemmen mooie vissen joh.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                        • 1834
                        • Oss

Weer een leuke sfeerfoto, maar dat is pas zinloze ruimtevulling. Zeker vorig jaar een Canon EOS 400D gekocht waarbij je een gratis workshop kreeg. Jammer dat daar geen visfotografie bij zat.

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Je laat je lekker in de kaart kijken, zielig hoor ik denk dat dit forum er wel een sticker op weet te plakken.
                          Ga de uitdaging eens aan grootbek.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

Maar heb je nu die cursus gevolgd, omdat je het allemaal weet te vertellen, met die technische termen? Zal vast wel van pas komen bij dit soort sfeerfoto's, maar als verweg de meeste vissers de vis van zich af houden dan zal daar ook wel een reden voor zijn. Om de World Press Photo te winnen hoeft een foto niet eens technisch perfect te zijn, anderen dingen zijn ook belangrijk, zoals emotie en het unieke enzo. En voorlopig ben jij minstens zo brutaal.

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Nee die cursus heb ik niet gevolgd, en wat brutaal zijn betreft heb je gelijk.
                              Internet geeft genoeg informatie en er zijn ook genoeg forums die een goede uitleg geven.

De reden voor het van je af houden?? die is duidelijk als betere visser uit de bus komen.
                              Dus de boel gewoon verlakken.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                                • 1834
                                • Oss

We zijn weer enigszins on-topic. Wat is een betere visser? Zonder meetlat kunnen er toch geen rechten aan ontleend worden. Het is gewoon een vorm van foto-visserslatijn, wat altijd nog beter is als gewoon visserslatijn. Gewoon puur menselijk om jezelf en de vis zo goed mogelijk voor te willen doen, net zoals foto's van beroemdheden standaard worden bijgewerkt, zodat je schrikt van foto's in roddelbladen. Je wordt van alle kanten bedrogen en dat weet je gewoon, dus dan kun je er maar het beste van maken.

Reageer

Working...