Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Kijk eens wat een kennisoverdracht er plaats vindt nu...
Dank voor jullie reacties. Ongezouten of niet, of ik het nu plezierig vind of niet, ik vind ze allemaal even waardevol.
Nee. Ik voel me niet geroepen om de financiële positie van VL open te gooien. Laat ik daar duidelijk in zijn. Een site met 2000 bezoekers en 3 domeinnamen is natuurlijk niet te vergelijken met VL met een veelvoud aan bezoekers en domeinnamen die naar VL leiden.
Staat m.i. ook geheel buiten de discussie.
VL is een bedrijfje en bedrijfjes worden geacht om wat te verdienen. En je mag me geloven of niet (geef ik toch nog wat inzicht), het NHSF drukt aardig op de inkomsten. Wat ik daarvoor terug krijg is eigenlijk al onbetaalbaar; een -over het algemeen- keurig forum en jaarlijks een bijeenkomst. En vele, vele leuke reacties. Al koop je daar geen kaas voor...
Ik had het natuurlijk ook gewoon kunnen doen (let op: ook Adsense is door de testgebruikers beoordeeld voordat het is geimplementeerd), maar heb daar niet voor gekozen. Die openheid zorgt er ook voor dat ik de uitslag moet respecteren.
Het betalen voor toegang is voor mij geen optie. Ik vind het leuk dat het genoemd wordt, maar de basis van het forum zal altijd gratis toegankelijk zijn.
Als je je stoort aan de tierelantijntjes dan heb je twee keuzes. Of je accepteert ze of je accepteert ze niet en neemt afscheid. Zo eenvoudig is het.
(ik heb pas vernomen dat 'je storen aan' een emotie is. En emoties kun je uitschakelen... )
Dit (gekochte) forum (met betaald jaarabbo) heeft nu veel meer opties. Maar er is nagenoeg geen optie waar ik de afgelopen jaren geen verzoeken voor heb gehad. Ook voor een aparte foto-afdeling zijn veel verzoeken gekomen. En daar probeer ik wat mee te doen.
Overigens had VIP member wellicht een andere lading op het geheel gegeven. VIP members kunnen dat bv foto's plaatsen, bloggen, etc etc.
Enne... mods hoeven zowiezo niet te betalen. Daarmee kan ik een stukje waardering voor de inspanningen van de mods teruggeven.
En het iedereen naar de zin maken, neuh, die illusie heb ik allang niet meer...
Bas, je zegt het zelf, je site is een bedrijfje geworden... Ik vind dat ergens spijtig, ik heb evenveel plezier op het forum van een concurent, waar je ook foto's kan uploaden, ook kan praten, en waar het er ook keurig aan toe gaat en die draait op een gratis forumn met irritante banner, geef ik toe. Ergens moet je consequent zijn en gewoon zeggen: dit kan, dit niet. Je moet niet aan iedereen toegeven. Het gaat hier over vissen, niet over de hoeveelheid smileys die je kan toevoegen als ik het zo moet zeggen.
Je zegt wel dat je ieders mening waardevol vindt, maar aan de andere kant zeg je gewoon: rot op. Dat is ook niet echt respectvol moet ik zeggen. Ook niet voor Eduard die ook gewoon zegt dat kennis uitwisselen eigenlijk primeert op franjes.
Ook het afkraken van mijn werk vind ik persoonlijk heel laag. 2000 UNIEKE bezoekers gemiddeld per maand is niet mis voor een kleine site en iemand die alles alleen doet. Bezoekers die maandelijks meerdere keren terugkomen worden niet vermeld, anders is het zelfs het dubbele. Ook moet ik zeggen dat ik geen enkele reclame op mijn site staan heb, geen inkomsten heb en alles zelf betaal. Een hobby is een hobby voor mij. Als het te duur zou worden dan moet er iets veranderen.
Ik zeg hiervoor ook niet dat er niets mag aan verdiend worden, verre van, maar het is telkens meer, en dat valt toch wel op. (eerst banner bovenaan, reclame in nieuwsbrief, dan hosting, dan banner tussen de teksten etc) Ik hou van nette afgelikte sites, liefst zonder reclame. Ook niet dat er een soort elite (VIP) is versus het gewone gepeupel, dat vind ik ook verkeerd.
Niet meer niet minder... Een mening. Je vraagt er om, je krijgt er eentje, en gelieve er rekening mee te houden dat er mensen zijn die anders denken, en die liefst niet teruggepakt worden.
hey kun je niet een onderwerp ervan maken.
zoals vangstfoto's ofzo en dan zet je die onder de visserete ofzo....
dan kan gewoon iedereen er fotoos plaatsen en er iets over zeggen...
@ Slafes
Vooraleerst, ik respecteer je mening. Ik kraak niets af, maar geef wel aan dat je appels niet met peren kunt vergelijken.
Jouw mening is duidelijk. Maar de tientallen andere meningen die ik per e-mail binnenkrijg zijn voor jou niet inzichtelijk. Logisch. Mede die meningen hebben er voor gezorgd dat er in dit forum is geinvesteerd en dat ik door zal gaan met het uitbreiden van de opties waar velen om vragen.
Ik vind het erg fijn dat je zo goed op de hoogte bent van het reilen en zeilen van VL. Ik intepreteer dat in de zin dat je VL een warm hart toedraagd. En daarom ben je wellicht (sinds de tijd dat je op dit forum vertoefd) erg kritisch. En dat vind ik niet erg, het houd de boel lekker scherp. Ik nodig je uit om dit verder per telefoon of e-mail te bespreken. Ik ben zeer benieuwd naar jouw mening hoe we dit forum nog leuker en uitgebreider kunnen maken.
@Karperkoning: Het fotogedeelte zal een afzonderlijke rubriek zijn. Je ziet 'm nu bovenaan staan, maar je kunt er nog niet bij. Bij de foto's kun je ook bijschriften plaatsen. Zodra de poll is afgelopen dat dit gedeelte toegankelijk zijn voor de leden (afhankelijk van de uitslag van de poll).
Dit Forum heeft een goede formule veel bezoekers goede discussies enz enz .iets wat goed is moet je eigelijk niet veranderen wel verbeteren Maar als het hollanders geld kost dan haakt er een hoop af en krijg je ook niet zo snel meer terug en gaan verder zoeken Ik denk Bas dat je beter uit advertenties en zo je geld probeert terug te verdienen.
Denk goed na!!! een stap naar voren is niet altijd ten goede.
Gr een veel sucses
Johnny
Thanks Lolo,
Daarom hebben we nu de enquete... dan kunnen jullie er mede voor zorgen dat we twee stappen naar voren gaan en niet twee naar voren en één achteruit...
Reageer