hoe maak ik een pop-up?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

hoe maak ik een pop-up?

is er iemand die me kan vertellen door welk ingredient of ingredienten
    je een pop-up boilie maakt?

karperkoning
    http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

De groeten
    Ralph
  • hin
    Newbie
    • 03-03-2006
    • 10

he karper koning,

je kunt het proberen door je gewone boilie voor een 30 sec. in de magnetron te verwarmen. sommigen worden dan wat taaier en gaan drijven. verder veel van mijn maten gebruiken kurk voor het drijf effect al dan niet in de boilie als wel er buiten.

hin
    vis met bijna alle technieken op elk soort vis maar het liefst vliegvis ik.

wegens beroep regelmatig voor een langere tijd niet berijk baar.

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Je kan tijdens het draaien van de boilie inderdaad een kurje meedraaien dat verstopt zit in de boilie.
      Verder zijn er speciale boortjes verkrijgbaar, waarbij je een keurig groot rond gat in de boilie kan boren. Hierna kun je in het gat een staafje steken van kurk of foam.
      Ook kun je pop-ups in verschillende maten kopen.

Let goed op het uitloden van de pop-up, met loodhageltjes. Als er te weinig lood onder hangt gaat de lijn vanaf het hoofdlood rechtstreeks omhoog. Dat is niet de bedoeling.

Gr. Pierre

Reageer

• Henso
        Met enige kennis...
        • 14-12-2002
        • 499
        • Hoogezand

~0 Moi Karperkoning,

Zelf bak ik ze 8 - 10 min. in een droge (tefal)koekenpan , de pan wel steeds ronddraaien anders branden ze aan.
        Ik heb deze truc niet van mijzelf, maar het werkt wel.
        Daarna goed laten afkoelen en drogen, vervolgens kunnen ze buiten de diepvries bewaard worden.
        Maar met vismeel boillies is mij dit niet gelukt na 4 weken gingen ze schimelen, waarschijnlijk zijn ze niet goed gedroogd.
        Ik heb ze 3 dagen na het bakken een proeg gedaan, de boillie bleef min. 12 uur drijven, en was toen nog vrij stevig.
        Maar boillies in de magnetron bakken werkt ook, alleen ik weet niet of ze wel zo lang er in moeten.
        Maar in de magnetron heb ik nog niet geprobeerd ( met vismeel kun je ook beter niet doen, betekent minimaal ruzie met je vrouw)

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
        2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• Henso
          Met enige kennis...
          • 14-12-2002
          • 499
          • Hoogezand

~0 Moi Pierre,

Hoe lood jij je pop-up boillie uit??

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, is misschien ook de reden dat ik aan een pop-up haast nooit wat vang.
          Ik vis met een rig van 15- 20 cm., en daar tegen aan zit het lood., dus de pop-up gaat hooguit 20 cm. van de bodem af drijven.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
          2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• glensas
            Komt net kijken
            • 02-04-2004
            • 65

Volgens mij kan je ook pop ups maken door er garnalenmeel in te draaien, ik dacht z'on 10 procent.
            Alleen ik heb het nog niet uitgeprobeerd
            groetjes, Glen.

Reageer

• karperkoning
              Karpervisser!
              • 13-12-2005
              • 878
              • AELSE

moi henso

weet je zeker dat dat bakken wel werkt?
              omdat de pop-ups de winkel uitvliegen,terwijl als je ze gwoon bakt veel minder geld
              kwijt bent.of je moet de enige zijn die dit weet. :~
              maar goed evengoed bedankt ik probeer t gewoon eens voordat ik ga zeggen dat het niet
              werkt.

groeten karperkoning

Karp Fishing 4 live!

De groeten
              Ralph

Reageer

• Pieter Stam
                -
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

@ Henso (e.a.)

Ik gebruik onder de pen wel eens drijvende hondenbrokken als pop-up. Ik heb daar verschillende vissen op gevangen, in extreem dressuurwater. Zonder voeren, met enkel een pop-up op een plek waar ik wel eens karper had langs zien zwemmen of zien azen.

Het uitloden van het systeem doe ik als volgt. Ik doe de pop-up (in mijn geval twee hondenbrokken) aan de hair. Nu hang ik op 2-5 cm van de haak precies zoveel loodhageltjes, tot de pop-up nét zinkt.

De pop-up zweeft nu 2-5 cm van de bodem, de haak hangt er keurig onder. Een karper kan de pop-up heel makkelijk naar binnen zuigen, doordat de pop-up maar nét zinkt.

De afstand van de loodjes tot de haak, verschilt bij mij per situatie. Korte afstand op harde bodem, langere afstand op zachte prutbodem.

Omdat ik de pop-up meestal inzet bij extreme dressuur, gebruik ik altijd een korte hair.

Gr. Pierre

Reageer

• Henso
                  Met enige kennis...
                  • 14-12-2002
                  • 499
                  • Hoogezand

~0 Moi Karperkoning,

Ik heb zelf boillies gebakken ( vismeel ) het stinkt als de takken., maar het wil wel, ze blijven drijven, alleen ze zijn zo hard als beton.

Ik heb de informatie van. www.karpervissersonline.

Er staan nu een 30-tal pop-ups te drogen van een zomer mix, deze zijn minder hard.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013

Reageer

• Henso
                    Met enige kennis...
                    • 14-12-2002
                    • 499
                    • Hoogezand

Moi Pierre,

Vis je met vast lood ook met pop-ups, en lood je dan net zo uit als met drijvende hondebrokken?

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013

Reageer

• Pieter Stam
                      -
                      • 11-10-2002
                      • 2882
                      • NL

Nee ik vis niet met vastlood maar het werkt precies hetzelfde.
                      De loodjes gewoon op de rig plaatsen. Wel opletten dat ie niet beschadigd. Je kunt het best zacht lood gebruiken.

Reageer

• Pieter Stam
                        -
                        • 11-10-2002
                        • 2882
                        • NL

Moet ik een tekeningetje maken???????? ter verduidelijking.

Gr. Pierre

Reageer

• karperkoning
                          Karpervisser!
                          • 13-12-2005
                          • 878
                          • AELSE

ik zoek een foto van de whity pool rig van pb products maar ik vind m nerges.
                          ken je die rig pierre?
                          ik heb hem hier voor me en er staat: de whity pool rig de ultieme rig voor het gebruik van pop-up boilies.de bedoeling van de rig is dat je het loodje(contra balance) aan een stukje dynema hangt.door middel van een klein krimpkousje word de pb escape hook die al erg krom is nog krommer gebogen.bij het strekken van de onderlijn draait de haak perfect.

misschien kan jij een plaatje vinden pierre?

karperkoning

Karp Fishing 4 live!

De groeten
                          Ralph

Reageer

• karperkoning
                            Karpervisser!
                            • 13-12-2005
                            • 878
                            • AELSE

hier de no escape hook meer kan ik er niet over vinden.
                            hij staat wel in de f4e catalogus.

Karp Fishing 4 live!

De groeten
                            Ralph

Reageer

• Pieter Stam
                              -
                              • 11-10-2002
                              • 2882
                              • NL

De no escape hook ken ik. Een vismaat van me gebruikt ze veel, en met succes. Zelf gebruik ik ze niet meer. Ik heb ze een keer getest, maar toen was ik er niet helemaal tevreden over. Maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik drijvend en met de pen deze haak heb gebruikt, en niet helemaal op de manier zoals het hoort.

Ik heb toch nog maar een tekeningetje gemaakt. Zo viste ik dus. Alleen dan zonder lood, maar met de pen. Met lood is het idee precies hetzelfde, en ziet het eruit zoals op de afbeelding.

Ralph, ik ga even voor je zoeken naar de rig die je noemt. Dat van die krimpkous wist ik al, heel veel rigs worden tegenwoordig zo in elkaar gezet. Zeker door vissers die zelf hun rigs bouwen. De inhaking verbeterd inderdaad door dit krimpkousje.

Dit is simpel te testen door je duim en het puntje van je wijsvinger op elkaar te doen. Laat de rig in 'het gat' zakken en trek 'm er onder een hoek weer uit. De haak van een goede rig blijft in bijna alle gevallen hangen in een van je vingers. Niet te hard trekken want dan kun je richting de EHBO.

Gr. Pierre

[Gewijzigd door Pierre op 03-08-06 at 10:26 PM]

Reageer

Working...