Actuele Barbeelvangsten
Collapse
X
-
Mooie vis en een leuk filmpje firesma!! Ik heb zelf ook al diverse van zulke filmpjes gemaakt, foto's zijn leuk, maar bewegende beelden hebben toch wel iets extra's!!Voor de liefhebbers nog een filmpje waarin ik de barbeel weer terugzet.
Mijn dochters zijn gisteren idd niet meegeweest. Ik moest vrienden naar het vliegveld brengen rond 03.00uur en was om 05.00 uur weer thuis en heb toen m'n spullen gepakt en ben gaan vissen. Zo'n tijd is toch wel iets te vroeg om ze dan mee te nemen!
NicoReageer
-
Net terug van een maandagavondsessie van 2 uurtjes.
Ik had een afspraak met vriend Leon om eens samen op barbeel te vissen.
Meneer had nog nooit een barbeel van dichtbij gezien dus wij naar het pondje bij jullie wel bekend.
We zaten op precies dezelfde plek waar ik mijn barbelen ving tijdens het barbeelforumdaggie.
Met 4 hengels zaten we in de stromende regen te wachten op enige vorm van aanbeet.
Afgesproken was dat alle hengels voor Leon waren en om 20:10 uur staat een van mijn hengels te schudden. "Wat moet ik doen", schreeuwt Leon en ik zeg, "Pakken die hengel"
En dan is meneer bezig met zijn allereerste barbeeldril.
"Het lijkt wel een zak cement?", maar ik waarschuw Leon voor de stenen.
Beheerst drilt hij de vis en ik ben vandaag de schepper.
In het donker en in de regen leggen we de vis op het droge(nou ja droge?) en daar ligt Leon's eerste vis met maar liefst een lengte van 70 cm. Je had z'n gezicht moeten zien,geweldig.
Ik was net zo blij als hij en het is em van harte gegund. Ik denk dat er een nieuwe barbeelvisser is geboren
Daarna meteen de spulletjes ingepakt. De vis was binnen...Leon gefeliciteerd jongen. Cheers

Leon met z'n allereerste en meteen een moeilijk te breken PR van 70 cm.

Ik mocht ook even. Ook een beetje van mij he
Met vriendelijke groet,
Marcel (Vis)PompReageer
-
Je moet toch echt wel een zwaar virus hebben om met dit weer langs de waterkant te gaan zitten ,.....
Ben best gek op vissen, maar er zijn grenzen ,....zoals vanavond met die regen en wind, het lijkt wel herfst.
Maarre afgelopen zondag ook iemand al het barbeelvirus op zien lopen hoor, ving ook 2 prachtexemplaren voor het eerst.Reageer
-
@Wolf: hahaha We hadden onze afspraak al een paar keer afgezegd wegens omstandigheden. Om het voor de 3e keer te cancellen vonden we een beetje te gortig. Dus met weer en wind gaan zitten.Gelukkig allebei warmtepakken aan en gaan. Met dit als resultaat, geweldig voor Leon toch. En ik heb er ook super van genoten.Je moet toch echt wel een zwaar virus hebben om met dit weer langs de waterkant te gaan zitten ,.....
Ben best gek op vissen, maar er zijn grenzen ,....zoals vanavond met die regen en wind, het lijkt wel herfst.
Maarre afgelopen zondag ook iemand al het barbeelvirus op zien lopen hoor, ving ook 2 prachtexemplaren voor het eerst.
p.s.Bewijst tevens dat ze met zwaar weer ook te vangen zijn
Met vriendelijke groet,
Marcel (Vis)PompReageer
-
Ik wist niet dat een barbeel zoveel kracht zou hebben. Hoewel de dril echt voelde alsof ik een zak cement aan het drillen was. Maar toen eenmaal de vlam in de pan sloeg had ik een goede coach naast me staan. Wat een topvis, ik ben wel iets gewend qua vissen op de rivier, maar dit was heel bijzonder.
Marcel baalde al bijna dat ik "zijn" PR ving. Maar gelukkig voor mij was ie er onder en mocht ik zijn hengel drillen.

Ik besefte me dat ik eigenlijk veel dichter bij de rivier woon dan ik me voorstelde. Dus de kans dat ik weer een barbeel vang wordt groter. Alleen of met Marcel, want dit was onvergetelijk!!
Nogmaals thanx Marcel.Aangepast door Visvangst; 18-09-2007, 08:04.
Neem eens een kijkje op de site van de visser!!
Als je haak niet in het water ligt, vang je zeker niets......
(c) Rolo.Reageer
-
Super mooie vis mannen dat is het slechte weer waard geweest denk ik.Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Wil ook graag een keer gaan proberen barbeel te vangen!
De Waal is voor mij de meest logische keuze denk ik.
Mijn grote vraag is:
Zijn de Barbelen overal op de Waal te vangen?
Dus ook ergens tussen Dreumel / Rossum, dit is voor mij het dichtst bij?!
Groet,
Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Ga ff naar de Topic van de barbelendag aanstaande zaterdag ik denk dat je daar heen moet, anders vraag het ff aan WolfMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
reumel/rossum is geen probleem. Houdt er alleen rekening mee dat aan de brabantse kant in Rossum tussen de koppen van de kribben ook basaltblokken liggen. Van de kop af is niet te vissen. Ga dan iets meer richting heerewaarden of zaltbommelReageer
-
Zondag en niet Zaterdag, anders sta je er voor niets te wachten
Enneh vanaf Zaltbommel tot Brakel zeer mooie plekjes om te vissen in de Waal.
Zeker bij het Brakelse veer is een mooie plek.
Suc6Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer