voerplek maken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • carpwillmerpike
    Newbie
    • 19-11-2013
    • 15
    • kamperzeedijk

    voerplek maken

    hallo allemaal,
    ik ben een beginnende karpervisser en ik heb een vraagje. Ik heb een grote kolk 600 meter bij mijn huis vandaan en je vangt er nooit karper. ik heb nu met jongens gesproken die er 2 weken voorvoeren en dan daar wel vangen. nu wil ik ook dat doen alleen wat kan ik beter doen. elke keer voordat ik ga vissen voorvoeren, of een voerplek maken voor een heel seizoen. ik heb 20 euro per maand te besteden voor visspullen dus het moet niet te duur worden. als ik een 20 kg zak met voerboilies koop voor 50 euro zijn het dan ook goede boilies en hoe kan ik het best een voerplek aanmaken voor 1 seizoen. graag zsm reageren.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Er zijn vissers die voerboillies halen om een voerplek mee op te bouwen en vervolgens met een andere boillie gaan vissen. Dat zou ik niet doen. Je moet zorgen dat de karper vertrouwen krijgt in
    de boillie waar je mee gaat vissen en daarom zul je er dus ook mee moeten voeren. Om het betaalbaar te houden zou ik een 25 kg zak gemengd duivenvoer halen. Kosten tussen de 10 en 15 euro.
    Duivenvoer kun je het beste circa 24 uur laten weken en dan koken. Het duivenvoer koken is belangrijk, omdat het anders schadelijk kan zijn voor de vis.

    Met het duivenvoer en de boillies die je als aas gebruikt bouw je vervolgens een voerplek op. Hoeveel je iedere dag voert is o.a. afhankelijk van hoeveel karpers er op het water zwemmen. Voordat
    je begint met voeren raad ik je wel aan om eens op verschillende tijdstippen op je potentiele voerplek te gaan kijken. Doe je het niet dan loop je kans dat iemand anders op hetzelfde idee is gekomen op
    daar te gaan voeren, of dat je na zoveel dagen voeren wilt gaan vissen en er zit al iemand anders te vissen.

    Nu we richting de winter gaan heeft het geen zin om veel te voeren.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • polenvisser
      Frequent aanwezig
      • 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

      #3
      is het niet een idee, om ook met mais uit blik en hennep te voeren? Is ook niet duur. Ik ben van mening (maar ben geen echte karpervisser) dat veel voeren niet echt nodig is, als je het maar frequent doet.

      Reageer

      • carpwillmerpike
        Newbie
        • 19-11-2013
        • 15
        • kamperzeedijk

        #4
        niemand anders kan daar voeren. licht achter mijn opa en oma hun huis dus word dan moeilijk. en er zwemmen weinig karpers. het is een vrij groot water moet ik dan veel of weinig voeren?

        gr. carpwillmerpike

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door polenvisser
          is het niet een idee, om ook met mais uit blik en hennep te voeren? Is ook niet duur. Ik ben van mening (maar ben geen echte karpervisser) dat veel voeren niet echt nodig is, als je het maar frequent doet.
          Mais uit blik en hennep is nogal witvis gevoelig. Daarnaast is blikmais ook niet goedkoop als je het afzet tegen een 25 kg zak duivenvoer.

          Nu de watertemperatuur daalt is veel voeren niet nodig, maar is het belangrijk dat je regelmatig kleine beetjes voert.

          Oorspronkelijk geplaatst door carpwillmerpike
          niemand anders kan daar voeren. licht achter mijn opa en oma hun huis dus word dan moeilijk. en er zwemmen weinig karpers. het is een vrij groot water moet ik dan veel of weinig voeren?

          gr. carpwillmerpike
          Een soort van privéstek dus.

          Ik zou wel eerst met een peildobber een interessant stuk op zoeken waar je gaat voeren. Als er weinig karpers zwemmen dan hoef je niet veel te voeren, maar wel regelmatig en op dezelfde
          tijden. Op deze manier weet karper wanneer er wat te halen valt en is de kans groot dat als je dan gaat vissen je ook karper vangt.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • carpwillmerpike
            Newbie
            • 19-11-2013
            • 15
            • kamperzeedijk

            #6
            ja is gwn een privestek. het is op de plekken waar ik wil gaan voeren onder een bruggetje 1.40 m diep en onder de bomen is het maar 60 cm diep. zijn dit waarschijnlijk goede plekken?

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2325
              • Ter Apel

              #7
              Dat bruggetje kan een interessante plek zijn vooral als het de enige mogelijkheid is om van het ene stuk water naar het andere te zwemmen.
              Als de bomen beschutting bieden aan de vis, er staat geen koude wind op, en het water is een paar graden warmer dan de rest van het water dan zijn dat vaak ook plekken die je niet moet overslaan.

              Als je van plan bent om nu nog te gaan vissen dan zou ik beide plekken eens met een pennetje gaan bevissen.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • carpwillmerpike
                Newbie
                • 19-11-2013
                • 15
                • kamperzeedijk

                #8
                op het water zit heel veel brasem/grote voorn dus pen is niet echt wat.

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #9
                  Het aas wat je normaal gesproken statisch aan zou bieden kun je ook prima onder een pennetje aanbieden als je geen prijs stelt op bijvangsten.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • carpwillmerpike
                    Newbie
                    • 19-11-2013
                    • 15
                    • kamperzeedijk

                    #10
                    ik zal het zaterdag mischien nog even proberen. ligt een beetje aan het weer of ik dan ga snoeken of op karper. en anders kan ik altijd op de carp zwolle in februari aan mensen vragen. die weten het vast wel

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎