Tips voor het vissen met de feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

    #16
    Als je regelmaat beet krijgt en telkens mis slaat of onderweg de vis verliest, wees dan niet te bang om er een grotere haak erop te zetten.
    De frequentie van aanbeten kan dan wel minder worden, maar beter 1 vis in de hand dan 10 nog in het water !

    Groet John.
    Groet John.

    www.baitstore.nl

    Reageer

    • Peter1969
      Met enige kennis...
      • 21-02-2003
      • 269
      • culemborg

      #17
      Probeer bij veel wind "met de wind mee" te vissen. Wat ik hiermee wil zeggen is het volgende; de hengel moet in die richting wijzen, daar waar de wind naartoe waait. Je lijn,die uiteraard bij veel wind direct na je topoog in het water komt (laag afsteunen dus!)zal in een mooie ronding naar je korf lopen. Doe je dit niet, dan komt er een verkeerde "hoek"in je lijn te zitten t.o.v. je top.

      Bij warm weer neem je een plantenspuit. Hiermee bevochtig je na enige tijd je lokvoer, dat dan door de warmte wat aan het uitdrogen is gegaan.Eventueel doe je hier ook een AROMIX in.

      Aangezien je bij het feederen bijna nooit je slip gebruikt,staat deze dus vrij strak aangedraaid (dicht).
      Let wel; na je vissessie draai je de slip weer een slag los. Komt het behoud van je molen ten goede.
      Haal ook altijd nà je laatste worp je lijn achter de lijnclip vandaan. Beter voor de lijn!

      Reageer

      • Theo van Berner

        #18
        Pas op voor "overvoeren". Bij geen tot weinig aanbeten blijven de meeste vissers maar korven vol voer inwerpen. Vervang, na het aanleggen van een voerplek, je korf tijdig voor een minikorf of lood.
        Leg een voerplek aan (meestal 15-20 korven). Regel daarna is vaak: na iedere aanbeet een gevulde korf en geen aanbeet is geen korf.
        Bij geen aanbeet welliswaar een lege korf of lood maar wel iedere ca 15 minuten een korf met aas. Als de vis er wellicht wel is of komt, willen we perslot ook dat hij blijft.

        Reageer

        • Maximilian
          Met enige kennis...
          • 12-02-2003
          • 352

          #19
          Mijn tip heeft betrekking op het vissen op (sterk)stromend water:
          zoek je visplek (met de stroom mee geredeneerd)net voorbij een binnenbocht. De stromingssnelheid is hier veel lager, waardoor de bodem voornamelijk uit zand bestaat. Dit heeft het voordeel dat je veel minder korven verliest, je voerplek is veel stabieler en lichte aanbeten zijn beter zichtbaar. Hoe scherper de bocht hoe beter deze redenering opgaat.

          g\'day to y\'all folks,

          :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

          Reageer

          • dim
            Komt net kijken
            • 16-11-2002
            • 85
            • Ingelmunster

            #20
            Wanneer je plotseling bet begint te missen helpt het door de onderlijn wat in te korten . Bij traagstromende kanalen , waar de stroming soms wat afwisselt is het soms goed om een loodje op de onderlijn te hangen en dan verschuiven tot het vind dat het het beste gaat .

            Reageer

            • john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

              #21
              Als de vis heel flauw bijt moet je een langer onderlijn gaan gebruiken ( heel soms is het ook net andersom ), probeer dit gewoon tijdens het vissen.
              Ben niet bang om tot 1,5 meter onderlijn lengte te gaan.

              Als de vis heel gretig bijt en regelmatig de haak zeer diep inslikt, kort de onderlijn dan in, je zult zien dat de vis dan vaker in de lip wordt gehaakt.

              Groet John.
              Groet John.

              www.baitstore.nl

              Reageer

              • picker
                Newbie
                • 06-08-2003
                • 1

                #22
                als je korte tikjes krijgt, maar de vis bijt niet door, speel dan ff met het aas. dit kan je doen door aan je lijn te trekken zodat het aas ff beweegt of van plaats veranderd. soms kan dit er wel voor zorgen dat de vis doorbijt..

                Reageer

                • Theo van Berner

                  #23
                  Neem voldoende korven en onderlijnen mee. Soms gaan ze sneller verloren dan je lief is.

                  Veel vissers vissen met de lijn achter de clip, omdat je dan altijd op dezelfde afstand vist. Dat is een voordeel. Nadeel is dat je niets hebt aan je slip wanneer je die nodig hebt bij de dril. Wanneer je op water vist waar je bijvoorbeeld karper kan verwachten kan je het beste met een markeerstift je lijn kleuren in plaats van die achter de clip te doen.

                  Reageer

                  • Pieter Pepping
                    Frequent aanwezig
                    • 11-08-2003
                    • 206

                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door john van den broek
                    Als de vis heel gretig bijt en regelmatig de haak zeer diep inslikt, kort de onderlijn dan in, je zult zien dat de vis dan vaker in de lip wordt gehaakt.

                    Groet John.
                    Kijk, dat was nou net een van de redenen dat ik me hier aanmelde; om dat te gaan vragen. door deze topic hoeft dat dus niet meer. Bedankt, ik zal het proberen !!

                    ik heb net 2 dagen een feederhengel en het bevalt me prima!!! geweldige manier van vissen
                    ---------------

                    Pieter

                    Reageer

                    • Peter1969
                      Met enige kennis...
                      • 21-02-2003
                      • 269
                      • culemborg

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Theo van Berner
                      Neem voldoende korven en onderlijnen mee. Soms gaan ze sneller verloren dan je lief is.

                      Veel vissers vissen met de lijn achter de clip, omdat je dan altijd op dezelfde afstand vist. Dat is een voordeel. Nadeel is dat je niets hebt aan je slip wanneer je die nodig hebt bij de dril. Wanneer je op water vist waar je bijvoorbeeld karper kan verwachten kan je het beste met een markeerstift je lijn kleuren in plaats van die achter de clip te doen.
                      Natuurlijk kan markeren met een viltstift maar eenvoudiger is een elastiek om de molenspoel doen als je de juiste afstand heb gevonden.Krijg je in dat geval een karper aan de lijn dan is het eenvoudig om het elastiek eraf te halen en kun je optimaal gebruik maken van je slip.Waar je wel rekening mee dient te houden als je met vrij zware korven vist (>80gram) dat je elastiek voldoende "klemt". Dit zeg ik omdat je anders door de kracht van je wegslingerende korf je elastiek van je spoel afgooit.

                      Reageer

                      • Peter1969
                        Met enige kennis...
                        • 21-02-2003
                        • 269
                        • culemborg

                        #26
                        Nog 1tje dan.....
                        Leg geregeld je molenspoel(en) in een emmer met warm water en afwasmiddel.Hiermee ontvet je de lijn waardoor hij beter zinkt.

                        Reageer

                        • john van den broek
                          Specimen Hunter
                          • 30-03-2003
                          • 1089
                          • Venray

                          #27
                          Wanneer de vis niet door wil bijten, kan het zijn doordat de vis weerstand voelt.
                          Door de korf iets na te slepen en dan niet bij te draaien krijg je een slappe lijn.
                          Je zult een aanbeet nu kunnen zien als de lijn zich plots opspant.

                          Groet John.
                          Groet John.

                          www.baitstore.nl

                          Reageer

                          • Eijkb
                            Banned
                            • 13-08-2003
                            • 215

                            #28
                            Kan iemand uitleggen waar je moet werpen? Stel je zit aan een kanaal. Vis je dan op de helft, tussen de helft en de overkant of juist aan jouw kant. Is er een methode om te peilen met de feeder of moet ik toch zo´n fishfinder gaan aanschaffen??

                            Voor wat betreft het aanleggen van een voerplek, ik gooi eerst mijn hengel in met 1 korfje voer. Vervolgens doe ik twee voerbollen een metertje voor en achter mijn korf. Zo creeër je volgens mijn simpele logica een wat bredere voerplek en trekt dit meer vis aan, gezien ze niet allemaal op 1 vierkante meter moeten gaan wroeten. Is dat nuttig? Of praat ik onzin? Willen ze niet bijten dan doe ik nog 1 tennisbal voer op de plek van de haak. Over het algemeen (bij een niet te groot water) is dat afdoende. 10 of meer korven lijkt me dan wat ´overdone´.

                            Reageer

                            • Pieter Pepping
                              Frequent aanwezig
                              • 11-08-2003
                              • 206

                              #29
                              hey,

                              Dat vraag ik me ook wel eens af, waar je nou het beste je hengel in kan werpen. Als ik naar een sloot kijk, maakt het niet veel uit, ik heb iemand langs de kant grote brazems zien vangen met z'n vaste stok, zelf lig ik altijd in het midden (gezien ik de ene keer verder gooi dan de andere (@) ). Daar vang je ook grote brazems...

                              Wat betreft het aanleggen van een voerplek; hier doe ik niet zo aan. Ik gooi hoogstens een 4 keer in om te kijken hoe ik ook alweer moet gooien, dan vul ik natuurlijk gelijk me korfje. Als het goed gaat komt er mssn een 5e, anders ga ik vissen....

                              Ik denk wel dat je met het aanleggen van een (geconcentreerde) voerplek meer vangt.
                              Als je je voer op een halve m2 legt, lijkt het me logisch dat de vis je aas sneller vind dan wanneer je je voer over 4 m2 verspreidt, ik overdrijf nou natuurlijk, maar voor het idee....

                              Ik zou dus gewoon op de plek waar je aas ligt gooien, je gooit er toch niet precies op, dus krijg je je verspeidde voer alsnog


                              [Gewijzigd door Pieter Pepping op 08-28-03 at 04:37 PM]
                              ---------------

                              Pieter

                              Reageer

                              • lex

                                #30
                                Hoi Bas,

                                De plek waar je moet vissen is iets waar geen regel voor is. Het is wel simpel...........Je moet daar vissen waar de vis zit!! Maar jah.........zie dat maar eens uit te vinden :? :? Sommige vissers die hebben dat gewoon. Dat noemen ze het lezen van het water. Die weten precies waar ze moeten vissen om te vangen.

                                De manier van voeren die je beschrijft is op zich niet verkeerd alleen zou ik het wel meer concentreren op 1 plek. Dus niet ervoor of erachter. De manier die je beschrijft werd vroeger eigenlijk altijd zo toegepast. Dat was het vissen met de winckle picker. Er werd dan met een wartelloodje gevist. Tegenwoordig kunnen er ook met de pickertjes korven worden weggezet en het eigenlijke pickeren is verbasterd tot kort feederen.

                                Met de feeder is het een ander verhaal. Als ik bijvoorbeeld op 40 meter afstand vis krijg ik het niet voor elkaar om daar mijn voerballen netjes op een vierkante meter te deponeren. Dan moet je een plek aanleggen door er eerst een paar korven te legen.

                                Pieter,

                                Je gooit elke keer op een andere afstand zeg je. Doe je lijn eens achter de lijnclip van je molen. Op deze manier kan je lijn niet verder van de molen af dan dat jij hem hebt vastgezet.
                                Op deze manier en de nodige uren oefenen is het zelfs mogelijk om op afstanden van 60 meter en meer op 1 vierkante meter te vissen. Keer op keer de korf op hetzelfde plekje gooien is een van de belangrijkste dingen van het feederen.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎