hoe kun je het beste grote brasems vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #16
    Het verschil is dat jij op het juiste water vist. Het probleem om zeer grote brasems te vangen is dat het aantal wateren waar ze zitten erg beperkt is. Vrijwel nergens worden brasems groter dan 60cm. De grootste kans op zeer grote brasems heb je volgens mij op water met een kleibodem, bv de groninger maren.(linthorst homankanaal bv)
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #17
      Ik denk dat het op zich wel meevalt maar de grote brasem is nou eenmaal moeilijk te vangen en vaak met hele specifieke methoden. Dat wil niet perse zeggen dat ze er niet zijn. Ze verplaatsen zich waarschijnlijk in kleinere scholen dan de gemiddelde brasem. Bijvoorbeeld op de Lage Vaart of zelfs hier in Groningen op het Oosterhornkanaal worden regelmatige hele grote brasems gevangen, die zullen ongetwijfeld tegen de 60 aanzitten met hun 3 a 4 kg...
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • Bollekneiter
        Met enige kennis...
        • 11-02-2010
        • 479
        • Amsterdam

        #18
        Tegenwoordig vang je niet zomaar even 15 brasems die 45 kilo wegen. Ja misschien op de markt in rusland..

        Reageer

        • A3aan
          Frequent aanwezig
          • 11-05-2011
          • 196
          • De Wijk

          #19
          Mijn grootste dit jaar was 58cm en gevangen in de Lage Vaart.
          Lette even 10 tellen niet op, hoorde een plons, en zag de de voorkant van mijn hengel van de steun was getrokken en in het water lag.

          Reageer

          • hans vis
            Sportvisser
            • 26-08-2009
            • 998
            • Eelde-Paterswolde

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
            Ik denk dat het op zich wel meevalt maar de grote brasem is nou eenmaal moeilijk te vangen en vaak met hele specifieke methoden. Dat wil niet perse zeggen dat ze er niet zijn. Ze verplaatsen zich waarschijnlijk in kleinere scholen dan de gemiddelde brasem. Bijvoorbeeld op de Lage Vaart of zelfs hier in Groningen op het Oosterhornkanaal worden regelmatige hele grote brasems gevangen, die zullen ongetwijfeld tegen de 60 aanzitten met hun 3 a 4 kg...
            Tegen de zestig, stevige vissen, maar geen specimen.
            Attached Files
            groet,
            Hans

            https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

            Reageer

            • jerry weijers
              Komt net kijken
              • 12-09-2007
              • 91
              • papendrecht

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Boye
              Ik snap het niet helemaal, jullie doen allemaal heel moeilijk met bollies en en dure hengels en zo.
              Op mijn vaste brasem stek in amsterdam vis ik meestal niet meer dan 2uur en dan vang ik toch wel minstens 5 brasems waarvan er 3 wel 50cm + zijn en ik vis gewoon met brood en lokvoer uit de viswinkel. Mijn persoonlijke rocords izijn eentje van 68 cm en eentje van 67cm dus kan iemamd mij uitleggen wat het verschil is?

              Gr boye

              Ik heb mijn twijfels over de juiste centimeter van deze pr , en kunnen we eerst even vast stellen wat grote brasem is , ik zeg boven de 5 kg ik heb niks met lengte

              gr jerry
              A day on the river is always a good day

              Reageer

              • hans vis
                Sportvisser
                • 26-08-2009
                • 998
                • Eelde-Paterswolde

                #22
                Dat klopt, Jerry, en regel dat maar eens...
                Deze vis werd trouwens in Engeland gevangen en woog meer dan 18 pond. Het is wel een nieuw wereldrecord, hetgeen inmiddels ook is toegekend.
                groet,
                Hans

                https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                Reageer

                • Bas Nijmegen
                  wedstrijdvisser
                  • 13-01-2009
                  • 541
                  • Nijmegen

                  #23
                  Ook op de randmeren is heel goed brasem te vangen. Maar ook hier geldt zoals altijd en overal; het blijft vissen. Soms zit je uren (of dagen) zonder enig teken van leven en soms vang je de één na de ander. Alles weer afhankelijk van stek en aaskeuze. Om nou te zeggen waar je het beste mee kan vissen is simpelweg niet mogelijk. Aan een persoon vragen waar hij morgen het meeste trek in heeft voor het avondeten is al lastig te beantwoorden, laat staan dat de vis weet waar hij het meest trek in heeft. De ene dag pak je ze met maïs, de volgende met wormen. De dag erna een combi daarvan of de pellet of miniboilie. Zoals ik al zei, het blijft vissen en dus zoeken en proberen. Overal zwemt dikke en grote brasem, alleen deze vissen zijn behoorlijk schuw waardoor ze moeilijk te vangen zijn. Ze zijn immers niet voor niets zo groot geworden...
                  Gr. Bas

                  Een vis vangen is niet moeilijk.
                  Vis blijven vangen wel...

                  Reageer

                  • ErwinPhiAssen
                    Sense and Simplicity
                    • 13-03-2011
                    • 667
                    • Assen

                    #24
                    in waar kunnen we grote brasems in drenthe Groningen vinden?

                    Dan vooral op de gewone Feeder manier
                    lets make things better

                    Reageer

                    • Foxdonut
                      I have a bream!
                      • 09-04-2010
                      • 1237
                      • Gro

                      #25
                      Ik denk nog steeds in het Oosterhornkanaal nabij Farmsum, groot en diep water. Daarnaast weet ik nog wel wat zandgaten maar het zou niet verstandig zijn die hier op het forum te publiceren...
                      Groet,

                      Foxdonut


                      www.wedstrijdvisser.com

                      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                      Reageer

                      • hans vis
                        Sportvisser
                        • 26-08-2009
                        • 998
                        • Eelde-Paterswolde

                        #26
                        Zandgaten kunnen een optie zijn, maar zijn vaak niet voedselrijk genoeg.
                        De maren op het Hogeland in Groningen leveren vaak zeer zware brasems op.
                        groet,
                        Hans

                        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                        Reageer

                        • Redteketed
                          Mûdhûnfisker
                          • 20-09-2008
                          • 59
                          • Fryslân

                          #27
                          Toch is die vis uit Engeland waarschijnlijk op een afgesloten zand/grindgat gevangen. En juist daar zul je ze hier ook moeten zoeken. Vooral de oude zand/grindgaten hebben vaak een mooi bestand aan grote vissen, brasem/zeelt. Alleen zul je tijd moeten investeren om de vis te lokaliseren en te vangen, want het zullen niet veel zijn.
                          Natuurlijk zwemmen er zestigers in open water, maar daar zoek ik ze niet.
                          Theo
                          De Mûdhûnfisker.

                          Reageer

                          • hans vis
                            Sportvisser
                            • 26-08-2009
                            • 998
                            • Eelde-Paterswolde

                            #28
                            Klopt wel, zeker wat betreft zeelt. Echter ik heb jaren lang geprobeerd een 10 pondse brasem in zandgaten te vangen, echter dat is mij nooit gelukt. Dat was overigens wel voor het boilie en method tijdperk.

                            Brasems in zandgaten blijven vaak hangen op 7 a 8 pond.
                            groet,
                            Hans

                            https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                            Reageer

                            • preston-freak
                              wedstrijd, specimenvissen
                              • 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

                              #29
                              Een specimen-brasem is voor mij 60cm+ en 4kg+

                              Op de rivieren, aangrenzende grindgaten enzo vang ik ze vaak genoeg tot deze grens. In Nederland zijn te weinig biotopen waar ze echt groot worden. Het gaat dan om afgesloten wateren waar relatief weinig vis zit. De meeste wateren in Nederland herbergen gewoon te veel vis om joekels voort te brengen.
                              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                              Reageer

                              • jerry weijers
                                Komt net kijken
                                • 12-09-2007
                                • 91
                                • papendrecht

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bas Nijmegen
                                Ook op de randmeren is heel goed brasem te vangen. Maar ook hier geldt zoals altijd en overal; het blijft vissen. Soms zit je uren (of dagen) zonder enig teken van leven en soms vang je de één na de ander. Alles weer afhankelijk van stek en aaskeuze. Om nou te zeggen waar je het beste mee kan vissen is simpelweg niet mogelijk. Aan een persoon vragen waar hij morgen het meeste trek in heeft voor het avondeten is al lastig te beantwoorden, laat staan dat de vis weet waar hij het meest trek in heeft. De ene dag pak je ze met maïs, de volgende met wormen. De dag erna een combi daarvan of de pellet of miniboilie. Zoals ik al zei, het blijft vissen en dus zoeken en proberen. Overal zwemt dikke en grote brasem, alleen deze vissen zijn behoorlijk schuw waardoor ze moeilijk te vangen zijn. Ze zijn immers niet voor niets zo groot geworden...

                                Nou dat overal dikke brasem zwemt is niet waar maar ze komen meer voor dan wij denken
                                Ik vis al 15 jaar op dikke brasem enik zit nu op een pr van 7,2 kilo maar worden op dat water grotere vissen gevangen door karpervissers alleen zijn deze niet zo blij met hun vangst
                                Dat grote brasem sluwe en schuwe vissen zijn klopt ook niet helemaal want om groot te worden moeten ze veel eten en veel eten betekent grotere kans op mijn haakaas , het is niet voor niks dat grote karpers die zwaar zijn relatief vaker worden gevangen dan hun schuwe en bange soortgenoten
                                Voor super brasem zoek een water op maar weinig vis , meestal komt dit door de aalscholver/snoek etc hierdoor de kunnen aardig door groeien


                                gr jerry
                                A day on the river is always a good day

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎