graskarpers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jon karp kanon
    Newbie
    • 28-06-2006
    • 8

    graskarpers

    hallo allemaal, collega vissers

    Ik ben nieuw hier maar vis al heel lang en vang ook vaak karpers, meestal met korst omdat ik op die manier de meeste passie beleef in het vissen, ik ben laatst door een collega uitgenodigd om bij zijn vader op een golfbaan op karper te gaan vissen. Daar is nog nooit gevist maar het is een groot water wat vol met vis zit. Hij denkt dat er alleen maar (of overwegend) graskarper zit, wat is de beste techniek om zo'n knoepert te vangen (aanstaande zondag 30 graden celcius)
    Ik heb namelijk nog nooit een graskarper gevangen. Maar mij lijkt het dat deze vis hetzelfde aaspatroon heeft dan een normale karper en ook met een korst (spannend) gevangen kan worden.
    Graag wil ik wat aastips en vangtips,
    L"avec vriendelijke groet,

    Jon
    een karper aan de kant, is niet frappant
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Hoi, welkom op het forum.

    Inderdaad, met de korst gaat het prima. Ook op de pen of met een loodsysteem bijten ze. Dan zou ik maïs gebruiken. Let op en wees stil aan de waterkant als je op grakarper vist. Meestal zijn ze verschrikkelijk schuw en schrikken ze van elke beweging.

    Kijk ook een even in dit topic.


    Daar heb ik nog wat geschreven over graskarpers.

    Gr. Pieter

    [Gewijzigd door Pierre op 06-29-06 at 02:24 PM]

    Reageer

    • jon karp kanon
      Newbie
      • 28-06-2006
      • 8

      #3
      Bedankt alvast voor deze tips Pierre,
      Zal proberen die beesten zo snel mogelijk weer terug te zetten, als je met een pennetje vist moet je dan helemaal op de grond vissen of er iets (5-10cm) boven?
      een karper aan de kant, is niet frappant

      Reageer

      • Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Ik vis meestal op de grond, erboven heb ik nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd.

        Reageer

        • Heine1982
          Komt net kijken
          • 26-05-2006
          • 50

          #5
          Graskarper aast vaak ook aan de grond of aan het oppervlak. Probeer gewoon van alles wat dan ontdek je het vanzelf. Kattenbrokken/hondenbrokken zijn ook altijd nog een optie. Vooral met die temperaturen. In elk geval succes en goede vangst!
          http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

          Reageer

          • Tizzo
            karpervisser
            • 18-06-2006
            • 77
            • Winterswijk

            #6
            Eyy,

            Ik vis altijd op graskarpers met een 12/100 gevlochten boilie onderlijn, en dan ipv een boilie maak ik een soort graskauwgombal.
            Dit is heel makkelijk: - Je neemt een stuk gekauwde kauwgom
            - Je doet er vers gras, of andere bladsoorten doorheen, zorg dat er weinig tot geen kauwgom zichtbaar blijft.
            - Tenslotte nog een flavour doorheen, ik neem altijd tutti-frutti.
            - ZORG WEL DAT DE GRASKAUWGOMBAL GOED BLIJFT ZITTEN, NIET DAT DE KARPERS KAUWGOM GAAN ZUIGEN.

            Nu ga ik weer, op naar een goede nachtsessie

            Tizzo
            Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

            Reageer

            • jon karp kanon
              Newbie
              • 28-06-2006
              • 8

              #7
              De vistrip was gecancelled, ga nu morgen avond/latemiddag
              Maar een samenvatting van jullie aastips is dus, mais, korst, graskauwgombal en katten/hondenbrokken, maar moeten die drijven?(ik heb frolik gekocht en die units zinken)
              Mijn vismaat was al gaan kijken maar die beesten liggen allemaal aan de oppervlakte, zijn ze dan niet aan het azen?
              mais kan je anders toch ook heel kort aan de oppervlakte aanbieden?
              dit zijn nog een paar vraagjes dus barst maar los, bedankt en veel visplezier toegewenst!!!
              groeten, Jon
              een karper aan de kant, is niet frappant

              Reageer

              • Tizzo
                karpervisser
                • 18-06-2006
                • 77
                • Winterswijk

                #8
                Meestal zijn het de karpers die al goed hebben gegeten, die aan de oppervlakte zwemmen. De echte vissen die azen zitten op de grond. %)

                Tizzo
                Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                Reageer

                • karperkoning
                  Karpervisser!
                  • 13-12-2005
                  • 878
                  • AELSE

                  #9
                  je hebt ook speciale boilies voor graskarpers.
                  deze zijn groen en ruiken zeer sterk
                  ik weet de naam of het merk niet maar ik heb een visser ze zeer goed zien gebruiken!
                  op een water waar slecht te vangen is,had ie binnen een halfuur een graskarper van 9 kilo!
                  het nadeel van een graskarper is dat ze ook op de mat zeer wild zijn.
                  http://www.carpteamelsloo.tk

                  http://www.hsv-juliana.tk

                  Helemaal Karpervisser !!!
                  Karp Fishing 4 live!

                  De groeten
                  Ralph

                  Reageer

                  • Heine1982
                    Komt net kijken
                    • 26-05-2006
                    • 50

                    #10
                    het nadeel van een graskarper is dat ze ook op de mat zeer wild zijn
                    Mijn ervaring is dat ze heel snel naar de kant zwemmen maar wanneer ze in contact komen met het schepnet dan gaan ze er met een sneltrein vaart weer vandoor. ik laat ze meestal wat langer vechten en vaak heb ik dan dat ze wel wat rustiger worden. Maar inderdaad ze kunnen soms erg wild zijn!
                    http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                    Reageer

                    • Tizzo
                      karpervisser
                      • 18-06-2006
                      • 77
                      • Winterswijk

                      #11
                      Ey,

                      Ik heb 1 keer gehad dat de graskarper bijna mijn schepnet uit mijn hand spartelde, het net viel al in het water, maar kon hem gelukkig nog snel pakken . Op de mat heb ik er weinig ervaring mee, want als ik een graskarper vang, onthaak ik hem, meet/weeg hem even een foto, en gauw terug, eigenlijk een fractie van nog geen minuut.

                      Tizzo
                      Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1498
                        • haacht

                        #12
                        Ge gaat mij toch ni wijsmaken da ge ne vis deftig kunt onthaken, wegen, meten en foto trekken in nog geen minuut?
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        • jon karp kanon
                          Newbie
                          • 28-06-2006
                          • 8

                          #13
                          He manne,
                          bedankt voor jullie enhousiaste recacties tot nu toe, ik zit nu op mijn stage plek maar kan uiteraard maar aan één ding denken , ik heb mais, wit brood en een krop sla bij want een gast bij de viswinkel zei dat hij van het weekend nog een gras had gevangen met een paar blaadjes groen.
                          Die maat van mij (waarbij we dus op die golfbaan gaan vissen) pleurt ook altijd het gemaaide gras in het water en al die beesten komen daar dan als geflipte toellies op af, dus zullen ze wel te versmaden zijn voor een blaadje sla denk ik, ik ga zeker foto's maken en die zet ik dan wel op de site ofzo, als ik erachter ben how the f*ck da moet,
                          Met zeer vriendelijke groeten,
                          De verslaafde visser
                          een karper aan de kant, is niet frappant

                          Reageer

                          • jon karp kanon
                            Newbie
                            • 28-06-2006
                            • 8

                            #14

                            een karper aan de kant, is niet frappant

                            Reageer

                            • jon karp kanon
                              Newbie
                              • 28-06-2006
                              • 8

                              #15
                              Het vissen was echt super relaxed!! een paar emmers gras erin en even wachten, toen kwamen ze allemaal happen en dan gooi je een klein broodkorstje met wat van dat zelfde gras erbij, binnen vier minuten beten ze op de korst met gras, de eerste was 92 cm en 27 pond!!!, de tweede was 85 cm en 21 pond, ook niet verkeerd, kwa gevecht was de kleinere echt veel bruter, het gevecht duurde zeker 20 minuten!! op de kant was de eerste redelijk wild, maar zonder problemen weer terug uit gezet, ze zwommen allebei binnen een halve minuut weg, groeten jon karpkanon


                              een karper aan de kant, is niet frappant

                              Reageer

                              Working...