Ja, mijn hobby is vissen! (18/7/09)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Danku allen, wordt er haast verlegen van.

Douwe, u heeft het precies helemaal goed. 3.30 uit bed, 4.30 aan de waterkant en voeren, 5.30 vissen, 11 uur naar huis. Het klopt dat de waterfoto later is gemaakt dan de vis. Je kunt in de waterfoto als je goed kijkt nog in zien hoe ik door de plompen ben gegaan. De route begint net rechts van de hoogste paarse bloemenstengel en gaat via een grote bocht van 90 graden naar rechtsboven (ter hoogte van het allerhoogst uitstekende rietblad).

Een boek schrijven is niet mijn ambitie. Ik ben wel steeds meer bezig om d.m.v. fotografie de sfeer vast te leggen i.p.v. registratieplaatjes. Vissen is meer dan vangen alleen. Ik heb sinds ik werk het plezier in vissen helemaal terug en ik hoop dat ik dat af en toe kan overbrengen op anderen.

P.S. Ik heb nog wel meer dan 20 kantjes platte tekst aan eerdere (vangst en blank) verslagen liggen.

Groet, Pieter

Reageer

• nanoe
      Frequent aanwezig

• 07-08-2007
      • 192
      • Amsterdam/Gorinchem.

Sinds je werkt Pieter? Als ik het zo mag vragen. Zat je voor die tijd alleen te vissen, want dan wordt het gauw een sleur en weet je niet meer ervan te genieten. het is belangrijk dat je gniet van alles wat je doet en als je de hele dag vis dan doe je dat niet meer en wordt het meer een frustratie, maar geluk heb jij de lol weer er in terug gevonden.

Bedankt voor je mooie verslag trouwens lees zulke verhalen altijd met veel plezier.
      Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Pff dat is wel erg vroeg om je nest uit te gaan, maar daar kun je wel uit opmaken dat je serieus met deze mooie hobby bezig bent.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Ik ben er zeker serieus mee bezig. Ik zou het ook voor geen goud willen missen want die tijdstippen zijn de enige echt stille momenten op een dag. En het is prachtig om de zon op te zien komen en bovendien is het meestal qua vangsten ook erg goed sochtends. Veel beter nog dan savonds vind ik. Na het vissen sochtends en de lunch ga ik meestal weer een paar uur slapen. Ben je savonds weer het heertje

Het klopt inderdaad dat vissen eerst een beetje een sleur aan het worden was. Ik heb nooit aan stoppen gedacht en ik heb het altijd leuk gevonden maar ik viste toen wel veel meer als nu. Ik werk nu dik 2 jaar en merk wel dat je dan geniet van elk vrij uurtje.

MVG, Pieter

Reageer

• rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
            Machtig Pieter!! Je bent nl net zo knettergek, als ik vroeger was ,om een vis te vangen. Super!!
            dat is inderdaad een 'gevoel' dat ik in jouw verslagen nou nooit ben tegengekomen. Ik kan ook wel van kleine dingen genieten, zeer zeker zelfs, maar stiekem lijkt het om één of andere reden toch een soort van prestigekwestie om meer of groter te willen. ook in materiaal. Dat gevoel neemt bij mij overigens steeds meer af, en ik vind de visserij die jij ook beoefend vooral mooi omdat je de natuur van dichtbij meemaakt, doordat je niet continue met een lange 13 mtr stok aan het zwaaien bent of met grote ballen of korven door de lucht smijt. Hierdoor laat je dingen veel meer op zijn beloop, en zie je dingen die je anders niet ziet. Ik noem mezelf nu meer een kofferbakvisser (allespast in de kofferbak). En daar geniet ik van ja!

Je publiceert overigens, zoals anderen al eerder aangaven, fijn leesvoer.

ps: ik heb vanavond een bleitje van zo'n 15 cm gevangen op een 22 mm boillie...

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Nu ik op de camping zit heerlijk sinpel met de match en mijn klapstoel de ene winde naar de andere brasen vang,krijg ik wel het idee van wat ben ik gek wat ik allemaal naar een wedstrijd mee neem En dan lees ik zn verhaal en denk ik ja pieter ik begrijp dat enorme voldoening van je hobby vissen een pracht sport
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• sobatjo
                Komt net kijken

• 12-11-2008
                • 59
                • Hardinxveld-Giessendam

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
                :

Een boek schrijven is niet mijn ambitie. Ik ben wel steeds meer bezig om d.m.v. fotografie de sfeer vast te leggen i.p.v. registratieplaatjes. Vissen is meer dan vangen alleen. Ik heb sinds ik werk het plezier in vissen helemaal terug en ik hoop dat ik dat af en toe kan overbrengen op anderen.

Groet, Pieter
                Ik hoop dat je in iedergeval ons nog regelmatig laat genieten van je vangst verslagen, is echt leuk om te lezen.

Gisteren avond nog van 18:00 tot 11:00 wezen vissen, bijna geen beetje gehad en op 4 voorntjes en een baarsje na niets gevangen.
                Ik zat net een half uurtje toen er regelmatig flinke zeelten voorbij kwamen aan de oppervlakte.
                Ook regelmatig bellensporen gezien.
                Ik snel over op ander aas, in de hoop er 1 of meer te vangen maar helaas.
                Van het weekend maar eens s'ochtends vroeg gaan proberen op de zelfde stek.

Gr. Kees

Reageer

Working...