Method feeder vissen met de vaste stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kneck
    Newbie
    • 03-10-2007
    • 27
    • Beuningen

    Method feeder vissen met de vaste stok

    Ik heb gehoord dat er met de vaste stok ook met de method feeder gevist wordt. Wie kan er mij iets meer over deze methode vertellen?
  • flor
    Frequent aanwezig
    • 25-11-2006
    • 203
    • hoboken

    #2
    Lijkt me zoiets als de panieklijn van O. Van Nooten. Te vinden langs Google.

    Reageer

    • breamman
      Roegbainder
      • 22-11-2010
      • 131
      • oude Pekela

      #3
      lijkt mij niet moeilijk,
      net als bij het vissen met een normale korf aan de vaste hengel.
      dus neem een hengel van max 9,5 meter,in de top stevig elastiek.
      hieraan een 20/100 nylonlijn met onderaan een speldwartel (hier komt de method feeder aan).
      om het deel waar de feeder hangt een bundelbandje, dit om de korf achter te hangen tijdens het op lengte brengen van de hengel boven de visstek. dan hengel omhoog en draaien tot dat korf achter bundelbandje weg gaat en inleggen hengel in de steun en klaar.
      een beet is niet te missen op deze manier.
      eat fishing, sleep fishing & live fishing.

      Reageer

      • kneck
        Newbie
        • 03-10-2007
        • 27
        • Beuningen

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door breamman
        lijkt mij niet moeilijk,
        net als bij het vissen met een normale korf aan de vaste hengel.
        dus neem een hengel van max 9,5 meter,in de top stevig elastiek.
        hieraan een 20/100 nylonlijn met onderaan een speldwartel (hier komt de method feeder aan).
        om het deel waar de feeder hangt een bundelbandje, dit om de korf achter te hangen tijdens het op lengte brengen van de hengel boven de visstek. dan hengel omhoog en draaien tot dat korf achter bundelbandje weg gaat en inleggen hengel in de steun en klaar.
        een beet is niet te missen op deze manier.
        Dank je Breamman.Deze manier is helemaal nieuw voor mij.Op deze manier vis je dus altijd onder de top. Het schijnt dat je ook met een dobber als beetverklikker kunt vissen en dat je dan wat verder weg kunt vissen. Ik neem aan dat de lijn dan altijd strak hoort te staan.Je hoort het wel, ik heb de klok wel horen luiden maar ik weet niet precies waar de klepel hangt.
        Iedereen fijne feestdagen toegewenst en een goed nieuwjaar met goede vangsten.

        Reageer

        • breamman
          Roegbainder
          • 22-11-2010
          • 131
          • oude Pekela

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kneck
          Dank je Breamman.Deze manier is helemaal nieuw voor mij.Op deze manier vis je dus altijd onder de top. Het schijnt dat je ook met een dobber als beetverklikker kunt vissen en dat je dan wat verder weg kunt vissen. Ik neem aan dat de lijn dan altijd strak hoort te staan.Je hoort het wel, ik heb de klok wel horen luiden maar ik weet niet precies waar de klepel hangt.
          Iedereen fijne feestdagen toegewenst en een goed nieuwjaar met goede vangsten.
          klopt op deze manier moet je altijd met een strakke lijn vissen.
          en mocht je een dobber willen gebruien monteer dan een dikbuikig model met dikke antenne op de kop aan de lijn en zorg er voor dat deze net boven het water hangt, bij beet zie je de dobber dan het water raken wat de beet aangeeft maar ook zonder dobber gaat het goed je elastiek en top fungeren dan als beetverklikker en geloof me de beten komen bij een method feeder keihard door.
          ps. deze methode werkt het best in een water met stroming, op stilstaand water vind ik het minder.

          veel plezier ermee en we horen graag je bevindingen

          ik groet je en fijne dagen toegewenst.
          eat fishing, sleep fishing & live fishing.

          Reageer

          • tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

            #6
            Hallo

            je kunt ook met de lange opslag vissen (meer berijk als het moet ) en je hoeft niet af te steken

            net als vroeger met de voederveer op de maas vanaf de zandplaat of krib trokken ze de hengel zwaar om super vissen
            gr Gerard

            Reageer

            • kneck
              Newbie
              • 03-10-2007
              • 27
              • Beuningen

              #7
              Dank jullie wel voor de uitleg. Het zal nog wel even duren voor ik mijn bevindingen door kan geven. Mochten er nog anderen zijn die al langer met deze methode vissen dan hoor ik graag over hun techniek en b.v. met wat voor voer en aas zij vissen.
              Gr Rob

              Reageer

              • Amadeus
                Knoeit wat aan het water.
                • 02-09-2007
                • 1626
                • Westerlee

                #8
                Heb het wel eens gedaan in het pm kanaal, gewoon met maden en standaart voer ( met gewone korf, dus geen methode ).
                Ving er niet echt meer vis mee dan gewoon met de vaste stok.
                Was ook maar éénmalig daar de stroom op dat moment te sterk was voor mijn dobber en toch wat "moest"vangen.
                Waarom ik er niet mee doorgegaan ben, weet ik eigenlijk niet.
                Vond het wel grappig, reactie van een collegavisser......................he slaapkop zie je dat niet? je pen is weg........je hebt beet man.........

                Ik meende dat er ergens op youtube een paar filmpjes ronddwalen over een soortgelijke methode.
                Van die engelse sportvisser, kan even niet op de naam komen.
                https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                Reageer

                • CdeB
                  Newbie
                  • 24-10-2007
                  • 21
                  • Hellevoetsluis

                  #9
                  ik vis met de vaste stok met elastiek en de gewone korf met de boilies van 8 mm,dan ongeveer 15 cm van de top maak ik een bocht van ongeveer15 cm en zet er dan een stukje dunne top elastiek tussen.In de bocht zit dan ook nog een oranje dun slangetje als beetverklikker,als je beet krijgt dan word het elastiek langer en is de oranje bocht/hoofdlijn recht en dat is heel goed te zien.

                  Reageer

                  • Bollekneiter
                    Met enige kennis...
                    • 11-02-2010
                    • 479
                    • Amsterdam

                    #10
                    @ Amadeus

                    Bedoel je misschien Andy Findlay?

                    Reageer

                    • IHF1990
                      Newbie
                      • 03-02-2009
                      • 46
                      • Tilburg

                      #11
                      In bepaalde belgische brasem/karperputten wordt er veel gebruik gemaakt van deze methode.

                      De opzet bestaat vaak uit een Engelse pen die op overdiepte wordt afgesteld, dan een schuiflood van een gram of 8. De dobber wordt 6 gram overlood. Dan een stuitje van de matchvisserij en een klein loodje, dit om het schuiflood op te laten rusten. Onderlijntje eronder en klaar ben je.

                      Uit ervaring gemerkt dat eigenlijk alle aassoorten geschikt zijn, met caster lukt het niet zo goed. Meestal gebruik ik maden of pieren.

                      Belangrijk om met een strakke lijn te vissen, mocht je dobber te hoog boven water zijn, haal je je hengel gewoon wat terug.
                      Zorg dat je de hengel goed vast houdt, de beten zijn niet te missen!

                      Reageer

                      • breamman
                        Roegbainder
                        • 22-11-2010
                        • 131
                        • oude Pekela

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door IHF1990
                        In bepaalde belgische brasem/karperputten wordt er veel gebruik gemaakt van deze methode.

                        De opzet bestaat vaak uit een Engelse pen die op overdiepte wordt afgesteld, dan een schuiflood van een gram of 8. De dobber wordt 6 gram overlood. Dan een stuitje van de matchvisserij en een klein loodje, dit om het schuiflood op te laten rusten. Onderlijntje eronder en klaar ben je.

                        Uit ervaring gemerkt dat eigenlijk alle aassoorten geschikt zijn, met caster lukt het niet zo goed. Meestal gebruik ik maden of pieren.

                        Belangrijk om met een strakke lijn te vissen, mocht je dobber te hoog boven water zijn, haal je je hengel gewoon wat terug.
                        Zorg dat je de hengel goed vast houdt, de beten zijn niet te missen!
                        is dit niet bekend als de panieklijn ?????
                        zoals deze wordt besproken op de site van Oscar van Nooten ??
                        eat fishing, sleep fishing & live fishing.

                        Reageer

                        • IHF1990
                          Newbie
                          • 03-02-2009
                          • 46
                          • Tilburg

                          #13
                          Ja komt op hetzelfde neer.

                          Was de panieklijn van OvN niet met een zijlijntje?

                          Reageer

                          • breamman
                            Roegbainder
                            • 22-11-2010
                            • 131
                            • oude Pekela

                            #14
                            When you can't seem to catch up no matter what you do, bankruptcy may be the best option. Learn the different types of claims you can make.


                            hier is de uitleg van deze panieklijn
                            eat fishing, sleep fishing & live fishing.

                            Reageer

                            • ironny
                              Moderator
                              • 04-04-2006
                              • 1377
                              • Hamont

                              #15
                              wij vissen op de vijver wel eens met de method aan de vaste stok hoor.
                              vist prima, is gewoon verkapt feedervissen.

                              gewoon method aan je lijn knopen, dobber nog mooi afstellen dat ie als beetverklikker werkt, dwz door het ondergaan van de dobber zie je dat er vis bij zit. Pas wanneer je hengel en of elastiek t water in wordt getrokken, heb je vis. Niet aanslaan, gewoon ophalen
                              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎