Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
@ Martijn :
Prachtige foefzak, gezien de foto zeg ik 83cm, neus raakt net de 84cm niet.
Maar het blijft een prachtige vis.
@ Collin:
Er liggen nog wel een aantal stenen voor me, ik ga echt niet op het uiterste randje staan, want glibberig zijn ze zeker.
@ Frans :
Tja, barbelen hebben ook wel eens een snipperdag.
Vanmiddag dus met Mike op pad geweest, 2 Barbelen 1x49cm en 1x 74cm en een vloermat van in de 60cm.
Verslag en foto's coming soon, eerst mijn gear uitpakken en laten drogen,...., lekker hoor die regen, gelukkig wel de plu bij me, dus we zaten wel lekker droog.
Martijn
Van harte gefeliciteerd wat een beauty. Top man.
Op mijn eerste waal avontuur met Ron mijn pr slijmjurk verbeterd. De barbus verkoos Ron zijn hengels.
Maar een schitterende ervaring de waal. Heel wat anders dan het slootje waar in ik normaal vis.
Maar een super leuke dag.
Allereerst bedankt voor alle felicitaties. Ik heb gisterenavond een biertje op de vis genomen...smaakte prima
Ik heb de foto op het meetlint nog eens goed bestudeerd en ik zie op de foto dat er rond 50 cm een klein knikje in het meetlint zit waarmee ik nog een aantal millimeters sprokkel. Dus ik schat de vis ook op 83 cm.
Ik heb de foto voor controle opgestuurd naar Marcel.
Ik kan niet wachten om de volgende Barbeel te vangen...man wat een vissen..heerlijk!
Gefeliciteerd Martijn, wat een geweldige supervis!!
Valt mijn vangst een beetje bij in het niet... maar je hoort me niet klagen!! hahaha
Vanmorgen naar de Waal geweest.
De vangst begon met een winde van 50cm
Hierna volgde een Brasem, heb hem niet gemeten maar schat hem 45cm
Op een gegeven moment kreeg ik een mooie beet, zeker barbeel maar hij loste net voor de kant.
Ik baalde hier natuurlijk flink van, gooide mijn hengel weer in en binnen 2 minuten kreeg ik weer beet op die hengel.
Een sterke barbeel van 64cm gleed na een flink verzet in mijn net.
Kort hierna begon mijn andere hengel langzaam krom te trekken, ik pakte hem gaf een klein tikje en toen kwam er een stoomboot op gang.
Hij nam een meter of 10 lijn en was bijna niet van zijn plek te krijgen.
Uiteindelijk werd hij toch moe en kon ik hem stukje bij beetje binnen halen.
Vriend barbus besloot door mijn andere lijn te gaan zwemmen, hoe fijn...
Gelukkig kon ik hem toch nog landen, een evenaring van mijn record, 80cm en 5,48 kg.
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Prachtige vissen Harold en Barbuspappa, beiden gefeliciteerd!
Moest het vanmorgen aan de Waal zelf doen met een een winde van 53 cm en een barbeel van 55 cm. Daarnaast loste ik er ook nog eentje van een vermoedelijk iets groter formaat, balen...
Reageer