Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ben gisteren met een vriend van me op pad geweest, hij met de vliegenhengel op winde ik op barbeel.
De vangst was niet vet, 1 winde voor Jurgen en 2 voor mij....
Vanmorgen was het wat beter, wederom 2 windes, maar deze keer ook 2 barbelen, 38 en 64 cm.
Groet Harold
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Gisteren maar weer eens naar de waal geweest met vismaat Jeroen om de
de Barbeelvisserij op te pakken.Jeroen was al eerder geweest en was al van
de nul af.Bij aankomst meteen een paar handjes voer erin en om 6.45 uur lagen
de lijnen in het water.De eerste 20 min was het rustig daarna kregen we af en toe
korte harde tikken gevolgd door een stuiterende top.Bij het aanslaan voelde ik het
meteen yes barbeel en de eerste voor dit jaar was binnen.
Geen monster,maar wel een wildebras.
Daarna kregen we af en toe flinke tikken op de top helaas zetten de beten niet door.We besloten
ander aas te proberen maar daar kregen we geen beten op, ook andere onderlijnen etc... leverde
niks op.Toch maar weer ander aas eraan.Ik voerde nog wat bij, net toen ik het eerste handje voer
erin gegooid had riep Jeroen je top staat te stuiteren.Snel pakte ik de hengel en voelde dat het weer
een barbeel was.Na een paar flinke beuken schoot de haak los shit.Daarna hebben we beide nog wat
voorzichtige beten gehad waar je niks mee kon.Om 11 uur zijn we gestopt wegens andere verplichtingen.
Lekker gevist vandaag,goed weer, barbeel gevangen en regelmatig beet.
Ondanks de harde wind, heb ik gister toch van 17.00 tot 21.30 gezeten.
Op de 1e krib was ik na 15 minuten al weg, want het waaide daar belachelijk hard!
Dus alles in de auto gegooit en het verderop gezocht. Daar uiteindelijk een krib gevonden waar het wat minder waaide.
Na ongeveer een uurtje was het raak. Helaas een winde van 52cm. Daarna werd het 2 uur lang stil.
Dus besloot ik van aas te wisselen. En met succes! Binnen een half uur stond mijn top te stuiteren. Dit keer wel een barbeel. Een vechter van 56cm die de cocktail van lunchworst en maden niet links kon laten liggen.
Verder geen beten meer gehad.
Bedankt Mike!
Het is pas mijn 2e barbeel, dus het is nog elke keer heel spannend als er wat aan de haak zit.
Windes zijn ook wel leuk om te vangen, maar ik vind ze voor geen meter vechten.
Als je eenmaal een barbeel hebt gevangen dan ben je zelf ook door de barbeel gevangen. Vorig jaar ben ik begonnen met gericht op barbeel te gaan vissen en was gelijk helemaal weg er van. Heel veel plezier en succes. En hou ons op de hoogte.
Groet Mike
@ Collin :
Mooie barbeel weer in je handen, dat voelde zeker wel lekker hé,....
@ Rene :
JE bent wel een bikkel hé, met deze weersomstandigheden op de krib t egaan zitten, ha ha ha (nu verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet hoor)
Maar een mooie Barbeel, ondanks het slechte weer en dan vergeet je dat weer snel. op naar de volgende !
Oorspronkelijk geplaatst door mike-ad
Ha die Rene
Als je eenmaal een barbeel hebt gevangen dan ben je zelf ook door de barbeel gevangen. Vorig jaar ben ik begonnen met gericht op barbeel te gaan vissen en was gelijk helemaal weg er van. Heel veel plezier en succes. En hou ons op de hoogte.
Groet Mike
Mike, hoe kom je daar nou weer bij, ha ha ha ha ha,......
Reageer