Afgelopen weekend met gezin en vrienden naar de Ardennen geweest. Uiteraard genoten van de omgeving. Ons huisje lag amper 200 meter vanaf de Ourthe dus.... hengels mee! Vanochtend lekker vroeg eruit en samen met Erik naar de Ourthe gegaan. Hij vist bijna nooit, dus eerst een korte uitleg en vissen met die handel. Even daarna kon ik zelf ook aan de gang. Binnen de minuut viel de lijn helemaal slap en ik sloeg meteen aan. Een flinke vis ging er als een speer vandoor en na kort contact schoot de vis los... weg barbeel.
Erik had ook beet en ving een kreeft! Vaak gevist in de Ourthe, maar die nog niet tegengekomen.
Even later een paar korte tikjes op de top, dus ik sla meteen aan...als door een wesp gestoken schiet de vis stroomafwaarts en sta ik met een gierende slip! Na een paak flinke runs kan ik de vis langzaam naar me toe dirigeren en een mooie barbeel ligt voor het scheppen. Mijn pr in de Ourthe staat op 52cm en deze vis blijft steken op 51. Mooi gekleurde en slanke vis maken mijn weekendje ardennen compleet!
groet
Nico

Erik had ook beet en ving een kreeft! Vaak gevist in de Ourthe, maar die nog niet tegengekomen.
Even later een paar korte tikjes op de top, dus ik sla meteen aan...als door een wesp gestoken schiet de vis stroomafwaarts en sta ik met een gierende slip! Na een paak flinke runs kan ik de vis langzaam naar me toe dirigeren en een mooie barbeel ligt voor het scheppen. Mijn pr in de Ourthe staat op 52cm en deze vis blijft steken op 51. Mooi gekleurde en slanke vis maken mijn weekendje ardennen compleet!
groet
Nico

.

Reageer