Oeps....foutje

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

Oeps....foutje

Vandaag gevist in het Wilhelmina kanaal te Dongen met de feeder. Geen beetje gezien, eigenlijk geen wonder want.......:

Sinds jaar en dag maakt mijn vrouw allerlei lekker hapjes. Als deze niet meteen geconsumeerd worden gaan ze in de bekende tupperware bakjes in de diepvries. Zo ook haar overheerlijke rulle gehakt speciaal, met kruiden, tauge, paprika, en sambal. Wordt gebruikt voor de nasi, macaroni, etc...

Mijn attributen gekookte hennip, gamalen hennip, verse duivenmest, etc.. zitten in de bekende bakjes
    van de afhaal chinees.

Nou wil het toeval dat m'n vrouw weer eens gehakt had gemaakt, maar haar tupperware gevalletjes waren op.... dus "leende ze maar een "chinees bakje" van mij.

Gisterenavond haalde ik mijn bakje uit de vriezer, hup, als een bevroren klont in de voerbak, en droog voer er over. De boel zou morgenochtend ontdooid zijn. Dan kon ik het verder afmaken.

Helaas was mijn wekker niet mijn grootste vriend vanmorgen.. dus ik sliep lekker door.....

Vanaf het moment dat ik wakker was, ongeveer 30 minuten na het opstaan, vlug. vlug vlug,....want de vis wacht niet..... M'n voer maak ik wel aan de waterkant.

Aan de waterkant: water bij mijn voer, en mengen maar..... Na enkele mengbewegen miste ik mijn hennip!!,
    hiervoor in de plaats zag ik allemaal rode en groene stukjes (paprika) die ik niet thuis kon brengen....in m'n duivenmest en voer.
    ook andere ingredienten (bleek later dus gehakt) kon ik zo 1.2.3. niet plaatsen.....

Vooruit dan maar, voer in de korf, made en caster aan de haak en hup, de plomp in..

Toen 's middags m'n vrouw me belde en vroeg of ik wist waar het bakje gehakt was gebleven, ging er bij mij
    een lampje branden..........Ik heb haar gevraagd of er iets anders op tafel kon komen die dag.....

Want macaroni met duivenmest en gemalen hennip lijkt me culinair niet zo'n succes.

Wat de vis er van gedacht heeft weet ik niet......maar ik heb smakelijk gelachen om deze blunder.
    oude hond kan ook trucjes leren
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

Want macaroni met duivenmest en gemalen hennip lijkt me culinair niet zo'n succes.
    Maar misschien wel weer om te vissen
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

Jammer jammer dat je geen beet had , de vissen vonden het kookkunst van je vrouw vast niks

Je had misschien een stukje paprika aan de haak moeten doen, gevolgd door een balletje gehakt. Reken maar dat je top als een hoepel zou krommen!
      Greetz,
      Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• bosonkruid
        aaach tuff, haarbal
        • 25-12-2003
        • 1080
        • vorselaar (belgië)

jaaaaa Frank shit happens zeggen ze dan

maar zo'n foutje hebben we allemaal wel eens, luister

We waren met een groep vrienden van plan om in Nederland (kinderdijk) te gaan vissen , zo'n 20 jaar geleden moet dat geweest zijn, toen zat er nog volop vis.
        Alles klaar gemaakt en op het afgesproken uur op de verzamelplaats, iedereen aanwezig en voor we vertrekken vraagt de 'jos' aan iedereen of er niemand zijn vergunning vergeten is, ik was heel zeker want ik bewaar dat altijd in een plastiekzakje in mijn viskist en ik had gekeken en het zakje was er, en niemand reageerde negatief dus wij stoomden op naar de heilige visgronden.

Schitterende dag, volop zon, veel vis, plezant gezelschap, kortom de dag kon niet meer stuk...........

Zien we van ver 2 politieagenten op ons af komen en iemand roept dat we onze vergunningen moeten klaarhouden.
        Ik duik in mijn viskist net voor ze bij mij belanden en haal er het "plastieken zakje" uit, doe het open en vind er een oud pakje verre de vase in, mijn wereld zakte in en de agenten vroegen zelfs niet meer naar de vergunning nadat ze de wanhoop op mijn gezicht gezien hadden.

mijn "maten" lachten zich een breuk en de vriendelijke ordehandhavers vroegen gewoon om de volgende week terug te komen om de echte vergunning te laten zien.

Ze hebben me er toch een jaar of 10 mee uitgelachen
        Nu zijn ze het eindelijk vergeten denk
        groetjes

Zjul

om te laat te komen moet je niet snel zijn

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

HAHAHAHA mooie verhalen zijn dit toch .
          Zouden ze een boek van moeten maken .
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Geen wonder dat er geen vis meer te vangen is in het Wilhelmina kanaal. Je moest eens weten wat ze er allemaal in gooien die mannen uit Eindhoven. Het ruik er overigens wel lekker de laatste tijd. Vooral in die klotsbak bij Dongen.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

Die vissen in het Wilhelminakanaal zijn wel wat gewoon. Ik won er ooit een stokwedstrijd met geleende hengels (de mijne stonden nog thuis) en had ook mijn voer vergeten (verslapen).
              Geen punt, ik had een pak koeken meegestriets van thuis, die verkruimeld en aangemaakt met een verse koeienvaai en een beetje molshoop en vangen maar. Ik had wel een goeie plek zeiden ze maar toch.

Reageer

• PeBo
                Hengelaar

• 29-09-2007
                • 2643
                • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                Die vissen in het Wilhelminakanaal zijn wel wat gewoon. Ik won er ooit een stokwedstrijd met geleende hengels (de mijne stonden nog thuis) en had ook mijn voer vergeten (verslapen).
                Geen punt, ik had een pak koeken meegestriets van thuis, die verkruimeld en aangemaakt met een verse koeienvaai en een beetje molshoop en vangen maar. Ik had wel een goeie plek zeiden ze maar toch.
                Jakob
                Over die verse koeienvlaai hebben we toch wel eens eerder een boom opgezet.
                ]Member of the Easterwood dreamteam.
                Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                PeBo.

Reageer

• Jakob
                  <*{{{{><(

• 06-03-2007
                  • 1870
                  • Staphorst

Peter, dat begon toen ook te stinken. Ik heb 3 keer met verse vlaaien gevist, is mij altijd bij gebleven. Motto is, als je niks hebt is alles beter dan niets

Reageer

• † Frederik de Belder
                    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                    • 13-01-2003
                    • 5730
                    • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door bosonkruid
                    jaaaaa Frank shit happens zeggen ze dan

maar zo'n foutje hebben we allemaal wel eens, luister

We waren met een groep vrienden van plan om in Nederland (kinderdijk) te gaan vissen , zo'n 20 jaar geleden moet dat geweest zijn, toen zat er nog volop vis.
                    Alles klaar gemaakt en op het afgesproken uur op de verzamelplaats, iedereen aanwezig en voor we vertrekken vraagt de 'jos' aan iedereen of er niemand zijn vergunning vergeten is, ik was heel zeker want ik bewaar dat altijd in een plastiekzakje in mijn viskist en ik had gekeken en het zakje was er, en niemand reageerde negatief dus wij stoomden op naar de heilige visgronden.

Schitterende dag, volop zon, veel vis, plezant gezelschap, kortom de dag kon niet meer stuk...........

Zien we van ver 2 politieagenten op ons af komen en iemand roept dat we onze vergunningen moeten klaarhouden.
                    Ik duik in mijn viskist net voor ze bij mij belanden en haal er het "plastieken zakje" uit, doe het open en vind er een oud pakje verre de vase in, mijn wereld zakte in en de agenten vroegen zelfs niet meer naar de vergunning nadat ze de wanhoop op mijn gezicht gezien hadden.

mijn "maten" lachten zich een breuk en de vriendelijke ordehandhavers vroegen gewoon om de volgende week terug te komen om de echte vergunning te laten zien.

Ze hebben me er toch een jaar of 10 mee uitgelachen
                    Nu zijn ze het eindelijk vergeten denk
                    Wel heeeel gevaarlijk om dat hier te posten Zjul
                    Denk dat ze het nu wel terug zullen weten.
                    Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• bosonkruid
                      aaach tuff, haarbal
                      • 25-12-2003
                      • 1080
                      • vorselaar (belgië)

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fredje, ik weet het
                      groetjes

Zjul

om te laat te komen moet je niet snel zijn

Reageer

• lolo
                        Geniet maar niet met mate
                        • 01-05-2003
                        • 3873
                        • Weesp

HAHAH Haarbal je hebt het wel tegen een verkeerde gezegt he
                        Groetjes
                        Johnny

Match
                        Feeder
                        Stok

Reageer

Working...