Schepnetsteel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #16
    Ja. idd PF. heb dezelfde bevindingen. heb daarom een spro cresta powerhouse steel 3.40 en een 5.85. Deze kunnen de
    latex netten van preston goed "dragen"

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    • arno/justin
      Komt net kijken
      • 16-10-2007
      • 86
      • haarsteeg

      #17
      ben ook nog op zoek naar een schepnetsteel van 4 meter.
      Heb er nu een van spro 3 meter.Nu wil ik een langere erbij hebben want afgelopen zaterdag heeft mijn zoon dikke platte gelost dichtbij de kant toch te ver voor ons schepnet.


      groet Arno

      Reageer

      • SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

        #18
        Ik heb twee stelen van JVS en die bevallen mij prima. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je de delen goed in elkaar druk.
        Sjaak van Voorden

        Reageer

        • Fishermannl
          Frequent aanwezig
          • 24-08-2004
          • 103
          • Adam

          #19
          Maar niet teveel SvVoorden want dan scheurt je deel zoals bij mij

          Reageer

          • Joas
            Frequent aanwezig
            • 18-07-2009
            • 199
            • Breamcity

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
            Maar wat is nu de beste en sterkste steel van dit moment? Ik heb gisteren voor het eerst met mijn nieuwe Preston pannet gevist. Dit is een heel fijn net, maar de aluminium rand en de verrubberde/latex mazen maakt dit net een stukje zwaarder dan mijn oude nylon Sensas net. En mijn huidige steel bleek hier wat moeite mee te hebben.

            Ik zit dus te denken aan een steel van het type "commerciele karperputjes". Preston heeft zo'n karpersteel, Shimano heeft de Beastmaster (2x zo duur, maar dat maakt niet uit). Of zijn er nog andere merken?
            Preston heeft toch ook zo'n ghostnet. Blauwe ring, zwart nylon... perfecte oplossing toch? Of wil je hem speciaal voor de methodvisserij gaan gebruiken?
            Zo'n ghostnet moet je steel kunnen hebben wat die van Sensas hield hij ook.

            Reageer

            • colshim
              *************
              • 10-02-2008
              • 231
              • VL.

              #21
              Is een beetje afhankelijk waarvoor wat de steel moet dienen ; voor de vaste stok gebruik ik liever lange, lichte en dunne schepnet stelen voor de feeder eerder korter en sterker ; voor barbeel gaat het richting karper steel .
              De Beastmaster is een prima steel , maar voor de stok vind ik hem te kort dan liever de Garbolino Netsy, Sensas crodile of Colmic Komander , maar in Nederland is Colmic wat onbekend denk ik ? We spreken hier wel over steeljes van om en bij de 100 euro
              Fox en Korum hebben dan goeie feeder en barbeel stelen , maar ik heb ook al véél goeie stelen zien knappen door verkeerd gebruik ervan !Arca heeft ook een paar goeie en niet duur !
              grtz

              Reageer

              • rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

                #22
                ik schep met een spro cresta powerhouse 4,40. Prima steel en supersterk. Ik heb het idee, dat spro met deze steel in probeert te spelen op de toenemende populariteit van het karpervissen met de vaste stok.

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Joas
                  Preston heeft toch ook zo'n ghostnet. Blauwe ring, zwart nylon... perfecte oplossing toch? Of wil je hem speciaal voor de methodvisserij gaan gebruiken?
                  Zo'n ghostnet moet je steel kunnen hebben wat die van Sensas hield hij ook.
                  Zo'n latex-pannet maakt mijn schepnet beduidend topzwaarder. Ik zal hem voortaan alleen gebruiken op de wat grovere plattenvisserij. Voor een snelle technische visserij op voorn vind ik het geheel te traag. Voor de platten hoeft het niet te snel te zijn, maar vooral sterk en robuust aan de rivier op het basalt enzo.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  • The Frisian Viking
                    NHSF Erelid
                    • 27-06-2006
                    • 5439
                    • Feânwalden

                    #24
                    Koop die van Sensas maar niet heb vorig jaar in het najaar eentje gekocht en niet de goedkoopste kan ik zeggen 140 euro
                    de Crocodile heb er 6 keer mee gevist en hij is al 3 x gebroken echt ongelooflijk mijn oude schepnet deed er 15 jaar over om maar 1x te breken.
                    Het sensas schepnet gaat nou terug en ik hoef hem ook niet meer, ik zoek wel een vervangende
                    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                    ik knibbelje foar gjin ien

                    The Frisian Viking

                    Reageer

                    • SvVoorden
                      Sportvisser
                      • 26-07-2002
                      • 747
                      • Woerden

                      #25
                      Wat schepnetjes betreft heb ik het lieft een groot maar licht netje. Ik heb ook zo'n mooie rubberen net gekocht. Zag er prachting uit totdat ik hem op moest tillen aan een steel van 4 mtr. Loodzwaar en zeer traag. Geef mij maar een simpel, rond, nylon net.
                      Ik denk inderdaad dat de dure stelen erg licht maar wel kwetsbaar zijn. Je moet daar absoluut niet mee tillen. Ik heb van JVS een 2 normale en 1 luxe steel. De normale is zeer sterk maar iets zwaarder (kost rond de 40 euro) en de luxe steel is veel lichter maar wel breekbaarder denk ik. De laatste gebruik ik met de vaste stok.
                      Nadeel van deze stelen vind ik het slechte kwaliteit schroefdraad van de achterdop maar de prijs is er dan ook naar tov van Shimano, Preston, Sensas, Colmic etc.
                      Sjaak van Voorden

                      Reageer

                      • IHF1990
                        Newbie
                        • 03-02-2009
                        • 46
                        • Tilburg

                        #26
                        Ach zelfs bij de grote mannen gebeurt het weleens dat het net losschiet.



                        Ik moet zeggen dat hij het goed oplost.

                        Reageer

                        • colshim
                          *************
                          • 10-02-2008
                          • 231
                          • VL.

                          #27
                          ge moet maar kunnen kalm blijven zeker ?

                          Reageer

                          • hengeltje
                            Veteraan
                            • 09-04-2008
                            • 96
                            • Zuid Holland

                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                            Ik heb zelf ook een oversteek schepnetsteel en het mag toch niet gebeuren dat delen uit elkaar gaan het bij landen van een vis?

                            Voor heen had ik een telescopische schepnet steel van aluminium die je op elke gewenste lengte vast kon draaien. Nu heb ik een insteek steel van composite carbon met een pannet speciaal voor het witvissen. Omdat e.e.a. nieuw voor mij is wil ik graag zeker weten dat een insteek steel goed is. Ik wil namelijk niet bij het water zitten en er elke keer om moet denken dat de kans bestaat dat de steel uit elkaar kan gaan.
                            Ik zet de delen van mijn oversteek steel( bij hoge kanten bv ARK) altijd vast met een wikkeling ducktape.
                            Als je net een flinke platte aan het landen bent en er komt weer zo'n super piratenboot langs kun je anders idd wel eens een probleem krijgen.

                            Voor mij zekerheid voor alles.
                            Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

                            Reageer

                            • Foxdonut
                              I have a bream!
                              • 09-04-2010
                              • 1237
                              • Gro

                              #29
                              Ik weet niet of het bij alle stelen tegenwoordig is maar inbouw (gelijmde) bussen vormen ook een risico. Volgens mij hebben de meeste stelen tegenwoordig een mooie popnagel achtige verzekering en die zijn natuurlijk oersterk
                              Groet,

                              Foxdonut


                              www.wedstrijdvisser.com

                              Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                              Reageer

                              • fpulles
                                omgeturnd
                                • 15-02-2008
                                • 1260
                                • Eindhoven

                                #30
                                Zo. M'n vrij nieuwe spro is gisteren ook gesneuveld. Wordt nu een shimano beastmaster. Hoop dat die een paar jaar meegaat!!
                                oude hond kan ook trucjes leren

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎