is dit forum traag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cquad
    Iets met water

• 18-03-2008
    • 361
    • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
    Mijn datalimiet is 1000 gieg en foto's etc geen probleem de hoeveelheid mb die we kunnen plaatsen is enorm (draaien eige server)
    Dat vind ik knap voor 5 euro.. 1000 gig is bijna 1 terra.
    Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
      We vergeten eigelijk allemaal wel eens hoeveel geld het niet allemaal kost om zo Forum draaiend te houden .
      Als je ziet hoeveel data verkeer er is op een dag !!

ja moet je dat weten dan,ik zat nog eens op een forum waar men een collecte ging houden voor een betere server.

toen werd het nog knap stil daar.

iemand begint zo'n forum in de hoop dat het druk word of niet!!!!!!!!!!!!

en als dat dan lukt tja dan kost het steeds iets meer

Reageer

• cquad
        Iets met water

• 18-03-2008
        • 361
        • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
        ja moet je dat weten dan,ik zat nog eens op een forum waar men een collecte ging houden voor een betere server.

Ik wil wel wat bandbreedte steunen..
        Kijk ik iets minder vaak op het forum
        Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• antoinette
          Specimen Hunter
          • 13-11-2005
          • 1926
          • oudenhoorn

Oorspronkelijk geplaatst door cquad
          Dat vind ik knap voor 5 euro.. 1000 gig is bijna 1 terra.
          Weet ik, die limiet is ook voor de hele server waar momenteel ongeveer 80 eige sites op draaien, dus het gemiddelde aan kosten is ongeveer die €5,- .waar trouwens ook 2 fora op draaien 1 vrij grote (groter dan dit forum) en 1 die sinds een paar weken in de lucht is. Voordat we een eige server draaiden waren we trouwens bovengenoemde prijzen ook kwijt, het kost werkelijk tegenwoordig geen drol meer als je een site wil hebben je zal alleen even moeten zoeken en niet zomaar met de eerste de beste in zee gaan.

Reageer

• lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Zal ik altijd wel verkeerd gekeken hebben , zo prijs .. wil ik ook wel mee in zee Antoinette .
            Maar meestal zo forum als dit kost meer dan het wat op levert.
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber

Spui even een vraag hoeveel info heb jij niet van dit Forum geleerd (l buiten je rode kaarten on he)

Anders had je wellicht vaker in de kroeg gezeten of gevist .
              Maar als men een boek koopt of een dvd ,betalen we wel allemaal geld voor.Waarom dan niet een forum.
              Ja en ik weet je trek het nu van het net af , afgezien daar van .
              Er zijn genoeg mensen die geen mobiel in het water laten vallen voor een shimano hengel
              Die zijn wel zo eerlijk om een cd of dvd te bestellen.
              En ik bedoel het ook zeker niet persoonlijk ,gewoon over het algemeen .
              Tuurlijk wil je dat het druk wordt wie niet doormiddel van reclame of dergelijke (kan) je het terug verdienen.
              Het is gewoon zo dat Hollanders altijd gratis willen niks mis mee ,maar loop dan ook niet te klagen .
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

Ik wil niet zeiken, maar ... ik heb nergens last van... niks niet traag ofzo, het forum werkt bij mij puik, het enige is dat 's avonds nog wel eens de algehele verbinding met het internet wegvalt omdat alle vaders na het avondeten naar de 'computerkamer' verdwijnen (stelletje viezeriken) waardoor het hele net overbelast raakt... lang leve KPN, 'INTERNEPPEN' heet dat...
                groet,
                Eduard

Reageer

• janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

Nee naar Albert verlinden tv gaan zitten kijken ,dat is leuk zullen we zeggen ,stelletje nichten
                  Groeten van Jan de visser

Reageer

• Jakob
                    <*{{{{><(

• 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                    Ik wil niet zeiken, maar ... ik heb nergens last van... niks niet traag ofzo, het forum werkt bij mij puik, het enige is dat 's avonds nog wel eens de algehele verbinding met het internet wegvalt omdat alle vaders na het avondeten naar de 'computerkamer' verdwijnen (stelletje viezeriken) waardoor het hele net overbelast raakt... lang leve KPN, 'INTERNEPPEN' heet dat...
                    Ervaring Eduard?

Je vergeet ook nog er bij te vertellen in wat voor gebied jij woont, wij als Hogelanders dachten altijd dat de wereld ten oosten van de stad dichtgeplakt zat.

Reageer

• Forummanager
                      Visserslatijn Nederland
                      • 30-12-2001
                      • 12135
                      • Albrandswaard

Misschien is het inderdaad aardig om aan te geven via welke 'inbelprovider' je inbeld als je storing ondervindt.
                      Ik heb op geen enkel moment last van traagheid het forum gehad. Ook niet op momenten dat jullie koffie konden zetten tussen het lezen van twee topics.
                      Ik heb zo'n idee dat het wellicht ook met de connecties te maken zou kunnen hebben.

Maar, dan ligt het nog steeds niet aan jullie, maar aan de verbindingen van/naar het datacentrum.

Dus graag munitie in deze vorm:

15/12/2008, 20:10 uur, KPN, Emmen
                      (datum, tijdstip, inbelprovider, lokatie waar je zit)

Er is me alles aan gelegen om het forum snel te houden voor een ieder. Desnoods zetten we nog een server neer voor alleen het forum.

Dank alvast!
                      Visserslatijn Nederland
                      http://www.visserslatijn.nl
                      Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
                      http://www.hengelsportforum.nl
                      Sinds 2001...

Reageer

• Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                        Ervaring Eduard?

Je vergeet ook nog er bij te vertellen in wat voor gebied jij woont, wij als Hogelanders dachten altijd dat de wereld ten oosten van de stad dichtgeplakt zat.

Hahaha, Jacob, ik zat te wachten op deze reactie! De computer staat bij ons in de woonkamer als zeg maar ons "Mediacentrum".... Vieze spelletjes doen we boven, als de computer uit is. Ik kom niks te kort, ten minste, ik heb mijn vrouw nooit horen klagen over de lengte...

Dat we ten oosten van de stad zitten zou toch juist een pre moeten zijn: De wijzen kwamen immers ook uit het oosten en we moeten wel bij blijven... toch?
                        groet,
                        Eduard

Reageer

• Pieter Stam
                          -
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

Ik internep hier ook via KPN en ook geen enkel probleem. Ook nooit gehad met de snelheid of het inloggen.

MVG, Pieter

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                            Spui even een vraag hoeveel info heb jij niet van dit Forum geleerd (l buiten je rode kaarten on he)

Anders had je wellicht vaker in de kroeg gezeten of gevist .
                            Maar als men een boek koopt of een dvd ,betalen we wel allemaal geld voor.Waarom dan niet een forum.
                            Ja en ik weet je trek het nu van het net af , afgezien daar van .
                            Er zijn genoeg mensen die geen mobiel in het water laten vallen voor een shimano hengel
                            Die zijn wel zo eerlijk om een cd of dvd te bestellen.
                            En ik bedoel het ook zeker niet persoonlijk ,gewoon over het algemeen .
                            Tuurlijk wil je dat het druk wordt wie niet doormiddel van reclame of dergelijke (kan) je het terug verdienen.
                            Het is gewoon zo dat Hollanders altijd gratis willen niks mis mee ,maar loop dan ook niet te klagen .

ik klaag niet,ik kijk wel uit.

ik zeg niks meer.

ik heb een prima verbinding hier nooit problemen.

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

Normaal gesproken is er niks mis mee met de verbinding en snelheid, maar soms op de raarste tijden duurt het wat langer om op de site te komen, zeg een seconde of 3, terwijl je normaal in een fractie van een seconde op de site zit.
                              Aan die snelheid wen je en als het dan wat langzamer gaat dan valt het op. Vergeleken met de meeste fora is dit een snelheidsmonster. Bij mij loopt continu een metertje mee die de snelheid meet, zit gemiddeld rond de 595 K/s (snelste test 640 K/s) terwijl die op dit moment rond de 390 K/s is. Dit soort dipjes geeft aan dat er variatie zit in de verbindingssnelheid en dat het niet aan de site hoeft te liggen. Wil je ook je snelheid meten, op www. jaah.nl staat een hele goeie breedbandtest.

Reageer

• The Frisian Viking
                                NHSF Erelid
                                • 27-06-2006
                                • 5454
                                • Feânwalden

ik heb nergens last van
                                Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

Working...