Enkele vragen van een beginnend strandvisser

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Briolet
    Newbie

• 14-01-2023
    • 2
    • Helmond

Enkele vragen van een beginnend strandvisser

Ik vis al ruim 25 jaar alleen heb nog nooit op het strand gevist. Nu wilde ik daar komende vakantie in mei mee beginnen alleen zat nog wel met wat vragen nadat ik me al wat ingelezen had.

Nu lees ik ook veel over aas. Zeepieren en zagers en dat het soms een lastig is ze vers en in leven te houden. Ik was daarom van plan met dauwpieren te gaan vissen. Op verschillende sites las ik al dat dit ook prima werkt. Iemand hier ervaring mee?

Daarnaast zie ik veel verschillende soorten opbouw van onderlijnen. In bijna alle gevallen zie ik veel gebruik van kraaltjes en stukjes tube. Waarom is dat?

Doel wordt platvis en evt zeebaars vanaf het strand. Ik wil wel met een bodem montage gaan vissen omdat ik vast ook niet de enige aan het strand ben.

Hoor het graag
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Laat je vooral goed informeren door lokale vissers. Zeevissen kan heel taai zijn, lange dagen/ver rijden voor weinig vis. Je moet de stekken kennen en de getijden. Ik weet alleen dat ze nu in het Noordzeekanaal leuk vissen vangen. Veel klein spul. Ik denk wel dat zeepieren en zagers beter gaan zijn. Een leuke visserij is op geep. Dat kan gewoon met een karperhengel of feeder. Tussendoor kun je ook baars en makreel vangen.
    Carpe Diem

Reageer

• hans vis
      Specimen Hunter

• 26-08-2009
      • 1026
      • Eelde-Paterswolde

Fiets eens door de "kantvangstberichten" van www.zeevisland.nl
      Daar kan je lezen dat het zeevissen vaak wel wat tegenvalt.
      groet,
      Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

• Briolet
        Newbie

• 14-01-2023
        • 2
        • Helmond

Bedankt voor de tip. Ik heb deze site bekeken en ik lees toch overal wel wat vangsten. Gelukkig ga ik dit enkel op een paar vakanties doen en hoef er dus maar weinig voor te reizen aangezien ik er toch al ben.

Ik ga ook niet voor record vangsten dus al vang ik een paar platvisjes en een baars ben ik al blij.

Op zich geen probleem om wat zagers en zeepieren te kopen bij de lokale hengelsport winkel, maar die schijnen moeilijk in een leven te houden zijn. Ik zit er een week en na twee dagen al met dood aas zitten is ook niets.
        Vandaar ook mijn vraag naar dauwpieren.

Ik wilde met popups gaan werken zodat ik minder last van een krabben heb.
        Zeehengel heb ik al liggen dus dat is ook voorzien.

Reageer

• Frisian
          Newbie

• 18-06-2019
          • 9
          • Kubaard

hey Briolet

zeepieren en zagers zijn redelijk goed te houden in zeewater en een zuurstofpompje, maar bestel per keer bv 2 ons zagers en 50 pieren, daar kan je normaal een dag mee vissen met 2 hengels...

groetnis, Frisian
          https://vangstdrang.blogspot.com/

Reageer

Working...