Registratie.

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

ik zou er graag tussen zitten, horen, zien en vooral: hard lachen

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      Jan je moet niet alles verraden dan is er niets meer aan, je weet ongetwijfeld dat je boven op de waarheid zit.
      Ik drink geen alcohol toch zou ik wel aan de bar willen zitten met de heren.
      ja dat zou lachen worden ja.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
        vis gek
        • 06-06-2006
        • 1231
        • Brielle

Nou dan spreken we een keer af gezellig hoor.Biertje,cola,en niet te vergeten een bak pinda's er bij en dan oeverloos ouwe hoeren.
        GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
          Nou dan spreken we een keer af gezellig hoor.Biertje,cola,en niet te vergeten een bak pinda's er bij en dan oeverloos ouwe hoeren.
          pinda's lekker maar als ik die verhalen lees hier word er daar iemand zijn strot afgevreten.
          en dan loopt mijn bier eruit

Reageer

• rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
            pinda's lekker maar als ik die verhalen lees hier word er daar iemand zijn strot afgevreten.
            en dan loopt mijn bier eruit
            reken maar van niet!!!! Op t forum word kinderachtig gedaan, terwijl we in t echt heerlijk gesprek over de hengelsport zouden kunnen hebben.! Ik weet dit uit ervaring; de jaarlijkse interland is namelijk het toppunt van gezelligheid! Mijn voorstel is: Laten we ter voorbereiding van de gezelligheid aan de bar het hier ook gezellig houden

(of niet....met de, inmiddels, door de mod's en forummanager afgesproken sancties ten dien van gevolge)

Reageer

• spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door rickie
              reken maar van niet!!!! Op t forum word kinderachtig gedaan, terwijl we in t echt heerlijk gesprek over de hengelsport zouden kunnen hebben.! Ik weet dit uit ervaring; de jaarlijkse interland is namelijk het toppunt van gezelligheid! Mijn voorstel is: Laten we ter voorbereiding van de gezelligheid aan de bar het hier ook gezellig houden

(of niet....met de, inmiddels, door de mod's en forummanager afgesproken sancties ten dien van gevolge)

ja je hebt wel gelijk,maar je kan niet met iedereen vrienden zijn,in het echt kan iemand ook een verschrikkelijke zak zijn.

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Je moet ook niet met iedereen vrienden WILLEN zijn.
                Vrienden is echt veel meer dan een gezellig gesprek of het met elkaar eens zijn op een forum.
                Je houdt er veel kennissen aan over en soms iemand die je vriend zou KUNNEN zijn.
                Een hufter die een grote vis vangt blijft een hufter.

Een antwoordt terug van de beheerder zou ook bijdragen aan de innerlijke sfeer.
                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

Douwe, Spuiliefhebber, met deze reacties wordt mij weer wat meer duidelijk... Ik daarintegen heb dankzij het forum toch een aantal (top)vissers, ontmoet waarmee ik graag door een deur ga, omdat ik ontzettend veel van ze heb mogen leren. Wellicht dat jullie dat niet meer nodig hebben, maar ik geloof een heleboel forumleden, net als ik, nog wel en willen dat ook graag via het forum. Maar ook buiten het forum om krijg ik te horen dat men niet meer zo 'happig' is om te reageren omdat men niet gevangen wil worden op woorden of omdat er off topic reacties komen waardoor de lol er gewoon af begint te raken.....

Over het geven van je mening het volgende: Ik heb het recht een vis dood te meppen en mee te nemen. In Duitsland is dat een plicht, maar als controleur van Sportvisserij Nederland wist Douwe dat natuurlijk. Dus, bij deze mijn mening:
                  Je mag hier op het forum ongezouten, vrijuit en vooral keihard je mening geven, dat is je recht..... het is echter geen plicht (we zitten niet in Duitsland).
                  groet,
                  Eduard

Reageer

• spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

ik kom hier ook om nog wat te leren eduard,ik ben nu helemaal in de ban van die dobbermaak verhalen.
                    het is zeker niet zo dat ik alles al weet.
                    als dat zo overkomt ,is het niet de bedoeling.

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

De reden voor mij om hier te lezen enz. is juist om te leren.
                      Je leert hier andere disciplines kennen waarbij ik voorheen niet zoveel interesse had.
                      Dus niets meer te leren?

Je mag reageren je hoeft het niet, je zit hier niet in Duitsland.
                      Het laatste vind ik totaal overbodig als melding, over het eerste mijn mening; je bepaald zelf of je ergens op reageerd of juist niet.
                      Er zijn topics waar ik niet op zal reageren omdat het hier niet verstandig is om te doen, voorbeeldje? WCC, water de Vossekuilen.
                      Vraag niet om de reden want dan zou ik er wel over in discussie gaan en dat wil ik HIER niet.

Het vangen op woorden is een spel tussen personen de één vindt het leuk de ander die geen weerwoord heeft vindt het maar niets.

Zolang iemand mij niet kan overtuigen met argumenten houd ik aan mijn mening vast zo simpel is het.

Ik weet lang niet alles, ik wil niet alles weten ook.

Arrogant ben ik wel, net arrogant genoeg om de sterke kanten te kennen :-)

Reageer

• Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

Het 'recht' je mening te uiten houdt automatisch in dat je de plicht heb er zorgvuldig mee om te gaan. Of de melding over Duitsland overbodig is ...? Wellicht, maar Duitsland is voor mij dichtbij (Groningen) en aangezien we hier nog veel 'tasvissers' hebben is de tegenstrijdigheid des te groter. Hier wordt je met de nek aangekeken als je een vis dood (ongeacht of ik het daar mee eens ben) en 30 km verderop moet je een vis dood maken. Wat dus voor de één een normale zaak is, is voor de ander juist het tegenovergestelde. Ik krijg bij sommigen het gevoel dat ze gewoon overal hun mening moeten geven. Een soort van drang... De één vind dat normaal, de ander juist niet. Vandaar de vergelijking en hij kwam wel over, want we begrijpen elkaar nu wel. Of je zelf bepaald of je ergens op reageert zou ik niet durven stellen. Soms vraagt de situatie er juist om je mening voor je te houden, als was het alleen maar om de lieve vrede te bewaren. Om het met een citaat te illustreren:

"ja verstandig ga ik ook doen ,misschien voor jou dan weer een rede om te blijven ik word hier toch zout van steeds dezelfde persoon op mijn dak ,het blijft toch zwart/wit die discussie.
                        en ik word er agressief van.
                        ik vermaak me zonder dit forum ook wel hoor
                        dus veel plezier allemaal en de mazzel

Waarom nou zo'n reactie, Spuiliefhebber? Een geintje moet kunnen, maar ik neem de eerdere reactie van Jans bloedserieus en vind een reactie zoals jij hem gaf nu juist olie op het vuur gooien en had je, denk ik, beter niet kunnen doen. Niet iedereen begrijpt jouw humor. Je laatste reactie naar mij toe, heeft weer een heel andere toon, maar welke moet ik nu geloven?

Aan de bar zitten is altijd beter om te discuseren dan via 'het schrift'... Geschreven woorden missen de melodie/intonatie waarop ze gezegd worden en zullen daarom vaker verkeerd geïnterpreteerd worden. Dat heeft dus ook weer consequenties voor hoe we de dingen op papier/forum kunnen zetten...
                        groet,
                        Eduard

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

"ja verstandig ga ik ook doen ,misschien voor jou dan weer een rede om te blijven ik word hier toch zout van steeds dezelfde persoon op mijn dak ,het blijft toch zwart/wit die discussie.
                          en ik word er agressief van.
                          ik vermaak me zonder dit forum ook wel hoor
                          dus veel plezier allemaal en de mazzel

Waarom nou zo'n reactie, Spuiliefhebber? Een geintje moet kunnen, maar ik neem de eerdere reactie van Jans bloedserieus en vind een reactie zoals jij hem gaf nu juist olie op het vuur gooien en had je, denk ik, beter niet kunnen doen. Niet iedereen begrijpt jouw humor. Je laatste reactie naar mij toe, heeft weer een heel andere toon, maar welke moet ik nu geloven?

Aan de bar zitten is altijd beter om te discuseren dan via 'het schrift'... Geschreven woorden missen de melodie/intonatie waarop ze gezegd worden en zullen daarom vaker verkeerd geïnterpreteerd worden. Dat heeft dus ook weer consequenties voor hoe we de dingen op papier/forum kunnen zetten...
                          die citaat was van begin tot het eind bloedserieus,dus olie op het vuur gooien zo zag ik het niet.
                          en die laatste reactie presies eender is gewoon een serieuse reactie.
                          ik word hier en daar verkeerd begrepen denk ik.
                          maar serieus de toon van de 1e en die 2e zijn gelijk alleen had ik bij de 1e de t.yfus in maar na een paar pbtjes had ik me bedacht

maar goed als er 5 zijn die me liever zien gaan ben ik weg hoor.
                          ik dacht niet dat ik hier iets verkeerds had gezeg maar ja......................

Reageer

• Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

Eduard, in dit geval ben ik het wel met je eens, er zitten nog wel een paar punten in waar ik het niet geheel mee eens ben, noem het nu maar de drang op te MOETEN reageren .

citaat:
                            Of je zelf bepaald of je ergens op reageert zou ik niet durven stellen. Soms vraagt de situatie er juist om je mening voor je te houden, als was het alleen maar om de lieve vrede te bewaren.

Daar ben ik het inhoudelijk niet met jou eens, hiermee ga jij bepalen wanneer iemand beter zich stil kan houden en wanneer een reactie op zijn/haar plaats is.
                            Dat is de mens het recht van vrije meningsuiting ontnemen omdat in JOU ogen het voor de goede vrede beter uitkomt.
                            Dat kun je echt niet maken, ik stel het en ik blijf het stellen dat iemand zelf uitmaakt of hij reageert en de gevolgen zijn dan ook voor dat persoon.

Hoe hij reageert heb je achteraf invloed op, zolang het de menselijke normen en waarden niet erg overschrijd is er niets mis mee.
                            Jou belang als moderator is uiteraard een andere dan het belang van diegene die reageert.
                            Zou iedere moderator zich bewust zijn van zijn/haar positie en de kwetsbaarheid die de functie met zich meebrengt zou dat al veel bijdragen aan de sfeer binnen een topic.
                            Sommige mensen zijn slechte debaters anderen zijn niet geschikt als moderator.
                            Voel je hier aub niet op aangesproken ik bedoel jou hier zeker niet mee, integendeel zou ik zeggen.

Waarin jij Spuiliefhebber aanspreekt op zijn reactie zie ik dat totaal anders, hiermee laat hij mij namelijk zien hoever ik door kan gaan zonder de boel ECHT te laten exploderen.
                            Dat is het afwegen van wel of niet verder te gaan, je gaat je dan wel op dun ijs begeven.
                            Mocht je door willen gaan is een PB vaak beter omdat hij zich dan niet meer aangevallen voelt omdat het dan één op één is.
                            Ik heb geen enkele moeite met een discussie op argumenten en hoofdlijnen ook niet als het uit woordelijk de hand dreigt te lopen.
                            In iedere discussie is het referentiekader erg belangrijk, de één begrijpt iets veel beter dan de ander, soms is iemand er nog niet aan toe om iets te begrijpen.
                            In al deze dingen pas ik ook.

Op een ander board hebben wij de ellende verholpen door te verplichten met eigen naam en achternaam in te schrijven.
                            Ik kan je vertellen dat heeft geholpen, je bent zonder schuilnaam veel kwetsbaarder.

Want wat zich hier soms afspeeld is echt helemaal niets vergeleken met een ander board enkele jaren geleden.
                            Ik zou allang afgemaakt zijn, ik zou Rotterdam ( visma ) en Zwolle niet levend verlaten, de vele bedreigingen ten spijt ben ik er nog altijd.

Rotterdam heb ik 5 dagen open en bloot gestaan om het maken van onderlijnen te demonsteren, ik heb met sommigen van hen gesproken.
                            In het echte leven valt alles gewoon mee.

Wat nog wel iets is: vrouwen komen van Venus en mannen komen van Mars, daar zit direct een groot verschil tussen mannelijke en vrouwelijke gevoelens en omgaan met een situatie.

Zo is er nog veel meer om over te kletsen, doe ik maar niet dit is al lang genoeg.
                            Toch helpt het om er zo over te praten, het enige wat daarin belangrijk is dat jullie er ook naar willen luisteren.

Douwe.

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Spuiliefhebber ik hoor niet bij die 5.
                              Soms laat ik mij met geen 10 paarden verwijderen, zolang het maar de moeite waard is om te blijven. :-)

Reageer

• Eduard
                                Moderator
                                • 11-08-2004
                                • 3278
                                • Sappemeer

Spuiliefhebber, ik wil niemand zien gaan van het forum dus jou ook niet! (wie ben ik om dat te willen?)
                                groet,
                                Eduard

Reageer

Working...