Materiaal vissen op de grotere witvis

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • BlueFish
    Newbie
    • 06-07-2006
    • 6

    Materiaal vissen op de grotere witvis

    Normaal vis ik echt als recreatievisser op kleine voorntjes. Maar we wilden wel eens wat anders. Dus richten we de aandacht op wat grotere vissen, zoals de brasem.

    Nu ben ik een absolute noob op het gebied van hengels. En daar gaat mijn vraag nu over. Stel ik wil met een werphengel gaan vissen op brasem. Kan iemand mij dan vertellen wat ik nodig heb en hoe dat in elkaar te zetten?

    Ik bedoel dus dat ik al niet eens weet wat ik met een warteltje moet.
  • thomas1
    Komt net kijken
    • 29-01-2006
    • 76

    #2
    Ik zou als ik jou was gewoon naar een hengelsportwinkel gaan en daar die vraag stellen, dat heb ik ook een poos geleden gedaan en een goedkope hengel gekocht waar ik heel goed mee op brasem, voorn, baars, kolblei etc. kan vissen en waar ik heel tevreden mee ben

    Grt. Thomas

    Reageer

    • Fritsie
      Frequent aanwezig
      • 19-10-2005
      • 185
      • Heerenveen

      #3
      Vissen met een werphengel op brasem zie topic match!
      Catch and release

      METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

      Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

      Reageer

      • thomas1
        Komt net kijken
        • 29-01-2006
        • 76

        #4

        Je kan met de feeder... :~

        Reageer

        • SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

          #5
          Ik zou inderdaad met een werphengel gaa nfeederen.
          Je hebt alleen een voerkorf, wartels en haken nodig. Laat je geen afhouders oid aansmeren in de viswinkel want die kosten alleen geld en je vangt ook nog eens minder vis coor de extra weerstand.
          Verder koop je gewoon standaard brasemvoer en maden, casters of wormen.
          Als je grote brasem wilt vangen is het vaak wel goed om aas aan je voer toe te voegne en te zorgen dat het voer niet te droog is maar lekker in de korf zit en niet een wolk geeft zodra deze het water raakt. Het voer moet er na een paar minuten wel uit zijn.
          Onderlijn van 80 tot 100 cm en zeker in het begin veel ingooien zodat je een voerplaats krijgt en de brasem komt vanzelf.
          Voor montages moet je even in ouders topics kijken want hier staan hele mooie plaatjes al voorbeeld.

          Succes
          Sjaak van Voorden

          Reageer

          • Sido
            Sportvisser
            • 06-09-2005
            • 801
            • dorpje aan franekervaart

            #6
            koop jij wormen? :S
            Sido
            ____
            HSV: De Deinende Dobber

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden

              Ik zou inderdaad met een werphengel gaa nfeederen.
              Je hebt alleen een voerkorf, wartels en haken nodig. Laat je geen afhouders oid aansmeren in de viswinkel want die kosten alleen geld en je vangt ook nog eens minder vis coor de extra weerstand.
              Verder koop je gewoon standaard brasemvoer en maden, casters of wormen.
              Als je grote brasem wilt vangen is het vaak wel goed om aas aan je voer toe te voegne en te zorgen dat het voer niet te droog is maar lekker in de korf zit en niet een wolk geeft zodra deze het water raakt. Het voer moet er na een paar minuten wel uit zijn.
              Onderlijn van 80 tot 100 cm en zeker in het begin veel ingooien zodat je een voerplaats krijgt en de brasem komt vanzelf.
              Voor montages moet je even in ouders topics kijken want hier staan hele mooie plaatjes al voorbeeld.

              Succes
              Als je af houders wilt gaan gebruiken kun je die maken van watten staafjes Kost bijna niets
              Gr Jan de visser
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden

                Ik zou inderdaad met een werphengel gaa nfeederen.
                Je hebt alleen een voerkorf, wartels en haken nodig. Laat je geen afhouders oid aansmeren in de viswinkel want die kosten alleen geld en je vangt ook nog eens minder vis coor de extra weerstand.
                Verder koop je gewoon standaard brasemvoer en maden, casters of wormen.
                Als je grote brasem wilt vangen is het vaak wel goed om aas aan je voer toe te voegne en te zorgen dat het voer niet te droog is maar lekker in de korf zit en niet een wolk geeft zodra deze het water raakt. Het voer moet er na een paar minuten wel uit zijn.
                Onderlijn van 80 tot 100 cm en zeker in het begin veel ingooien zodat je een voerplaats krijgt en de brasem komt vanzelf.
                Voor montages moet je even in ouders topics kijken want hier staan hele mooie plaatjes al voorbeeld.

                Succes
                Oorspronkelijk geplaatst door janb

                Als je af houders wilt gaan gebruiken kun je die maken van watten staafjes Kost bijna niets
                Gr Jan de visser
                AFHOUDERS en feeders hebben niks met mekaar te maken ,vroeger met de picker ja dat scheen zo te horen ,niet doen hoor afhouders het is een DRAMA

                Reageer

                • SvVoorden
                  Sportvisser
                  • 26-07-2002
                  • 747
                  • Woerden

                  #9
                  Ja, Ik koop mijn wormen inderdaad.
                  Meestal koop ik 1 of 2 kilo. Deze knip ik door het voer heen en dit levert op veel plaatsen echt hele grote brasem op. Overigens gooi ik die kilo er niet in 1 keer in maar naar gelang het aasgedrag van de vis er om vraagt.
                  Afgelopen zaterdag had ik 41 kilo met een wedstrijd aan een Waalhaven met een stuk of 5 brasem van 2,5 tot 3,5 kilo of misschien wel iets zwaarden.
                  Vis je daar niet met wormen dan vang je deze vrijwel niet.

                  Groeten,
                  Sjaak van Voorden

                  Reageer

                  • Sido
                    Sportvisser
                    • 06-09-2005
                    • 801
                    • dorpje aan franekervaart

                    #10
                    Wat kosten wormen dan? ik steek atijd gewoon even de schep in de grond, al zijn ze met dit weer niet echt gemakkelijk te vinden
                    Sido
                    ____
                    HSV: De Deinende Dobber

                    Reageer

                    • SvVoorden
                      Sportvisser
                      • 26-07-2002
                      • 747
                      • Woerden

                      #11
                      Ik betaal daar 10 tot 15 euro per kilo voor. Best wel veel geld natuurlijk maar ik doe er ook wel even mee.
                      Ik vis wel veel wedstrijden dus zodoende koop ik zoveel wormen.
                      Sjaak van Voorden

                      Reageer

                      • SvVoorden
                        Sportvisser
                        • 26-07-2002
                        • 747
                        • Woerden

                        #12
                        Over die afhouders.
                        Zelf maken kan natuurlijk maar ze zijn niet nodig. Niet voor de feeder en ook niet voor de picker. Ik weet dat ze voor het pickeren gebruikt werden maar dat was ook alleen in het begin. Toch zie ik nog veel mensen vissen met die dingen omdat het makkelijker is en dat snap ik niet want een montage zonder afhouders is veel simpeler.
                        Ik heb ze zelf ook gebruikt tot ik ontdekte dat je met een wartel ook niet in de knoop komt.
                        Toendertijd viste ik veel op de Waal en als je iedere sessie 2 of meer montages verpeeld lopen de kosten snel op.
                        Afhouders, gewoon niet doen dus.
                        Sjaak van Voorden

                        Reageer

                        • BlueFish
                          Newbie
                          • 06-07-2006
                          • 6

                          #13
                          nou het materiaal hebben we redelijk op orde. Inmiddels ook wel wat gevangen, zij het wat voorns.

                          De volgende vraag komt bij ons op. In de viswinkel hebben we zo'n zakje justus gekocht en we hebben wat vraagtekens bij het mengen met water ervan.

                          Het lijkt nl. nogal een plakkerige massa te worden en lost niet goed op in het (stilstaande) water.
                          Nu lees ik van alles over lokvoer maar niks over dit.
                          Is het uberhaupt wel een goed idee om justus te gebruiken? En hoe moet je de boel nou mengen zodat het goed wolkt.

                          Reageer

                          • janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door BlueFish

                            nou het materiaal hebben we redelijk op orde. Inmiddels ook wel wat gevangen, zij het wat voorns.

                            De volgende vraag komt bij ons op. In de viswinkel hebben we zo'n zakje justus gekocht en we hebben wat vraagtekens bij het mengen met water ervan.

                            Het lijkt nl. nogal een plakkerige massa te worden en lost niet goed op in het (stilstaande) water.
                            Nu lees ik van alles over lokvoer maar niks over dit.
                            Is het uberhaupt wel een goed idee om justus te gebruiken? En hoe moet je de boel nou mengen zodat het goed wolkt.
                            Prima voer ,ik denk van al 50 jaar op de markt Maar voer aanmaken is iets wat je moet leren Maar zonder enkele malen door de zeef drukken ,komt er niets van terecht Maar er zijn voldoende topic's voor handen die je verder helpen
                            gr/jan de visser
                            Groeten van Jan de visser

                            Reageer

                            • brielsemaasliefhebber
                              vis gek
                              • 06-06-2006
                              • 1231
                              • Brielle

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door sid

                              Wat kosten wormen dan? ik steek atijd gewoon even de schep in de grond, al zijn ze met dit weer niet echt gemakkelijk te vinden
                              nou sid dan kan je wel ff gaan steken.Voordat je een kilo wormen hebt ben je wel ff bezig.Kopen is makkelijker en inderdaad het kost zo rond de 12 a 15 euro
                              GROETEN VAN EEN VIS GEK

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎